کاربرد سودپرک در کارواش

کاربرد سود پرک در کارواش

امروزه که استفاده از خودروها در جاده و در درون شهرها رونق یافته است، مشاغل وابسته به آن مثل کارواش، باید شوینده‌های مختلف و روش‌های گوناگونی را برای شستشو انتخاب کرده تا رضایت مشتری را جلب کنند. وجود آلاینده‌ها و مواد شیمیایی در هوا، کار تمیز کردن خودروها را نیز سخت‌تر کرده‌ است زیرا آلاینده‌ها، با مواد شوینده ساده از بین نمی‌روند و حتما باید با محلول‌های خاصی، مثل سود پرک شسته شوند. ما در ادامه راجع‌ به کاربرد سود پرک در کارواش، با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

معرفی سودپرک:

سود پرک یک ماده شیمیایی قلیایی است که هر چه خلوص بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. این ماده با نام‌های سدیم هیدروکسید، سود اکوستیک و سود زورآور در بازار وجود دارد. سود پرک از نظر ساختاری شبیه به پولک بوده و رنگ سفید دارد. این محصول کثیف‌ ترین آلاینده‌ها را نیز تمیز کرده و روغن و گریس‌های موجود در خودرو را نیز، از بین می‌برد. ماده سود پرک خواص بعضی از شوینده‌ها و کارایی آن‌ها را دو برابر می‌کند و به دلیل این کیفیت بالایی که دارد، بیشتر کارواش‌ها از آن استفاده می‌کنند. از طرفی استفاده از شوینده‌هایی که علاوه بر پاک کنندگی بالا، بتوانند به رنگ خودرو آسیب وارد نکنند، یکی از الزامات در روند شستشوی کارواش‌ها می‌باشد. سود پرک درجات پاک کنندگی مختلفی دارد و هر چه هیدروکسید سدیم آن بیشتر باشد، خاصیت پاک کنندگی آن نیز بیشتر می‌شود.

نکات مهم درباره سودپرک:

نکات مهم کاربرد سود پرک در کارواش

 

با اینکه استفاده از ماده سودپرک در کارواش به روند تمیزکاری خودرو کمک کرده و تمام آلودگی‌ها و گرد و غبارها را تمیز می‌کند، اما در استفاده از این ماده باید یک سری نکات را رعایت کرد تا همراه با تمیزی، به رنگ خودرو و یا به فرد تکنسین آسیبی وارد نشود. این نکات عبارت‌اند از:

  • مات شدن رنگ خودرو در صورت استفاده به میزان زیاد از این ماده و وجود کاستیک پرک بالا در آن
  • عدم استفاده از سود پرک برای سطح آلومینیومی و یا سطح گالوانیزه
  • لکه‌ دار شدن آلومینیوم‌های خودرو در صورت استفاده از سود پرک
  • استفاده از دستکش پلاستیکی توسط تکنسین کارواش در حین شستشو
  • استفاده از محافظ‌های مثل پیش‌بند، چکمه، دستکش و کلاه در حین استفاده از این ماده
  • عدم استفاده از این سود پرک برای بدنه داغ خودرو
  • عدم استفاده از این ماده برای شستشوی چرخ‌ها و روی صندلی ماشین
  • استفاده به‌ ندرت از این ماده برای شستشوی خودرو
  • پاشیدن محلول به مدت چهار دقیقه قبل‌ از روند شستشو برای تمیزکاری بهتر

توصیه‌های مهم قبل از استفاده از سودپرک در کارواش:

برای کاربرد بهتر سود پرک و انجام شستشوی کامل، باید یکسری توصیه‌ها را که از طریق تجربه و تلاش به‌ دست‌ آمده را رعایت کرد. اولین توصیه این است که در هنگام شستن سود پرک از آب پر فشار استفاده کنید تا این ماده، کاملا از طریق فشار آب از بین برود. دومین مورد این است که چون ماده سود پرک غلظت قلیایی دارد، هنگام استفاده از آن حتما از عینک استفاده کنید تا ماده وارد چشم شما نشود. سومین مورد این است که اگر شما در محیط بسته کارواش از سود پرک استفاده می‌کنید، بهتر است ماسک بزنید تا بوی این ماده را استنشاق نکنید.

مزایای استفاده از سودپرک دز کارواش:

مزایای استفاده از سود پرک در کارواش

 

سود پرک که یک ماده قوی برای شستن آلودگی‌ها، آلایندگی ها و چربی های خودرو است، مزایایی دارد این مزایا عبارت‌اند از:

  • تمیز کردن عمیق لکه‌ها, روغن‌ها و گرد و غبار از روی خودرو
  • حذف لکه‌های قوی رزین و پوسته حشرات از خودرو
  • حفظ رنگ خودرو در صورت استفاده از میزان معین سود پرک در تمیزکاری
  • حذف زنگ زدگی بدنه خودرو و جلوگیری از پیشرفت آن
  • ایجاد جذابیت و براقی سطح خودرو
  • عدم ایجاد لکه بر روی شیشه‌های خودرو و پاک‌کنندگی عمیق آن

معایب استفاده از سودپرک در کارواش:

سود پرک به‌عنوان یک ماده شوینده قوی، علاوه‌ بر مزایای نام‌ برده، معایبی هم دارد، که این معایب در صورتی پدیدار می‌شود که از مقدار معین سود پرک فراتر رفته و حجم بالایی از آن را در شستشو به کار ببرید. این معایب، آسیب به محیط‌ زیست، ایجاد آلرژی و مشکلات تنفسی، خطر اشتعال و انفجار سود پرک، آسیب به سطوح حساس و نرم، داشتن هزینه بالا و نیاز به تجهیزات متفاوت می‌باشد.

قیمت ماده سود پرک:

اعلام قیمت قطعی برای ماده سود پرک ممکن نیست. قیمت ماده سود پرک به عوامل مختلفی مثل نوع برند سازنده و حجم مورد نیاز شما بستگی دارد. شما برای تهیه سود پرک با قیمت مناسب و کیفیت عالی، می‌توانید به وب‌ سایت ما مراجعه کنید.

کلام پایانی:

گفتیم که سود پرک یک ماده تمیز کننده قوی است که با نام‌های مختلفی مثل سدیم هیدروکسید و سود زرو آور در بازار وجود دارد. این ماده، مثل هر نوع ماده دیگری در صورت استفاده درست، مزایایی مثل تمیز کاری عمیق، حذف زنگ زدگی خودرو و ایجاد براقیت در سطح خودرو را داشته و در صورت استفاده غلط معایبی هم دارد. شما برای آگاهی بیشتر در مورد کاربرد سود پرک در کارواش و نحوه خرید آن، می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید. مشاوران ما همواره آمادگی کافی را برای خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود دارند.

سوالات متداول درباره کاربرد سودپرک در کارواش:

1.آیا سود پرک مییتواند به قطعات خودرو آسیب بزند؟
ماده سود پرک به نحوی ساخته شده است که در تمیز کاری قطعات خودرو مثل جلوبندی، رینگ‌ها و شیشه‌ها قابل استفاده باشد. اما در تمیز کاری قسمت‌هایی مثل ترمز، سیستم الکتریکی و فرمان، نباید از این ماده استفاده شود.

2.چگونه از ماده سود پرک برای شستشو میتوان استفاده کرد؟
برای تمیز کردن خودرو با استفاده از سود پرک، بهتر است ماده را ابتدا با آب مخلوط کرده و سپس با دستکش مناسب و به کار گیری اسفنج، قسمت‌های مختلف خودرو را تمیز کنید. بعد از کف زدن خودرو، باید با آب کافی و مناسب، بدنه آن را کاملا بشویید.

3.آیا سود پرک را می‌توان در منزل استفاده کرد؟
از ماده سود پرک که یک ماده قلیایی است، در محیط‌های بزرگ باید استفاده شود. شستشو خودرو با استفاده از این ماده، باید حتما توسط تکنسین ماهر کارواش انجام شود. زیرا این تکنسین‌ها علاوه بر داشتن مهارت در شستشو، روش‌های برخورد با خطرات سودپرک را نیز می‌دانند. اگر این محصول در منزل استفاده شود، ممکن شما را با خطراتی جدی مواجه کند.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *