پودر بوراکس چیست

کاربرد پودر بوراکس

پودر بوراکس

امروزه بوراکس تبدیل شده است به یکی از بهترین مواد های که می توان در صنعت و حتی زندگی عادی استفاده کرد، در ادامه مطلب به دنبال این هستیم که کاربرد بوراکس و اینکه خود بوراکس چیست را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید. بوراکس نوعی ماده می باشد که نام دیگر آن به نام بورات سدیم می باشد و از طرفی دیگر این ماده رنگ سفیدی دارد و گاهی اوقات دارای یک سری چیز های کریستالی مانند می باشد، اصلی ترین کاربرد این ماده در لباس شویی می باشد که در پودر های لباس شویی به کار می رود، در ادامه اصلی ترین کاربردی که مربوط به پودر بوراکس می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربرد بوراکس در پودر لباسشویی
پودر بوراکس

 

کاربرد پودر بوراکس

امروزه بوراکس کاربرد های زیادی دارد که در ادامه هر کدام از آنها را مورد برسی قرار خواهیم داد، اگر به دنبال این هستید که اصلی ترین کاربرد های که می توان از بوراکس در آورد را بفهمید کافی است تا آخر مطلب همراه ما باشید.

1- بوراکس در خمیر بازی اسلایم

امروزه اسلایم تبدیل شده است به یکی از بهترین ابزار های که افراد می توانند برای به دست آوردن آرامش انجام دهند، به این صورت که افراد می توانند توسط اسلایم با آن بازی کنند و ساعت ها وقت خود را توسط اسلایم بگذراند، اما از طرفی دیگر شاید برایتان سوال پیش بی آید که کاربرد بوراکس در خمیر اسلایم چیست؟ ببینید به صورت کلی زمانی از بوراکس استفاده می شود که برای تهیه ماده اولیه خمیر اسلایم به کار می رود، یعنی اینکه برای درست کردن ماده اولیه تولید خمیر اسلایم از بوراکس نیز در این ماده به کار می رود.

کابربرد بوراکس در اسلایم
بوراکس در اسلایم

2- کشتن کک ها

شاید برایتان سوال پیش بی آید که این کک های که به وجود می آید چطور می توان کاری کرد که برای همیشه آن ها را از بین برد؟ ببینید به صورت کلی می توانید از بوراکس برای اینکه بتوانید این نوع کک ها را از بین ببرید استفاده کنید، از دید من اصلی ترین کاربردی که مربوط به بوراکس است همین می باشد که می تواند کک ها را به صورت کامل از بین برود و دیگر باعث این نشود که محصولات و چیز های دیگر شما را از بین ببرد.

3- به کار بردن پودر بوراکس در لباس شویی

امروزه مهم ترین استفاده ای که می توان از بوراکس و پودر بوراکس کرد این است که می توان از پودر های شوینده ای که مربوط به لباس شویی می باشد استفاده می شود، به این صورت که امروزه در بیشتر پودر های شوینده که مربوط به لباس شویی می باشد به کار می رود، اما این را در نظر بگیرید نیز که شما می توانید به صورت جدا از این ماده در لباس شویی و پودر شوینده ای که به کار می رود استفاده کنید، توصیه می شود که به صورت جدا خریداری نکنید به این علت که امروزه در بیشتر پودر های لباس شویی به صورت کلی پودر بوراکس به کار رفته است.

کاربرد بوراکس در پودر لباسشویی
بوراکس در پودر لباسشویی

4- تمیز کردن ماده ها

امروزه یکی از بهترین کاربرد های که پودر بوراکس دارد این است که شما می توانید برای تمیز کردن سطح ها مانند دیوار و یا حتی قابلمه و یا وسیله های آلومینیومی و چینی از پودر بوراکس استفاده کنید، حال که فهمیدید پودر بوراکس چیست و چه کاربرد های دارد حال وقت آن رسیده است که شما کاربرد پودر بوراکس در سلامتی را نیز متوجه شوید با ما همراه شوید.

کاربرد پودر بوراکس در سلامتی

امروزه پودر بوراکس کاربرد های زیادی در سلامت دارد که در ادامه آن ها را مورد برسی قرار خواهیم داد، در نظر بگیرید که این ماده برای کشاورزی و دیگر چیز ها به کار می رود نه سلامتی انسان.

  • این ماده می تواند به صورت کود نیز عمل کند و باعث این شود که محلولی برای رشد میوه ها و دانه ها باشد که شما می توانید از پودر بوراکس برای انجام این کار نیز استفاده کنید.
  • زمانی که شما یک دسته گل را خریداری می کنید، اصلی ترین سوالی که شما دارید این است که چگونه می توان کاری کنیم گل تا مدت طولانی سالم بماند؟ شما می توانید از پودر بوراکس برای اینکه گل را به صورت بلند مدت و طولانی نگه دارید از آن استفاده کنید و از طرفی دیگر گل برای شما همانند روز اول می ماند.
  • اما یک سری کاربرد های دیگر و مهم که پودر بوراکس دارد این است که شما می توانید برای اینکه دیگر موش ها و موجودات دیگر در خانه و منازل که شما در آن کار می کنید نداشته باشد می توانید از پودر بوراکس برای از بین بردن و دیگر نیامدن موش ها و موجودات دیگر به خانه ها استفاده کنید، شاید از خود بپرسید همان پودر های که برای از بین بردن مورچه ها و سوسک ها و موش ها به کار می رود همان بوراکس می باشد؟ تا حدی می توان گفت بله ترکیب شده با بوراکس می باشد که بسیار قوی می باشد نسبت به اسپری و چیز های دیگر.

تمامی مواردی که در بالا گفته شد اصلی ترین کاربرد های پودر بوراکس چیست می باشد، که امروزه تبدیل شده است به یکی از مهم ترین و نیاز ترین چیز های که هر خانه نیز دارد، به این علت که شما از پودر بوراکس می توان گفت تا 70 درصد در هر چیزی استفاده کنید که بسیار نقش مهم و حائز اهمیتی دارد.

نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که اصلی ترین کاربردی که امروزه پودر بوراکس دارد در سلامتی محصولات ما می باشد به این صورت که شما می توانید برای رشد دادن گیاهان و درختان استفاده کرد اما در نظر بگیرید بیشترین کاربردی که امروزه از پودر بوراکس چیست می شود این است که در پودر های شست و شوی لباس شویی به کار می رود، در نظر بگیرید که شما نیز می توانید به صورت جداگانه از پودر بوراکس در لباس شویی نیز استفاده کنید اما این را بدانید که نیاز نمی باشد زیرا که امروزه بیشتر پودر های لباسشویی دارای پودر بوراکس می باشد که باعث می شود بسیار تمیز و زیبا شود لباس های ما.

 

[faq title=”سوالات متداول پودر بوراکس” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا می توان پودر بوراکس خریداری کرد؟” number=”1″]شما برای خرید پودر بوراکس  2 راه دارید، 1 داروخانه که می توانید خریداری کنید و از طرفی دیگر با مراجعه به کارخانه های که کار فروش و ساخت این مواد یعنی پودر بوراکس را دارند خریداری کنید.[/faq_item][faq_item title=”آیا برخورد پودر بوراکس با بدن باعث می شود که به بدن آسیب بزند؟” number=”2″]به صورت کلی باید گفت خیر این یک ماده بی خطر می باشد که حتی با برخورد با پوست انسان آسیب به آن نمی زند.[/faq_item][faq_item title=”آیا از پودر بوراکس در کشاورزی نیز استفاده می شود؟” number=”3″]بله امروزه از پودر بوراکس همان طور که در اول نیز گفته شد به صورت کود نیز می توان استفاده کرد و امروزه در کشاورزی نیز از این نوع پودر بوراکس در کود ها نیز استفاده می شود.[/faq_item][faq_item title=”آیا می توان برای خرید پودر بوراکس یا آمونیوم پر سولفات به پگاه محیط آرین مراجعه کرد؟” number=”4″]بله اگر به دنبال پودر بوراکس یا آمونیوم پرسولفات می باشید کافی است به سایت پگاه محیط آرین مراجعه کنید[/faq_item][/faq]
1/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *