کود سولفات آمونیوم گرانوله

کود سولفات آمونیوم گرانوله

در مطلب قبل نحوه مصرف کود از سولفات آمونیوم را به شما عزیزان آموزش دادیم اما امروزز در این مطلب قصد داریم خود کود سولفات آمونیوم گرانوله را به شما عزیزان در میان بگذاریم، با ما همراه باشید.

کود سولفات آمونیوم گرانوله چیست؟

ببینید به صورت کلی کود سولفات آمونیوم گرانوله امروز تبدیل شده است به یکی از پرمصرف ترین کود های که در کشاورزی استفاده می شود، یکی از دلایلی که باعث می شود این کود سولفات آمونیوم گرانوله بسیار پر مصرف و کاربرد شود این است که دارای ازت است و باعث بالا رفتن سرعت رشد محصولات می شود. به این صورت می باشد که امروزه کود سولفات آمونویم گرانوله به 3 دسته تقسیم می شود که در ادامه آنها را مورد برسی قرار می دهیم.

کود آمونیوم
کود سولفات آمونیوم گرانوله

1-شیمیایی

به این صورت که امروزه برای مصارف و محصولاتی که به صورت شیمیایی رشد می شود از کود سولفات آمونیوم گرانوله به صورت شیمیایی استفاده می شود تا محصولات سریع تر رشد کنند. به صورت کلی تنها هدفی که از این نوع کود سولفات آمونیوم گرانوله در محصولات شیمیایی استفاده می شود تنها هدف این است که محصولات به دلیل اینکه شیمیایی می باشند با کیفیت تر بشوند.

2-ارگانیک

این نوع کود به این صورت است که به صورت کاملا طبیعی از کود سولفات آمونیوم گرانوله استفاده می شود، به این صورت که برای بیشترین محصولاتی که به صورت کاملا طبیعی رشد می کند از کود سولفات آمونیوم گرانوله به صورت کاملا طبیعی استفاده می شود که روند طبیعی بودن آن ها را دچار تغیر نکند و از طرفی دیگر محصول بسیار با کیفیت و مرغوب باشد

3- بیولوژیک یا زیستی

ببینید به صورت کلی یکی از دلایلی که باعث می شود این نوع کود نسبت به کود های دیگر برتر و حرفه ای تر شود این است که باعث می شود خاک محصول شما حاصل خیز شود، شاید برایتان سوال پیش بی آید یعنی چی که خاک حاصل خیز شود؟ در جواب به سوال باید به شما بگویم که بعضی اوقات می باشد که خاک بسیار خوب و مرغوب می باشد برای کاشت محصول، اما گاهی اوقات می باشد که خاک از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد و مجبور به استفاده از کود سولفات آمونیوم گرانوله می شویم، در نتیجه علاوه بر با کیفیت شدن محصولات خاک نیز حاصل خیز تر می شود و محصولات با کیفیت بهتری آماده برای برداشت می شوند.

کاربرد ازت در کود سولفات آمونیوم

در متن بالا گفته شد که کود سولفات آمونیوم گرانوله باعث حاصل خیزی و با کیفیت شدن محصول می شود، اما شاید برایتان سوال پیش بی آید چه چیزی در کود سولفات آمونیوم گرانوله باعث می شود که محصولات با کیفیت و خاک حاصل خیزی را به ما ارائه کند؟ در جواب باید به شما بگم چیزی که باعث می شود در این کود که بسیار مورد استفاده قرار گیرد ازت می باشد. در ادامه مطلب قصد داریم کاربرد ازت در کود سولفات آمونیوم گرانوله را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

به صورت کلی ازت همان نیتروژن می باشد که نام فرانسوری آن ازت می باشد که امروزه آن را به نام نیتروژن می شناسند، نیتروژن باعث می شود که خاک حاصل خیز شود و از طرفی دیگر محصولاتی که به نیتروژن یا همان ازت نیاز داشته باشند سریعا کود سولفات آمونیوم گرانوله این نیاز را برطرف می کند، اما کاربرد اصلی ازت در محصولات کشاورزی را از یاد نبرید، یکی از بهترین کاربرد های که ازت یا همان نیتروژن در کود سولفات آمونیوم گرانوله دارد این است که باعث بالا بردن ph خاک می شود، از طرفی هم خاک را حاصل خیز می کند و از طرف دیگر باعث می شود که نیتروژن خاک تامین شود.

کاربرد سولفات آمونیوم گرانوله

ببینید به صورت کلی کود سولفات آمونیوم گرانوله فقط بخشی از سولفات آمونیوم می باشد در ادامه مطلب کاربرد سولفات آمونیوم گرانوله به شما بگویم، امروزه سولفات آمونیوم علاوه بر کشاورزی بلکه در صنایع نیز استفاده می شود که در ادامه مطلب آن ها را مورد برسی خواهیم قرار داد.

  1. مصارف کشاورزی
  2. پودر های تولید شده برای خاموش کردن آتش در آتش نشانی
  3. برای بهتر کردن و با کیفیت کردن خمیر نان
  4. صنعت رنگری
  5. در نساجی برای اینکه بتوان آب را به صورت کامل تصفیه کرد
  6. گرفتن آهک در صنعت دباغی و چارم

تمامی مواردی که در بالا گفته شد کاربرد سولفات آمونیوم گرانوله بود، اما در ادامه مطلب قصد داریم که کاربرد کود سولفات آموینوم که در کشاورزی استفاده می شود را به شما عزیزان بگویم، با ما همراه باشید.

کاربرد سولفات آمونیوم
کاربرد سولفات آمونیوم گرانوله

کاربرد کود سولفات آمونیوم گرانوله

همان طور که در بالا گفته شد کود سولفات آمونیوم گرانوله امروزه کاربرد های زیادی دارد که در ادامه مطلب با شما عزیزان قرار است آن ها را مورد برسی قرار دهیم.

  1. گندم: به این صورت که برای اینکه گندم رشد بهتری داشته باشد و کیفیت گندم بالا تر برود از کود سولفات آمونیوم گرانوله در صنعت کاشت و برداشت گندم استفاده می شود، امروزه بیشترین مصرفی که از کود سولفات آمونیوم می شود همین گندم می باشد.
  2. ذرت: در ذرت نیز همین طور می باشد برای اینکه کیفیت ذرت بالا تر برود و نرم تر شود از کود سولفات آمونیوم گرانوله استفاده می شود.
  3. یونجه
  4. سویا
  5. سیب زمینی
  6. پنبه و کلزا
  7. شالیزار: اصلی ترین دلیلی که باعث می شود از این نوع ماده در شالیزار برنج استفاده شود این است که این ماده به دلیل اینکه نیاز نیتروژن دارد باعث می شود که در برابر تبخیر شدن و از دست رفتن ازت یا همان نیتروژن مقاوم باشد.

تمامی مواردی که در بالا گفته شد کاربرد های کود سولفات آمونیوم گرانوله می باشد که باعث با کیفیت تر شدن و خاصل خیز تر شدن خاک محصولات می باشد که بسیار پر مصرف مخصوصا در صنعت کشاورزی می باشد.

کود گرانوله در کشاورزی
کاربرد کود سولفات آمونیوم گرانوله
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که کود سولفات آمونیوم گرانوله نوعی از سولفات آمونیوم می باشد که امروزه به صورت کود در آمده است، این کود امروزه تبدیل شده است به 3 دسته که در بالا توضیح داده شد کامل، اصلی تریین مصرفی که می توان از این نوع کود کرد این است که برای بالا بردن کیفیت و حاصل خیز تر شدن خاک می باشد، اگر به دنبال توصیه ما می گردید به شما توصیه می کنیم که برای اینکه محصول خود را با کیفیت تر کنید و بسیار پر طرفدار تر بشود حتما در محصولات خود از این نوع کود استفاده کنید. در ادامه می توانید به مقالات درباره سولفات آلومینیوم مراجعه کنید.

[faq title=”سوالات متداول کود سولفات آمونیوم گرانوله” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا مصرف بیش از حد کود سولفات آمونیوم گرانوله باعث خراب شدن محصول می شود؟” number=”1″]به صورت کلی اگر شما دانشی از نحوه استفاده از این نوع کود را نداشته باشید بله باعث می شود که محصول شما باعث خراب شدن بشود. [/faq_item][faq_item title=”آیا کود سولفات آمونیوم گرانوله برای بدن ضرر دارد؟” number=”2″]به صورت کلی خیر اگر این ماده با بدن شما برخورد کند هیچ تاثیری ندارد و همانند کود های دیگر می باشد و قابلیت اسیدی و خورانده ندارد.[/faq_item][faq_item title=”کود آمونیوم گرانوله از چه چیزی تشکیل شده است؟” number=”3″]به صورت کلی این ماده درست شده از 21 درصد اکسیژن و 24 درصد گوگرد می باشد، به همین دلیل می باشد که باعث می شود این ماده با کیفیت تر و بسیار مورد استفاده مخصوصا در کشاورزی و صنایع دیگر شود.[/faq_item][faq_item title=”زمان استفاده از این نوع کود ها کی می باشد؟” number=”4″]به طور کلی بهترین زمانی که می توان برای این ماده در نظر بگیرید که آن را در محصولات خود استفاده کنید سه ماه اول سال می باشد، اما توصیه می شود قبل از استفاده حتما از یک مشاوره کشاورزی برای استفاده این نوع کود در محصولات خود مشاوره بگیرید، به این علت که اگر از این کود درست استفاده نشود باعث خرابی محصولات شما می شود.[/faq_item][/faq]
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *