گلیسیرین چیست و چه کاربردی دارد

گلیسرین و انواع کاربرد آن

گلیسیرین چیست

گلیسیرین همواره آن دسته از محصولاتی بوده است که برای زیبایی و جوان سازی بخشی از پوست انسان به کار رفته است. گلیسیرین نوعی الکل 3 عامل می باشد که داخل آب سریعا حل می شود اما در الکل ها و اتانول ها قابلیت حل شدن را ندارد. گلیسرین ساخته شده از کربن، اکسیژن و هیدروژن می باشد. خوشبختانه این ماده نه بویی دارد و نه ضرری برای پوست انسان. رنگ این ماده به صورت کامل سفید بوده است و هیچ رنگ دیگری ندارد. این ماده به 2 صورت طبیعی و مصنوعی یافت می شود اما در حال حاضر بیشیتر افرادی که در بازار هستند و به دنبال سود در کار خود هستند گلیسرین مصنوعی را وارد کار خودشان کرده اند و هیچ سودی به افراد نمی رسانند. در ادامه بیشتر در مورد اینکه گلیسیرین چیست و چه کاربردی دارد صحبت خواهیم کرد.

گلیسرین ماده ای ساخته شده از الکل
گلیسرین-چیست

گلیسیرین چه کاربردی دارد

گلیسرین الانه یکی از مهم ترین مواد های می باشد که چه در صنعت و چه در مصارف خانگی کاربرد های زیادی دارد. اگر به دنبال این هستید که گلیسیرین اصل و سولفات آلومینییوم را خریداری کنید کافی است که به سایت ما مراجعه فرمایید.

  • گلیسرین در صنعت کاغذ

    یکی از مهم ترین کاربرد های گلیسریین در صنعت کاغذ این می باشد که برای چاپ کردن و تولید کاغذ های دفتر در محصولات خود از گلیسرین استفاده می کنند.

  • صنعت داروسازی

    همان طور که در اول متن گفته شد بیشترین مصرفی که از این ماده می شود در صنعت بهداشتی می باشد و گلیسرین اگر در دارو سازی استفاده می شود به این دلیل می باشد که در دارو های که خواص و خاصیت زیبایی برای پوست دارد به کار می رود. یکی دیگر از کاربرد های گلیسرین در داروسازی این گونه است که در شیاف ها به کار می رود و معمولا در دارو های که برای پیشگیری از یبوست نیز می باشد به کار می رود.

  • صنایع غذایی

    گلیسرین را دیگر تمامی ایرانی ها می شناسنند و می دانند که نوعی ماده شیرین می باشد. گلیسرین در صنایع غذایی یک کاربردی که دارد این است که برای شیرین کردن محصولات غذایی به کار می رود و باعث ماندگاری خوراکی ها می شود.

  • محصولات ضد یخ

    این ماده طبیعی دارای نقطه انجماد پاینی می باشد که برای ضد یخ ها به کار می رود. این گونه که در بیشتر ضد یخ های که برای رادیاتور ماشین ها به کار می رود اصلی ترین ماده این ضد یخ ها گلیسرین می باشد.

  • مواد های منفجره

    بیشتر از مواد های منفجره ای که توسط گلیسرین استفاده می شود به صورت نظامی بوده است و بیشتر افراد نظامی از این ماده برای محصولات انفجاری خود استفاده می کنند و معمولا افراد عادی نحوه درست کردن مواد انفجار توسط گلیسرین را بلد نمی باشند.

گلیسرین و خاصیت بهداشتی آن

می توان گفت که یکی از اصلی ترین محصولاتی که داخل مواد های بهداشتی و تمیز کننده های پوستی به کار می رود همین گلیسرین می باشد. چه در قدیم و چه در عصر جدید از گلیسرین برای این استفاده می شود که باعث می شود پوست جوان تر و شاداب تر بماند. بیشتر از گلیسرین به صورت مایع استفاده می شود و افراد از گلیسرین برای از بین بردن چین و چروک های صورتشان استفاده می کنند.

مضرات مخرب گلیسرین برای بدن

درست است که در اول متن به شما عزیزان گفتیم که گلیسرین ماده ای کاملا بی خطر است اما اگر یک سری رفتار ها از نزد شما به صورت نا درست سر بزند باعث می شود که برای شما یک سری مشکلاتی را به وجود می آورد.

  1. گلیسرین اگر بلعیده شود باعث می شود که انسان را دچار اشکالاتی مانند سردرد، حالت تهوه و استفراغ بکند.
  2. اگر شما این ماده را به شکل وریدی استفاده کنید باعث می شود که در بدن شما جنگی به وجود بی آورد که باعث شود گلبول های قرمز بدن شما را دچار اختلال کند و از بین ببرد.
  3. اگر از این ماده به صورت درست و تحت نظر پزشک استفاده نشود امکان دارد که یک سری آلرژی ها داخل شما فعال شود و بدن شما را بهم بریزد.
  4. این ماده در صورتی که با چشم شما برخورد داشته باشد امکان دارد که یک سری مشکلات اساسی و آسیب های جدی را برای چشم شما به وجود بی آورد.
گلیسرین و مضرات آن
مضرات گلیسرین برای بدن

انواع گلیسرین

گلیسرین دارای انواع زیادی می باشد اما 3 نوع آن می باشد که همواره مصرف زیادی دارد که در زیر همین مطلب به شما خواهیم گفت.

  1. گیاهی
    این ماده از گیاهانی که دارای چربی های تری گلیسرید می باشد به دست می آید. شاید بخواهید بدانید که چه نوعی از گیاهان دارای چربی تری گلیسرید است؟ برخی از سبزی ها و گیاهانی مثل روغن درخت نخل، روغن هسته خرما و روغن نارگیل معمول داری تری گلیسرید می باشد به دست می آید.
  2. حیوانی
    طبق چربی های حیوانی که طی درست کردن صابون می باشد گلیسرین به وجود میی آیید. اگر حین تولید گلیسرین به صورت حیوانی از سدیم هیدروکسید استفاده کنند باعث می شود که گلیسرین بیشتری به دست بی آید.
  3. سنتزی
    معمولا از قند نیشکر و یا ذرت گلیسرین را به دست می آورند و گاهی اوقات نیز دیده شده است که از تقطیر نفت خام پروپلین به دست می آید که در نهایت تبدیل به گلیسرین می شود.
گلیسرین و انواع تولید گلیسرین
انواع گلیسرین

نکته ایمنی گلیسرین

گلیسرین نوعی ماده الکلی می باشد که قابل احتراق می باشد و اگر به صورت مستقیم در نور خورشید قرار بگیرد امکان دارد که آتش سوزی رخ بدهد. در برخی از مواقع دیده شده است که در بیشتر کارخانه ها که آتش سوزی رخ داده است اصلی ترین دلیل آتش سوزی همین وجود گلیسرین بوده است.

نتیجه گیری گلیسیرین چیست و چه کاربردی دارد

حال می خواهیم که یک جمع بندی را داشته باشیم. به این نتیجه می رسیم که اصلی ترین استفاده ای که از گلیسرین می شود برای لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد که به صورت دارویی فروش می رود. ماده گلیسرین به 3 صورت گیاهی، حیوانی و سنتزی یافت می شود. بیشتر افرادی که در بازار می باشند برای اینکه سو استفاده بکنند از این ماده محصولات گلیسرین را به صورت تقلبی به فروش می رسانند.

[faq title=”گلیسیرین چیست و چه کاربردی دارد” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا می توان گلیسرین با کیفیت خریداری کرد؟” number=”1″]می توانید با مراجعه به سایت پگاه محیط آرین گلیسرین با کیفیت را خریداری بفرماید.[/faq_item][faq_item title=”کدام نوع از گلیسرین برای پوست مناسب است؟” number=”2″]به صورت استاندارد گلیسرینی که به شکل گیاهی به دست می آید بسیار مفید تر است برای پوست انسان نسبت به حیوانی و سنتزی[/faq_item][faq_item title=”آیا برخورد گلیسرین با پوست امکان دارد مشکل برای پوست به وجود بی آورد؟” number=”3″]اگر حساسیتی نداشته باشید خیر مشکلی به وجود نمی آورد اما در صورت داشتن حساسیت گاهی اوقات قرمزی پوست و سوزش را به همراه خود دارد.[/faq_item][/faq]

 

Rate this post

۲ Comments

    • بالاترین درصد خلوص سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد می باشد. البته این محصول با درصد خلوص پایین تر نیز به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *