موارد استفاده زاج سفید

خواص زاج سفید

زاج سفید چیست؟

زاج سفید ماده ای حل شونده در آب است که می توانید به راحتی آن را تهیه کنید و از کاربردهای مختلف آن در امور روزمره بهره گیرید. زاج سفید از زمان های قدیم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و برای چنبه های درمانی نیز از آن به وفور استفاده می کردند. در این مقاله به طور کلی در مورد موارد استفاده زاج سفید در صنعت و مصارف خانگی صحبت می کنیم.

زاج سفید یا آلوم ظاهری بلوری شکل دارد و از سولفات آلومینیوم و سولفات پتاسیم تشکیل شده است و اغلب آن را با نام تجاری سولفات آلومینیوم می شناسند.

اهمیت زاج سفید در صنعت
زاج سفید چیست؟

موارد استفاده زاج سفید

زاج سفید به صورت بلورهای سفید شفاف با طمعی شیرین است. از سولفات آلومینیوم در طب و امور پزشکی به وفور استفاده می شود و جالب است بدانید این ماده طبیعی و پرکاربرد جایگزین عالی برای بسیاری از راه های درمانی دارویی می باشد. برخی از موارد استفاده زاج سفید عبارت اند از:

  • استفاده از زاج برای شفاف سازی پوست و از بین برد جوش، لک و آکنه
  • کاربرد زاج سفید برای رفع عفونت و چرک گوش
  • برای رفع درد دندان و از بین بردن ورم لثه و دندان ها، استفاده از زاج سفید توصیه می شود.
  • اگرچه زاج سفید بر روی پوست زخم شده ایجاد سوزش و کمی ناراحتی می کند اما روند بهبود زخم را سرعت می بخشد و محلول سولفات آلومینیوم به بهبود زخم های دهانی نیز کمک می کند( توجه داشته باشید آن را مصرف نکنید)
  • زاج سفید برای از بین برد سیاهی دور چشم، درمان گل مژه و آبسه چشم نیز کاربرد دارد.
  • برای درمان خونریزی بینی، بو کردن زاج سفید سوخته توصیه می شود.
  • برای رفع عفونت رحم، پزشکان استفاده از سولفات آلومینیوم را پیشنهاد می کنند.

مزایای استفاده از زاج سفید

زاج سفید که با نام تجاری سولفات آلومینیوم شناخته شده است ماده ای مقرون به صرفه و بسیار کاربردی است. بسیاری از مواد دارویی و شیمیایی، ممکن است موجب بهبودی حال افراد شوند اما با پوست و موی خیلی از مردم سازگاری ندارد. از این رو استفاده از زاج سفید که هیچ آسیبی به پوست نمی رساند، همواره توصیه می شود.

آلوم یا زاج سفید، ماده ای در دسترس در تمامی مغازه ها، عطاری ها و فروشگاه ها است که شما می توانید به آسانی با قیمتی مناسب آن را تهیه کنید. از مهم ترین مزایا و کاربردهای زاج سفید، تاثیر آن در از بین بردن بوی بد بدن است که می توانید آلوم را به صورت اسپری از مغازه های مختلف تهیه کنید.

ناگفته نماند که زاج سفید ماده ای ضدعفونی کنندست و از آن برای امور بهداشتی و درمانی استفاده می شود. خیلی از خانم ها از سیاهی و کدر شدن ظروف خود ناراحت هستند و از این بابت اذیت می شوند، زاج سفید می تواند به آسانی ظروف را سفید و تمیز کند.

موارد استفاده زاج سفید
مزایای استفاه از زاج سفید

 

[faq title=”سئوالات متداول” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”مهم ترین فواید زاج سفید چیست؟” number=”1″] زاج سفید به طور کلی برای مصارف بهداشتی، پزشکی و امور خانگی به کار می رود اما به طور کلی، از مهمترین کاربردهای صنعتی و خانگی زاج سفید می توان به استفاده از آن در تصفیه آب آشامیدنی، عاملی برای ضدعفونی کردن زخم ها، از بین بردن بوی ناخوشایند بدن، فراری دادن حشرات و … اشاره کرد.[/faq_item][faq_item title=”سنگ زاج سفید چه کاربردی دارد؟ ” number=”2″]خیلی از آرایشگران از سنگ زاج سفید برای اصلاح آقایون استفاده می کنند، به این ترتیب که زاج سفید عامل بسیار موثری برای کنترل خونریزی زخم های کوچک ناشی از اصلاح است. زاج سفید همانند یک قابض عمل کرده که موجب انقباض یا بسته شدن رگ‌های خونی پوست می شود. زاج سفید یا آلومینیوم سولفات، خونریزی ناشی از بریدگی‌های اصلاح را به سرعت کنترل کرده و مانع شدت گرفتن آن می شود. این ماده یک عامل آنتی هموراژیک است که  راه خونریزی را به سرعت کنترل می کند.[/faq_item][faq_item title=”آیا می توان زاج سفید را طولانی مدت استفاده کرد؟” number=”3″]جواب 3[/faq_item][/faq]

نکات مهم درباره مصرف زاج سفید

همانطور که می دانید زیاده روی در هر امر و موضوعی می تواند منجر به آسیب فیزیکی شود، زاج سفید علی رغم این که خواص و کاربردهای فراوانی دارد و شما می توانید به آسانی آن را تهیه کنید، در مقابل باید بدانید که استفاده از زاج سفید برای یک دوره طولانی ( به ویژه در ناحیه واژینال) ممکن است مشکلاتی را برایتان پیش بیاورد.

از ایجاد ترکیبات جدید توسط زاج سفید و مواد دیگر پرهیز کنید، زیرا اگر به درستی استفاده نشود مشکلات جدی را می تواند برایتان ایجاد کند. از مصرف زاج سفید خودداری کنید زیرا تاثیرات زاج به تنهایی بر روی پوست و بدن خوب و موثر است و در صورت مصرف حتما به پزشک مراجعه کنید.

زاج سفید تحت هیچ عنوانی نباید توسط زنان باردار یا اشخاصی که دچار عفونت های مختلف واژن هستند، استفاده شود. همچنین لازم به ذکر است که آلوم یا زاج سفید را نباید به طور مستقیم در اندام های تناسلی استفاده کنید، زیرا امکان تحریک مخاط واژن وجود دارد. استفاده طولانی مدت از زاج سفید ممکن است منجر به سرطان، آلزایمر و … نیز بشود.

خواص بهداشتی زاج سفید چیست؟

  1. زاج سفید به همراه زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و برای رفع گرفتی عضلات و کاهش درد، بسیار موثر است.
  2. اگر از بوی بد دهان یا بدنتان اذیت می شوید و نمی توانید آن را برطرف کنید، شستشوی دهان با زاج یک روش موثر است که می تواند باکتری های دهانتان را از بین ببرد.
  3. اگر نگران پوست خود هستید، با شستشوی مداوم پوست خود توسط زایج سفید یا سولفات آلومینیوم، می توانید از شادابی و شفافیت پوست خود لذت ببرید.
  4. از مهم ترین خواص دیگر زاج سفید می توان به استفاده از آن در صنایع تصفیه آب خانگی و صنعتی اشاره کرد. این ماده نقش بسیار موثری در تصفیه آب دارد و می توانید به وسیله آن حجم زیادی از آب را تصفیه کنید.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، زاج سفید خواص درمانی و بهداشتی فراوانی دارد اما باید برای استفاده از آن دقت کنید و از مصرف مداوم و طولانی مدت زاج سفید خودداری کنید.

عوارض جانبی زاج سفید
کاربرد زاج سفید

جمع بندی

زاج سفید که با نام تجاری سولفات آلومینیوم شناخته می شود و ظاهری بلوری شکل و شفاف دارد، کاربردهای مختلفی داشته که در این مقاله در مورد موارد استفاده زاج سفید و عوارض ناشی از آن در طولانی مدت صحبت کرده ایم.

1.5/5 - (2 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *