کات کبود در صنعت

انواع کاربرد کات کبود

امروزه در این مطلب قصد داریم که کاربرد کات کبود در صنعت را مورد برسی قرار دهیم، اگر به دنبال این هستید که کات کبود و کاربردی که آن در صنعت و چیز های دیگر دارد را بدانید با ما همراه باشید. اگر به دنبال خرید کات کبود یا سولفات آمونیوم می باشید کافی است که به سایت پگاه محیط مراجعه کنید.

کات کبود چیست؟

امروزه کات کبود به صورت سولفات مس یا همان کات کبود شناخته می شود، کات کبود به صورت کلی یک ماده معدنی می باشد که به صورت شیمیایی یا طبیعی با ترکیب مس و سولفات تولید می شود. بیشتر افراد کات کبود را به صورت پودری می شناسند، اما شاید سوال برایتان پیش بی آید که رنگ این ماده به چه رنگ می باشد؟ امروزه تمامی کات های کبود که تولید می شود به صورت رنگ آبی پر رنگ به شکل کریستالی مانند می باشد، اما گاهی اوقات می باشد که این رنگ آبی به صورت روشن باشد، ولی به صورت کلی جنس این ماده شفاف می باشد. روند تجزیه شدن این نوع ماده نسبت به ماده های دیگر که چه به صورت طبیعی یا شیمیایی تولید می شود بسیار متفاوت می باشد که در ادامه روند تجزیه شدن آن را مورد برسی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

کاربرد کات کبود
کات کبود چیست

تجزیه شدن کات کبود

همانطور که می دانید و در بالا گفته شد روند تجزیه شدن این نوع ماده بسیار متفاوت با ماده های دیگر می باشد، به این صورت که بیشتر ماده ها باید به یک درجه خاص برسند تا بتوانند تجزیه شوند، اما در کات کبود به این نحو نمی باشد بلکه رفته رفته تجزیه می شود، یعنی در هر نقطه باعث می شود یک چیز خود را از دست دهد، در ادامه مطلب به دنبال نحوه تجزیه کات کبود به شما عزیزان را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

به صورت کلی این ماده در دمای 45 درجه دو مولکولی اصلی خود که مربوط به آب می شود را از دست می دهد، سپس بعد از اینکه درجه بالا تر رفت و به 110 درجه رسید دو مولکول اصلی دیگر که مربوط به کریستال می باشد را از دست می دهد، شاید برایتان سوال پیش بی آید که چرا کریستال؟ همانطور که گفته شد این ماده به شکل کریستالی بوده است و بنابراین طبیعی است که مولکول کریستالی خود را از دست دهد، اما در ادامه، بعد از اینکه دما به 110 درجه رسید و ماده 2 مولکول کریستالی خود را از دست داد.

حال به درجه بالا تر می رسد، زمانی که به درجه 250 می رسد دیگ هیچ آب کریستالی دیگر در خود وجود ندارد و می توان گفت به صورت کامل نبود شده است اما هنوز باقی مانده است، بعد از این مرحله نوبت مرحله آخر می باشد، هنگامی که درجه به 400 می رسد این ماده به صورت کلی نابود شده است و دیگر چیزی از کات کبود برای استفاده وجود و باقی نمانده است. در ادامه مطلب به دنبال این هستیم که کاربرد اصلی کات کبود که می توان آن را مخصوصا در صنعت استفاده کرد را به شما عزیزان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

کاربرد کات کبود در صنعت

به صورت کلی امروزه کات کبود در صنعت بسیار کاربرد دارد که در ادامه مطلب به صورت کلی آن ها را مورد برسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

1- کات کبود در کشاورزی

اصلی ترین کاربردی که این ماده دارد در صنعت کشاورزی می باشد، به این صورت که بیشترین کاربرد کات کبود در صنعت در بخش کشاورزی استفاده می شود، شاید برایتان سوال پیش بی آید که اصلی ترین استفاده ای که از این ماده می توان در بخش کشاورزی کرد چیست؟ باید در جواب سال بگویم که امروزه در کات کبود در کشاورزی برای کشتن قارچ های سمی، باکتری های که در محصولات ایجاد می شود و قبض کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کات کبود
کات کبود در کشاورزی

شاید برایتان سوال پیش بی آید که آیا فقط کات کبود در کشاورزی کاربرد دارد؟ باید بگویم که خیر در ادامه مطلب کاربرد کات کبود در رنگ رزی را به شما عزیزان معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

2- کات کبود در رنگ رزی

ببینید به صورت کلی می توان گفت که اصلا اصلی ترین کاربردی که می توان از این کات کبود کرد این است که در رنگ رزی و آبکاری به کار می رود. به صورت کلی اول کات کبود در رنگ رزی کاربرد داشت، اما بعد از گذشت چند ماه و چند سال شد که توانستند کاربرد آن را در کشاورزی نیز به دست بی آورند، بنابراین اول کات کبود در رنگ رزی کاربرد داشت سپس به کشاورزی و در نهایت کاربرد کات کبود در صنعت رسید.

3- کات کبود در چاپ

امروزه کاربرد اصلی که می توان در چاپ استفاده کرد این است که کات کبود به صورت الکترود می باشد، اگر کمی اطلاعات در مورد چاپ داشته باشید به این صورت می باشد که هنگام چاپ یک چیزی الکترود ها شروع به کار می کنن، کات کبود دارای یک سری الکترود می باشد که باعث می شود که کار حکاکی روی ورقه صورت گیرد. امروزه بیشتر دستگاه های که کار چاپ را انجام می دهند به صورت کلی از کات کبود در کار خود نیز استفاده می کنند.

عوارض کات کبود برای انسان

این ماده به صورت کلی برای انسان بسیار خطرناک می باشد و توصیه می شود که زمانی که از این ماده استفاده می کنید حتما شرایط مراقبتی را انجام دهید، در ادامه مطلب به دنبال عوارض این ماده می گردیم، با ما همراه باشید.

  • اگر با پوست برخورد کند باعث می شود باعث می شود که یک سری شرایط اضطراری مانند اگزما، ورم ها، تجمع مایعات زیر پوست می باشد.
  • در صورت بلعیدن این ماده باعث می شود که از لحاظ مغزی، کبد، روده و معده آسیب وارد شود، اما در نظر بگیرید که هر زمان این امکان رخ داد سریعا به پزشک مراجعه کنید زیرا امکان دارد که بدن شما را از بین ببرد.
  • اگر این ماده را شما بو کنید باعث می شود که ریه های شما تحریک شود و مشکلات تنفسی را برای شما به وجود بی آورد.
مضرات کات کبود برای ریه
مشکل ریه توسط کات کبود
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که کات کبود امروزه کاربرد های زیادی دارد، به این صورت که کات کبود در صنعت بسیار مورد استفاده و پرکاربرد می باشد، توصیه می شود زمانی که به دنبال استفاده از این ماده می باشید حتما مراقبت ها صورت گیرد که به بدن شما آسیبی وارد نکند، همان طور که می دانید اصلی ترین کاربرد کات کبود در صنعت در کشاورزی می باشد که امروزه بسیار پر مصرف و پر کاربرد می باشد.

[faq title=”سوالات متداول کات کبود در صنعت” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا می توان کات کبود با کیفیت خریداری کرد؟” number=”1″]هر زمان که شما به دنبال خرید و تهیه کات کبود بودید توصیه می کنیم از کارخانه های که این ماده را به فروش می گذارند خریداری کنید زیرا کیفیت بالا تری نسبت به این ها که در بازار ها به فروش می گذارند می باشد. [/faq_item][faq_item title=”در صورت برخورد این ماده باید به کجا مراجعه کنیم؟” number=”2″]هر زمان که متوجه شدید این ماده با بدن شما برخورد کرده است اولین کاری که باید بکنید این است که آن مکان را به صورت 15 دقیقه ثابت با آب بشورید، سپس به مراکز بهداشتی سریعا مراجعه کنید تا به شما آسیبی وارد نشود[/faq_item][faq_item title=”کات کبود از چه چیزی تولید شده است؟” number=”3″]به صورت کلی این ماده ساخته شده از گوگرد و سولفور می باشد که امروزه بسیار نام آشنا در محصولات شیمیایی و طبیعی می باشند اما یک چیز دیگر نیز در این ماده به کار می رود مس کوپر می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد.[/faq_item][faq_item title=”قیمت خرید کات کبود چه قدر است؟” number=”4″]به طور کلی امروزه قیمت کات کبود به صورت یک کیلویی قیمت 100 الی 120 هزار تومان را دارد که این قیمت امکان دارد در بعضی جا ها نیز فرق داشته باشد.[/faq_item][/faq]
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *