کاربرد پتاسیم پرسولفات

پتاسیم پرسولفات

پتاسیم پرسولفات یک ماده شیمیایی اکسیدکننده قوی است که با فرمول k2s2o8 و به صورت کریستال های سفید (یا بی رنگ)، گرانول سفید و پودر سفید در بازار به فروش می رسد. از دیگر ویژگی های پتاسیم پرسولفات می توان به مزه شور و تلخ، با نقطه جوش  1689°C و نقطه ذوب 1067°C اشاره کرد.

پتاسیم پرسولفات به راحتی در آب حل می شود اما در اتانول قابل حل نیست. PH آن نیز بین 5.5 تا 8.5 می باشد. پتاسیم پرسولفات شرکت پگاه محیط آرین از جمله باکیفیت ترین و بهترین نوع پتاسیم پرسولفات موجود در بازار است. در ادامه قصد داریم شما را با کاربرد پتاسیم پرسولفات آشنا کنیم.

ویژگی های پتاسیم پرسولفات
پتاسیم پرسولفات
[faq title=”سئوالات متداول” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”به منظورمحافظت در برابر خطرات احتمالی ناشی از پتاسیم پرسولفات چه کار باید انجام داد؟” number=”1″]استفاده از لباس محافظ مناسب ، دستکش ، شیلد صورت ، دوش و چشم شوی نیاز است، غبار آن را تنفس نکنید، با پوست یا لباس تماس نداشته باشد، توجه داشته باشید وارد چشم ها نشود، پس از کار دست ها را کاملا بشویید. خوردن ، آشامیدن . سیگار کشیدن حین کار ممنوع.[/faq_item][faq_item title=”پتاسیم پرسولفات را به چه نام های دیگری می شناسند؟” number=”2″]پتاسیم پرسولفات را به نام های مترادف آن نظیر Anthion ، potassium perdisulfate ، potassium peroxydisulfate در بازار می شناسند.[/faq_item][faq_item title=”کاربرد پتاسیم در کشاورزی چیست؟” number=”3″]عنصر پتاسیم سرعت انتقال کربوهیدرات ها آمینو اسید ها و سایر ریزمغذی‌ها را در ساقه ها و برگ های گیاه افزایش خواهد داد و بدین ترتیب زمان رسیدن میوه ها را سرعت خواهد بخشید، همچنین با افزایش ضخامت دیواره ساقه ها باعث مقاوم شدن آنها در برابر سرما و گرما، انواع تنشهای طبیعی مانند باد و باران و طوفان و تگرگ خواهد شد.[/faq_item][/faq]

کابردهای پتاسیم پرسولفات

پتاسیم پرسولفات در صنایع شیمیایی، کشاورزی، دارویی و غذایی کاربرد فراوانی دارد.

  • از آنجا که پتاسیم پر سولفات یکی از عناصر مورد نیاز گیاهان است عمده ترین مصرف پتاس در تهیه کود شیمیایی می‌باشد.
  • به عنوان ماده سفیدکننده
  • در صنایع عکاسی
  • در صنایع پلیمر سازی
  • برای تخریب اکسیداتیو مواد مضر در استخر استفاده می‌شود.
  • یک عامل سفید کننده در سفید کننده‌های مختلف مو
  • یکی از ترکیبات اصلی رنگ مو
  • به عنوان عطر و طعم دهنده در صنایع غذایی
  • به عنوان جایگزین نمک طعام (سدیم کلرید)
  • افزایش مقاومت گیاه به سرما و سایر تنش های محیطی
  • شیشه سازی
  • صنایع نظامی
پتاسیم پرسولفات و رنگ مو
کاربرد پتاسیم پرسولفات

کاربرد پتاسیم پرسولفات در کشاورزی

یکی از عمده ترین موارد مصرف پتاسیم پرسولفات در کشاورزی است. پتاسیم پرسولفات به عنوان منبع گرانبهایی از پتاسیم در موارد زیر کاربرد دارد:

جایی که سطح نمک خاک یا آب آبیاری، بالا باشد، جایی که محصولات حساس به کلراید رشد می کنند. مانند: توت ها و انگورها، جایی که کلراید بالایی در آب آبیاری وجود داشته باشد.

پتاسیم پرسولفات برای شروع پلیمریزاسیون آلکِن های مختلف استفاده می شود که منجر به تولید پلیمرهای صنعتی مهم مانند لاستیک سنتزی و پلی تترافلوئورواتیلن و مواد مرتبط می‌شود.

کاربرد پاسیم پرسولفات
رنگ مو و پتاسیم پرسولفات

قیمت پتاسیم پرسولفات

قیمت پتاسیم پرسولفات به موارد مختلقی از قبیل مواد اولیه، قیمت ارز و… بسیتگی دارد ولی به طور کلی می توان گفت شروع قیمت این محصول از بسته ای 145 هزار تومان است. پتاسیم پرسولفات در کیسه های ۲۵ذ کیلوگرمی و پک های ۱ کیلوگرمی در سراسر کشور توضیع می گردد. برای اطلاع از قیمت دقیق محصول شما می توانید با مشاوران شرکت پگاه محیط آرین تماس حاصل فرمایید.

ایمنی در استفاده از پتاسیم پرسولفات

استنشاق پتاسیم پرسولفات، خوردن یا تماس آن با پوست و چشم باعث آسیب شدید، سوختگی یا مرگ می شود. گرمایش پتاسیم پرسولفات خطر آتش سوزی و انفجار شدید داشته و در معرض حرارت قرار دارد آن موجب ایجاد گازهای سمی شامل اکسید گوگرد می شود.

راهنما کار با مواد منفجره

مواد منفجره امروزه کاربردهای فراوانی در بخش های مختلف صنعتی و علمی دارند. مواد منفجره در هنگام انفجار نور و انرژی فراوانی آزاد می کنند. پس باید در هنگام کار با آن ها نهایت دقت و توجه را داشت. مواد قابل انفجار معمولا ًدر اثر ضربه، فشار یا دمای بالا منفجر می شوند و لذا باید آن ها را از ضربه، فشار یا دمای بالا محفوظ داشت. برای مطالعه دیگر مواد شیمیایی نظیر آمونیوم پرسولفات و کاربرآن با پگاه محیط همراه باشید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *