پلی آلومینیوم کلراید چیست و چه استفاده هایی دارد؟

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید

یکی از فراوان ترین عناصر موجود در کره زمین پس از سیلیکون و اکسیژن، آلومینیوم است. استفاده از این ماده در تمام جهان امروزه رواج بسیار زیادی دارد و فرآوری آن کار چندان هزینه بری نیست. در این مقاله می خواهیم کاربرد پلی آلومینیوم کلراید را با هم بررسی کنیم و ببینیم چقدر با عنصر خالص آلومینیوم تفاوت دارد. در صورتی که شما هم به دانستن آن مشتاق هستید در ادامه این مقاله با پگاه محیط همراه باشید. در شیمی، پک به عنوان یک منعقد کننده شناخته می شود.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در صنعت بسیار زیاد است. این ماده در صنعت به پک یا (PAC) هم معروف است. فرمول پلی آلومینیوم کلراید AL2(OH)nCI6 است. این ماده به صورت مایع و جامد تولید می شود. این ماده معمولا به رنگ های سفید و زرد دیده می شود. پک جامد معمولا به صورت کریستالی و پودر است. پک بسته به نوع خوراکی و صنعتی بودن، در رنگ های از سفید تا زرد مایل به قرمز دیده می شود.

تولید پلی آلومینیوم کلراید

برای دانستن کاربرد پلی آلومینیوم کلراید باید روش ساخت آن را هم بدانید. برای ساخت پک از دو روش استفاده می شود. روش اسیدی و قلیایی برای ساخت پک استفاده می شود. در روش اسیدی هیدروکلریک به خاکستر آلومینیوم اضافه می شود. پس از این واکنش پک تولید می شود. در روش قلیایی پس از فرایند رسوب گذاری و فیلتر کردن مواد اضافی در نهایت ماده ای که خشک می شود پلی آلومینیوم کلراید است.

انواع پلی آلومینیوم کلراید

اگر بخواهیم انواع این ماده را دسته بندی کنیم، می توان آن را به دو نوع فاضلابی و بهداشتی دسته بندی کرد. پک آشامیدنی پس از حل شدن در آب باعث شفافیت آن می شود. پک فاضلابی نمی تواند باعث شفافیت آب شود و همین موضوع از قدرت آن می کاهد. در صورتی که می خواهید انواع پلی آلومینیوم کلراید را تهیه کنید می توانید به قسمت فروشگاه سایت ما مراجعه کنید و با دیدن گزینه های موجود اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنید.

خرید پلی آلومینیوم کلراید
انواع مختلف پلی آلومینیوم کلراید

کاربرد های اصلی پلی آلومینیوم کلراید (PAC)

به طور کلی کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب ها می باشد که انواع بهداشتی آن کاربرد بسیار بیشتری دارند. از این ماده در فیلتر های استخری و فیلتر های بزرگ استفاده می شود تا آب را لجن زدایی کند.

اگر بخواهیم به طور کلی تمام کاربرد های این ماده را بگوییم می توان لیست زیر را نمایش داد.

  1. تصفیه آب های برگشتی از صنایع و کارخانه ها
  2. پاکسازی و بهینه سازی آب آشامیدنی
  3. تصفیه فاضلاب های شهری و صنعتی
  4. پاکسازی زغال سنگ از شست و شو
  5. ساخت خمیر های سلولزی
  6. جداسازی نفت و گاز از یکدیگر
  7. کاهش مقدار اکسیژن در هوا
  8. کاهش مسیل در مواد غذایی
  9. بهینه سازی فرایند ساخت قند
  10. سفت شدن سریع سیمان
  11. کاربرد بسیار زیاد در ساخت لوازم آرایشی
  12. استفاده در ساخت مواد شیمیایی
  13. کاربرد بسیار زیاد در صنایع چرم و پوست برای ماندگاری بیشتر

این ها از جمله کاربرد پلی آلومینیوم کلراید یا همان پک بود که با یکدیگر مرور کردیم. برای خرید پلی آلومینیوم کلراید می توانید به قسمت فروشگاه وب سایت مراجعه کنید و محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

تصفیه آب با استفاده از پلی آلومینیوم کلراید

از مهم ترین کاربرد های پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب های شهری و صنعتی است. در صورتی که می خواهید با استفاده از پک اقدام به تصفیه آب کنید، بهتر است مقدار مورد نیاز برای تصفیه آب را مد نظر داشته باشید. هرچقدر که آب کدر تر باشد مقدار بیشتری پک برای زلال سازی آب نیاز دارید. استفاده از این ماده بسیار راحت است. در صورتی که مقدار لازم را نمی دانید، بهتر است با استفاده از دانش تخصصی کسانی که در این کار مهارت دارند اقدام به تصفیه آب کنید.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصیفه آب
تصفیه آب به کمک پلی آلومینیوم کلراید

مزایای استفاده از پلی آلومینیوم کلراید

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در کاغذ سازی بسیار قابل توجه است. می توانید این ماده را دوستدار محیط زیست بدانید. استفاده از این ماده باعث می شود تا سرعت فرایند ساخت کاغذ سریع تر شود و نیاز کمتری به درختان و چوب برای ساخت کاغذ باشد. پک باعث می شود کیفیت کاغذ نهایی که تحویل می گیرید بسیار بیشتر باشد. این ماده باعث می شود تا آب اضافی در خمیر کاغذ بسیار سریع تر خارج شود و محصول نهایی بسیار سریع تر آماده شود.

کاربرد پلی آلومینیوم در صنایع غذایی

این ماده به صورت کلی در مواد غذایی باعث افزایش سرعت خروج آب و خشک شدن سریع می شود. حتی در ساخت پودر های مکمل بدنسازی برای جداسازی پودر از آب استفاده می شود. بهترین منعقد کننده ای که می توان برای تولید نشاسته استفاده کرد پلی آلومینیوم کلراید است که سریع ترین و به صرفه ترین ماده برای این کار است. برای استعلام قیمت پلی آلومینیوم کلراید بهتر است با مشاورین فروشگاه تماس حاصل کنید و استعلام قیمت را به صورت تلفنی انجام دهید.

پلی آلومینیوم کلراید در صنایع غذایی چه کاردی دارد؟
نمونه کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در صنایع غذایی

سخن پایانی

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در صنایع بسیار زیاد است. کاربرد اصلی که این ماده منعقد کننده دارد، تصفیه آب های شهری و صنعتی است. در صورتی که می خواهید اقدام به خرید پلی آلومینیوم کلراید کنید، می تواند آن را در انواع بهداشتی و فاضلابی ببینید. نوع فاضلابی این ماده تاثیر کمتری برای تصفیه دارد و بهتر است از نمونه های بهداشتی آن استفاده کنید.

این ماده در ساخت کاغذ نیز کاربرد بسیاری دارد و می تواند کیفیت کاغذ تولیدی را بسیار بالا ببرد. در صورتی که در ساخت کاغذ از پلی آلومینیوم کلراید استفاده شود زمان خشک شدن و جداسازی آب از خمیر کاغذ را به حداقل می رساند.

سوالات متداول درباره کاربرد پلی آلومینیوم کلراید

1 بهترین ماده در ساخت نشاسته کدام است؟
پلی آلومینیوم کلراید یا پک بهترین ماده برای خروج سریع آب استفاده می شود و یکی از بهترین ماده ها برای این کار به شمار می رود.
2تاثیر پلی آلومینیوم کلراید در کاغذ سازی چیست؟
این ماده کیفیت محصول نهایی را بالا می برد و به ساخت کاغذ سرعت بیشتری می بخشد.
3 انواع پلی آلومینیوم کلراید کدام اند و چه کاربردی دارند؟
این ماده در دو نوع بهداشتی و فاضلابی دیده می شود. این ماده می تواند بسیاری از آب های کدر را تصفیه و زلال کند.
5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *