کاربرد سولفات آهن

کاربردسولفات آهن در صنعت

سولفات آهن

این ماده شیمیایی جامد به رنگ سبز می باشد. لذا بسیار در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد. هم چنین لازم است بدانید، سولفات آهن بسیار در صنعت کشاورزی به دلیل افزایش رشد گیاهان و محصول دهی بسیار نقش مهمی را ایفا می کند. سولفات آهن دارای رنگ قوی، انحلال پذیری در آب و ایجاد های مولکولی خاص می باشد. به کاربرد سولفات آهن در زیر ذکر شده است، توجه کنید.

کاربرد سولفات آهن

از آنجایی که، این ماده بسیار پرکاربرد می باشد. هم چنین مصارف آن در صنایع مختلف به طور کامل در زیر ذکر شده است.

کاربرد سولفات آهن در تصفیه آب

با توجه به آلودگی هایی که در فاضلاب ها وجود دارد و بیشتر صنایع تولید مجبور به استفاده از آب فاضلاب می باشند. از این رو این آلودگی ها باعث خطرات موجودات زنده می گردد. بنابراین با اضافه کردن سولفات آهن به آب موجب می شود آب به طور کامل پاک شود.

کاربرد سولفات آهن در کشاورزی

امروزه اغلب کشاورزان از ترکیب سولفات آهن برای تولید کود شیمیایی مورد استفاده قرار می دهند. با اضافه شدن این ماده به خاک موجب می شود فقر آهن موجود در خاک برطرف گردد و مواد مغذی خاک کاملا برای برای رشد گیاه مناسب خواهد بود. نکته ای که قابل توجه می باشد، عنصر آهن برای رشد گیاه، جوانه زدن و گل دهی کاملا ضروری و لازم می باشد. بهتر است برای اضافه کردن این ماده شیمیایی با متخصصان کشاورزی مشورت کنید، در نتیجه به شما خواهند گفت که چه زمانی باید این ماده را استفاده کنید. لازم است بدانید از بین رفتن تهویه مناسب برای خاک، میزان کربن دی اکسید خاک افزایش یابد در نتیجه میزان آهن خاک کاهش پیدا می کند این زمان بهترین زمانی است، که از کود های شیمیایی استفاده شود.

استفاده از سولفات آهن در زراعت
اضافه کردن سولفات آهن به زمین های کشاورزی

کاربرد سولفات آهن در صنایع

یکی از مهم ترین کاربرد های این ماده در صنایع می باشد. از سولفات آهن برای استخراج عنصر روی از سنگ معدن استفاده می شود. با سولفات آهن سبب می شود ناخالصی ها معدنی حذف شود و استخراج آن موجب رسوب می شود. توجه داشته باشید که از سولفات آهن به میزان استاندارد صنعتی استفاده میشود.

کاربرد سولفات آهن در تغذیه موجودات زنده

امروزه بسیاری از انسان ها دچار کمبودی فقر آهن می باشند و از این رو این ماده با ارزش در مواد غذایی انسان ها نقش مهمی دارد.

کاربرد سولفات آهن در پزشکی

به طور کلی تمامی انسان ها به آهن نیاز دارند و باید آهن از طریق مواد غذایی به بدن او برسد ولی برای افرادهایی که دچار فقر آهن هستند و مقدار زیادی از گلبول های قرمز خود را از دست می دهند باید از سولفات آهن برای جبران کمبود آن بدن خود استفاده کنند.

کاربرد ویژه از سولفات آهن در پزشکی
مهم ترین کاربرد ماده سولفات آهن در پزشکی

کاربرد سولفات آهن در تولید سیمان

از آنجایی که فلز کروم در آب باعث حساسیت دست کارگران ساختمانی می شود می توان با اضافه کردن کمی سولفات آهن به سیمان برای تولید آن از این نوع حساسیت جلوگیری کرد.

روش تولید سولفات آهن

با ترکیب آهن و اسید سولفوریک رقیق شده طی ده ساعت واکنش، مایع سیاه رنگی که ترکیبی از روغن و کربن در آهن است به وجود می آید. در ادامه با فیلتر کردن و خنک کردن مایع موجود کریستال های آهن تولید خواهد شد از طرفی کریستال ها دارای 7 مولکول آب هستند و پس از بسته بندی مورد استفاده قرار میگیرد.

سایر کاربرد سولفات آهن

  • در صنعت تولید رنگ به عنوان رنگدانه های آهن
  • در صنایع خوراک دام و طیور به عنوان ویتامین آهن
  • در صنایع دباغی و چرم سازی
  • در صنایع نساجی

خرید و فروش سولفات آهن

معمولا در بازار سولفات آهن در بسته های 25 کیلوگرمی به فروش می رسد و بنا به سفارش مشتری تا وزن یک تن هم امکان پذیر می باشد این ماده معدنی پرکاربرد در خلوص های بالا تولید و عرضه می شود. البته استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت مهم ترین عامل در کیفیت محصول می گردد.

خرید و فروش آنلاین سولفات آهن
بسته بندی های 25 کیلوگرمی سولفات آهن

سولفات آهن به دلیل اینکه در سولفات آهن، کریستال وجود دارد موجب می شود رطوبت محیط را به خوبی جذب کند بنابراین توصیه می کنیم این ماده را در جای خشک و خنک نگه داری کنید و بهتر است این ترکیب شیمیایی را در محیطی که دمای آن بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد نگهداری کنید . چنانچه این نمک معدنی در خلوص 18 درصد و 20 درصد در بازار توزیع می شود.

نتیجه گیری

در پاسخ برای کاربرد سولفات آهن می توان گفت این ترکیب شیمیایی بسیار پرکاربرد است این ماده در صنایع تصفیه آب و کشاورزی کاربرد فراوانی دارد. بهتر است اگر قصد خرید این ماده را دارید به وب سایت پگاه محیط نقش سولفات مراجعه کنید.

سوالات متداول

1به چه دلایلی از سولفات آهن در کشاورزی استفاده می شود؟
زیرا با استفاده از ماده آهن خاک افزایش می باشد و موجب رشد سریعتر گیاهان می شود.
2 نقش سولفات آهن در تصفیه آب چیست؟
با استفاده کردن از سولفات آهن سختی را کاهش می دهد در نتیجه آلودگی آب از بین می رود.
3چگونه می توانیم سولفات آهن را به صورت عمده خریداری کنیم؟
با مراجعه به وب سایت پگاه محیط به صورت اینترنتی می توانیم این ماده را به صورت بسته های یک تنی خریداری کنیم.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *