کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟

کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟

اسید فسفریک صنعتی چیست؟

نام دیگر اسید فسفریک، اورتوفسفریک است و اسید معدنی است که فرمول شیمیایی آن H3PO4 است. در این جا سوالی پیش می آید که کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ در جواب این سوال باید گفت که یکی از پرکاربرد ترین، مفید ترین و مهم ترین نوع اسیدها در صنایع مختلفی اعمم از غذایی، کشاورزی، دارویی، آرایشی و تصفیه نساجی و پساب ها است. همان طور که می دانید از سنگ های فسفات، فرم خامشان استخراج می شود. این نوع اسیدها چگالی 1.885 گرم در میلی لیتر و نقطه ذوب 42/35 است.

بررسی کاربردهای اسید فسفریک صنعتی

  1. اسید فسفریک صنعتی کاربردهای مختلفی در زندگی روزمره ما دارد و باید بدانید که این ماده خاصیت های اسیدی ملایم و غیر سمی دارد و سوالی پیش می آید که کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ باید در جواب این سوال بگوییم که این ماده در طعم دهنده های نوشیدنی ها، مواد غذایی، مواد معطر، محصولات مراقبت از پوست، آرایشی و دندان پزشکی استفاده می شود.
    2. از نظر صنعتی در تولید کردن کودها از نوع فسفات کاربرد دارند و همچنین می توان گفت که به عنوان ماده اچینگ، مواد پاک کننده خانگی، ضد عفونی کننده ها،الکترولیت، اصلاح کننده PH، به عنوان حذف زنگ زدگی و آنتی کیک ها استفاده می شود.
    3. زمانی که می خواهیم درمورد کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ بدانیم باید به این مورد اشاره کنیم که از اسید فسفریک برای از بین بردن لکه های سیمانی، رسوبات معدنی و لکه های آب های سخت در صنایع ساخت و ساز هم استفاده می کنند و برای تولید محصولات کربن فعال از اکسید کننده های شیمیایی که اسید فسفریک است استفاده می شود.
    4. برای ساخت نیترات سیلیکون که در ریزساخته ها وجود دارد از اسید فسفریک داغ استفاده می کنند که یکی از کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ است و برای لحیم کاری از اسید فسفریک که شار است استفاده می کنند و از آن برای کم کردن PH محلول مواد های مغذی نیز استفاده می کنند.
    5. از الکترولیت ها که از نوع اسید فسفریک است در الکتروپولیش های مسی استفاده می کنند که برآمدگی ها و گره ها را از بین می برد.
کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟
کاربرد اسید فسفریک صنعتی

کاربرد اسید فسفریک در صنایع غذایی چیست؟

برای این که نوشیدنی ها و مواد غذایی حالت اسیدی داشته باشند همراه با گریدهای غذایی از اسید فسفریک استفاده می کنند و به آن ها طعم ترش و تندی می دهد ولی باید حواستان باشد که از آن ها زیاد استفاده نکنید زیرا باعث فرسایش دندان ها می شود و برای افرادی که سنگ کلیه دارند اصلا مناسب نیست.

اسید فسفریک صنعتی
اسید فسفریک در صنایع غذایی

اسید فسفریک و کاربرد آن در کشاورزی

برای تهیه کودهای شیمیایی از اسید فسفریک استفاده می شود که در کل به سه دسته نمک فسفات تبدیل می شود که از آن ها به عنوان در کشاورزی استفاده می شود که شامل موارد زیر است.
• (DAP) دی آمونیوم هیدروژن فسفات
• (TSP) فسفات سه گانه سوپر
• (MAP) مونو آمونیوم دی هیدروژن فسفات
یکی دیگر از کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ که باید بدانید این است که از این اسید در مکمل های غذایی خوک، طیور و گاو استفاده می کنند و به نکته ای که باید اشاره کنید این است که از 80 درصد این اسید کشور برای تولید کود ها استفاده می کنند و برای این که خوراک طیور و دام طعم دار شود و به آن ماده ای افزودنی اضافه شود از اسید فسفریک استفاده می کنند.

اسید فسفریک و کاربرد آن در کشاورزی
کاربرد اسید فسفریک در کشاورزی

کاربرد اسید فسفریک در پزشکی

  • در تهیه مشتقات آلوبین
    • در تولید داروهای ضد تهوع
    • برای این که سلول های مرده را از بین ببرند.
    • در مایع های شستشوی دهان و سفید کننده های دندان ها از اسید فسفریک استفاده می شود.
    • برای این که ادرار اسیدی شود از اسفید فسفریک استفاده می کنند.
    • از اسید فسفریک برای ساخت سیمان های دندانی استفاده می شود.استفاده از اسید فسفریک در پزشکی کاربرد های دندان پزشکی اسید فسفریک
    از ترکیب اسید فسفریک همراه با پودر روی، فسفات روی تشکیل می شود. که از به عنوان سیمان دندان یاد می شود و از کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ است. قبل از این که در ارتودنسی براکت را قرار دهند و وسایل دندان پزشکی را ضدعفونی کنند از این اسید استفاده می کنند. فسفریک برای سفید کردن دندان ها و از بین بردن پلاک ها استفاده می کنند و برای کم کردن درد های مربوط به دندان های حساس از نمک فسفات استفاده می کنند.

کاربرد مراقبت های شخصی اسید فسفریک

از این اسید برای تولید گسترده و انبوه محصولات مرقبت های شخصی استفاده می شود. که این محصولات شامل محصولات حمام، مراقبت های مو و رنگ ها، پاک کننده ها، لوازم آرایشی، محصولات پوستی و محصولات ناخن است.همچنین برای کنترل کردن PH این محصولات از اسید فسفریک استفاده می کنند.
سایر کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟
• در صنایع باتری
• ظرفشویی و لباسشویی
• بسته دبندی کردن غذاها
• در لوازم الکترونیکی و برقی
• لوازم های مراقبت و نگهداری از ماشین ها
• در تولید لوازم فیلم و عکاسی
• برای تولید محصولات کاغذی
• لوازم تولید لوازم باغ و چمن

اسید فسفریک در پزشکی
استفاده از اسید فسفریک در پزشکی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم جواب سوال کاربرد اسید فسفریک صنعتی چیست؟ را به طور کامل برای شما بدهیم و شما متناسب با نیاز خودتان آن را خریداری کنید و باید بدانید که در صنایع های مختلفی از این اسید استفاده می کنند.

سوالات متداول درباره کاربرد اسید فسفریک صنعتی

1در چه صنایعی از اسید فسفریک استفاده می کنند؟
کاربرد اسید فسفریک در صنایع غذایی، اسید فسفریک و کاربرد آن در کشاورزی،کاربرد اسید فسفریک در پزشکی و کاربرد های دندان پزشکی اسید فسفریک، کاربرد مراقبت های شخصی اسید فسفریک است.
2از فسفریک اسید ها در چه اکار هایی استفاده می شود؟
در صنایع باتری، ظرفشویی و لباسشویی، بسته دبندی کردن غذاها، در لوازم الکترونیکی و برقی، لوازم های مراقبت و نگهداری از ماشین ها و در تولید لوازم فیلم و عکاسی استفاده می شود.
3کار برد اسید فسفریک در دندان پزشکس چیست؟
برای سفید کردن دندان ها و از بین بردن پلاک ها از اسید فسفریک استفاده می کنند و برای کم کردن درد های مربوط به دندان های حساس از نمک فسفات استفاده می کنند.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *