کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب

پلی آلومینیویم

پلی آلومینیوم کلراید چیست؟

امروز قصد داریم که با شما عزیزان کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب را مورد برسی قرار دهیم، اما اول بگذارید که یک توضیح در مورد اینکه پلی آلومینیوم کلراید چیست به شما عزیزان بدهیم، با ما همراه باشید. ببینید به صورت کلی امروزه پلی آلومینیوم کلراید تبدیل شده است به یکی از بهترین مواد های که شما می توانید برای منعقد کردن تصفیه آب از آن استفاده کنید.

شاید برایتان سوال پیش بی آید که آیا از این ماده فقط در مصارف خانگی و تصفیه آب خانگی استفاده می شود؟ در جواب باید گفت که خیر، به این صورت که امروزه بیشترین مصرفی که از این ماده یعنی پلی آلومینیوم کلراید می شود در صنایع تصفیه آب می باشد که امروزه بسیار پر مصرف و پر کاربرد می باشد، اما پلی آلومینیوم امروزه فقط در تصفیه آب کاربرد ندارد بلکه یک سری کاربرد های دیگر دارد که در ادامه به صورت جزئی به آنها نگاهی خواهیم کرد. اگر به دنبال سولفات آلومینیوم و پلی آلومینیوم کلراید می باشید کافی است به پگاه محیط آرین مراجعه کنید.

  1. استفاده از پلی آلومینیوم کلراید در صنعت کاغذ سازی
  2. استفاده از پلی آلومینیوم کلراید در صنایع غذایی

دو موردی که در بالا گفته شد و اصلی ترین مورد آن یعنی پلی آلومینیوم در تصفیه آب امروزه مهم ترین کاربرد های پلی آلومینیوم می باشد. در ادامه به دنبال این هستیم که جنس این ماده یعنی پلی آلومینیوم کلراید را به شما عزیزان توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

کاربرد پلی آلومینیوم
پلی آلومینیوم چیست

جنس پلی آلومینیوم

ببینید به صورت کلی امروزه پلی آلومینیوم کلراید امروزه به 2 صورت یافت می شود، امروزه در بیشتر نقاط جهان این ماده به صورت جامد و مایع استفاده می شود، یعنی اینکه جنس دیگری از این ماده وجود ندارد و فقط این 2 شکل می باشد، اما رنگ بندی این جنس تا حدی نسبت به ماده های شیمیایی دیگر کمی متفاوت می باشد.

به این صورت که بسته بر کلاسی که این ماده دارد رنگ آن تغیر می کند، رنگ آن در اولین برخورد سفید می باشد و زمانی که کلاس آن بالا تر برود رنگ آن تا زرد نیز پیش می رود، باز هم می گویم که بستگی به کلاس و گرید آن دارد که چه رنگی باشد، شاید از خود بپرسید که زمانی که این ماده به صورت جامد می باشد چگونه می شود؟ ببینید به صورت کلی امروزه زمانی که این ماده به صورت جامد یافت می شود 2 شکل بیشتر ندارد، یا به صورت پودر می باشد یا اینکه به صورت کریستال تولید می شود، بنابراین این شکل های جامد پلی آلومینیوم می باشد، در ادامه مطلب می رویم به سراغ مطلب اصلی خود یعنی کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب، با ما همراه باشید.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب

حال نوبت آن رسیده است که کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب را به شما عزیزان توضیح دهیم، همان طور که در اول متن توضیح داده شد پلی آلومینیوم کلراید امروزه یک ماده منعقد کننده می باشد که برای تصفیه آب به صورت می رود، به این صورت که شما می توانید در آب از پلی آلومینیوم به 2 صورت استفاده کنید که در ادامه آن ها را به صورت تیتر وار به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

زلال سازی آب

به این صورت که اولین و مهم ترین کاربردی که پلی آلومینیوم کلراید امروزه در تصفیه آب دارد همین زلال سازی آب می باشد، شاید از خود بپرسید که چرا باید از این ماده برای زلال تر کردن آب استفاده کرد؟ ببینید به صورت کلی زمانی که آب از لوله ها وارد می شود امکان این برای شما وجود دارد که آبی که به شما می دهد دارای یک سری ته نشین های خاک و سنگ ها باشد، بنابراین از پلی آلومینیوم کلراید به این منظور استفاده می شود که آبی که به دست شما می رسد کاملا زلال و بدون ته نشینی چیزی باشد، از دید من اصلی ترین و مهم ترین کاربرد پلی آلومینیوم کلراید همین می باشد که امروزه در زلال تر کردن آب به کار می رود.

زلال تر شدن اب
زلال سازی آب

تصفیه فاضلاب ها

به این صورت که امروزه بیشتر افرادی که کارشان تخلیه فاضلاب ها می باشد از پلی آلومینیوم کلراید استفاده می کنند، شاید بپرسید چرا؟ اگر دقت کرده باشید گفتیم که پلی آلومینیوم کلراید یک ماده ای می باشد که باعث منجمد شدن می شود، بنابراین زمانی که فردی که در تخلیه فاضلاب ها کار می کنند برای اینکه بتوانند کار خود را سریع تر و حرفه ای تر انجام بدهند و مشکلاتی که داخل فاضلاب می باشد را از بین ببرند از پلی آلومینیوم کلراید استفاده می کند.

 

2 موردی که در بالا گفته شد اصلی ترین کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب بود که به شما عزیزان توضیح دادیم، در ادامه به دنبال این هستیم که تاثیر ph که در پلی آلومینیوم کلراید وجود دارد را مورد برسی قرار دهیم، با ما بمانید.

تاثیر ph در تصفیه آب

ببینید همان طور که گفتیم پلی آلومینیوم کلراید دارای سطحی از ph می باشد، حال شاید از خود بپرسید که اصلا ph چه کاربردی در تصفیه آب دارد؟ ببینید اگر اطلاعاتی در مورد دستگاه های تصفیه آب داشته باشید در بیشتر این دستگاه ها چیزی به نام کنترل کننده ph آب وجود دارد به این صورت که ph در پلی آلومینیوم کلراید باعث می شود که آلاینده های که در آب وجود دارد را از بین ببرد.

یکی از بهترین ویژگی های پلی آلومینیوم کلراید همین می باشد که می توان نیز به خودی خود یک کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب در نظر گرفته شود که بسیار مهم می باشد، شاید برایتان سوال پیش بی آید که چند در صد از پلی آلومینیوم کلراید دارای ph می باشد؟ ببینید طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان زمانی که پلی آلومینیوم کلراید تولید می شود دارای چیزی حدود 6.5 الی 8 درصد از خود را به ph تخصیص می دهد.

کاربرد ph در آب
تاثیر ph در اب

نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که امروزه پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب کاربرد های مهمی دارد که تمامی کاربرد های آن ها را در بالا به صورت کامل و جامع به شما عزیزان توضیح دادیم، اگر به دنبال این هستید که آمونیوم پر سولفات و یا حتی آلومینیوم کلراید را خریداری کنید کافی است به سایت پگاه محیط آرین مراجعه کنید.

[faq title=”سوالات متداول کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا می توان پلی آلومینیوم کلراید را خریداری کرد؟” number=”1″]به صورت کلی شما می توانید با مراجعه به کارخانه های که کار تولید پلی آلومینیوم کلراید را دارند خریداری کنید و یا حتی اگر به دنبال راحتی کار خود می باشید می توانید به سایت پگاه محیط آرین درخواست خود را مبنی بر پلی آلومینیوم کلراید بدهید.[/faq_item][faq_item title=”آیا برخورد پلی آلومینیوم کلراید با بدن باعث می شود که به بدن آسیب بزند؟” number=”2″]به صورت کلی باید گفت خیر این یک ماده بی خطر می باشد که حتی با برخورد با پوست انسان آسیب به آن نمی زند.[/faq_item][faq_item title=”آیا از پلی آلومینیوم کلراید در کشاورزی نیز استفاده می شود؟” number=”3″]بله امروزه از پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب کشاوزی نیز استفاده می شود که امروزه بسیار مهم و پر مصرف در صنعت کشاورزی می باشد.[/faq_item][faq_item title=”آیا می توان برای شست و شوی ذغال سنگ ها از پلی آلومینیوم کلراید استفاده کرد؟” number=”4″]بله شما همواره می توانید برای شست و شوی ذغال سنگ ها از پلی آلومینیوم کلراید در کار خو استفاده کنید.[/faq_item][/faq]
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *