نحوه استفاده از زاج سفید برای رسوب زدایی استخر

رسوب زدایی استخر با زاج سفید

رسوب زدایی استخر با زاج سفید

اگر به دنبال روشی هستید تا مانع از سبز شدن آب های استخر شوید، به شما استفاده از زاج سفید با آلوم  و پتاسیم کلرات را پیشنهاد می دهیم. این ترکیب مشابه یک لخته ساز عمل کرده و تمام ذرات کثیفی، فسفات ها و عوامل بیماری زا به خود جلب می کند. در این حالت شما بسیار ساده تر می توانید کثیفی را از روی استخر جمع آوری کنید. رسوب زدایی استخر با زاج سفید بسیار ساده است.

رسوب زدایی استخر
نحوه رسوب زدایی استخر با زاج سفید

استفاده از آلوم یا زاج سفید تا پیش از ساخت مواد پاک کننده استخرهای پلیمری یک روش استاندارد برای پاک کردن استخرها بوده اند. البته همچنان نیز این روش یکی از بهترین روش های پاکسازی استخر و شنا است. برای پاکسازی آب استخر می توانید پودر را با آب ترکیب کنید؛ اما سریعترین روش نتیجه گیری افزون این پودر به سطح آب استخر است.

نحوه استفاده از آلوم برای رسوب زدایی استخر

نحوه استفاده از زاج سفید به این صورت است که مستقیما پودر را به فیلتر شن و ماسه اضافه کنید. آلودگی ها جمع شده از مکش جارو به سادگی عبور کرده و در نهایت از فیلتر خارج می شود. برای آنکه بتوان رسوب زدایی استخر با زاج سفید را به بهترین شکل انجام داد باید PH آب در حد صحیح باشد.

پس اولین قدم در شروع پاکسازی این فضا آزمایش کردن سطح اسیدی بودن آب است و به حد نرمال رساندن پی اچ آن است. سطح کلر را به 10 درصد از سطح اسید سیانوریک رسانده و فیلتر شنی را شستشو دهید. بعد از روشن شدن فیلتر حدود 6 اونس از ترکیبات را به ازای هر 100 پوند به داخل فیلتر بریزید. شن های موجود در مخزن آلوم به سمت مخزن کشانده می شوند. زمانی که فشار در دستگاه 8 تا 10 پوند افزایش پیدا کند شروع به شستشو کنید. فشار اولیه دستگاه به خاطر پیوسته تر شدن آلودگی ها و مسدود شدن فیلترها بالا می روند. درآخر آلودگی ها را با یک جاروبرقی جمع آوری کنید و شاهد تمیزی آن شوید.

چگونگی استفاده از آلوم در استخرها

زرد شدن آب استخر به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. اما اگر به دلیل وجود مواد معدنی، رنگ آب تیره شده باشد؛ می توان آب را با سولفات آلومینیوم تمیز کرد. رسوب زدایی استخر با زاج سفید به این صورت است که این ترکیب با بار مثبت خود زباله با بارهای منفی را به خود جذب می کند و تا در نهایت یک توده جامد از زباله ها ساخته شود.

استفاده از آلوم در استخرها
استفاده از آلوم در استخر

میزان قلیایی بودن آب را بررسی کنید. حداقل باید قلیائیت آب بالاتر از 75 میلی گرم در لیتر باشد تا کربنات کلسیم بتواند به خوبی واکنش بدهد. فیلترهای دستگاه را مطابق با آنچه که در دفترچه راهنمای نوشته شده است؛ شستشو دهید. از آلبوم تنها با فیلترهای شنی استفاده کنید. این ترکیبات می توانند به فیلترهای DE صدمه وارد کنند.

دوز مشخصی از ترکیبات را که نیاز این حجم از آب استخر است را در بخش ورودی دستگاه وارد کنید. ترکیبات را ناگهان وارد دستگاه نکنید که مشابه کفگیری می شوند در عوض به آرامی زاج را وارد کنید.

تمیز کردن کدری و زردی آب استخر با زاج سفید

زاج سفید یا همان سولفات آلومینیوم سال هاست که به عنوان پاک کننده استخر شناسایی شده است و برای رسوب زدایی استخر با زاج سفید مورد استفاده قرار می گیرند. تا قبل از قرن 16 ام کشور انگلستان برای تصفیه آب و لخته کردن الودگی های از این ترکیب استفاده می کرد. زاج سریعترین روش در از بین بردن عوامل بیماری زا و سایر ذرات نامطلوب است.

در طی چندین ساعت آلوم به کمک عمل ربایش ذرات آلوده را جمع آوری می کند. در نهایت این ذرات معلق را در کف استخر ته نشین می کند. برای این منظور دمای آب حداقل باید 70 درجه فارنهایت باشد. از معایب استفاده از این ترکیب این است که بعد از مصرف باید رسوب هیدروکسید آلومینیوم را با آّب جارو کنید.

تمیز کردن کدری و زردی آب استخر
تمیز کردن زردی آب استخر با زاج سفید

داخل فیلترهای دیاتومه و کارتریج به هیچ عنوان نباید زاج بریزید. این ترکیب تنها با فیلترهای شنی همخوانی دارند. این ترکیب می تواند به پارچه ها تصفیه صدمه زده و موجب از بین رفتن فیلترها شوند. اغلب زاج ها طی شستشو مجدد از بین می روند و این نکته در رسوب زدایی استخر با زاج سفید اهمیت بسیاری دارد. در واقع از این ترکیبات برای ته نشین کردن املاح و جلوگیری از کرم زدگی آب می توانید استفاده کنید.

سخن پایانی

برای آب های استخری که در اثر وجود املاح معدنی آب زرد شده است؛ می توان آب را با آلوم تمیز کرد. زمانی که سولفات آلومینیوم با آب ترکیب می شود با بار مثبت خود آلودگی با بار منفی را به خود جذب کرده و در نهایت موجب ته نشینی آنها می شوند. زمه یا زاج سفید به شکل پودر قابل دسترس هستند. شما میتوانید این محصول را به همراه سایر محصولات سولفات آلومینیوم از فروشگاه اینترنتی پگاه محیط آرین خریداری نمایید.

سوالات متداول درباره نحوه رسوب زدایی استخر با زاج سفید

1Ph مناسب آب برای واکنش دادن زاج سفید چقدر است؟

حداقل میزان ترکیبات قلیایی در آب باید به 75 میلی گرم در لیتر برسد که حدودا به 7 و 7.2 پی اچ است؛ برسد.

2چه مقدار زاج سفید را باید به آب استخرم اضافه کنم؟
بر اساس قانون باید به ازی هر فوت مربع سطح استخر حدود 2 اونس سولفات آلومینیوم را به آب اضافه کنید.
3شکل فیزیک سولفات آلومینیوم چگونه است؟
شما می توانید سولفات آلومینیوم یا زاج سفید را به دو شکل پودری و نباتی از فروشگاه های فروش مواد شیمیایی تهیه کنید.
4/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *