مزایای استفاده از نشاسته گندم

مزایای استفاده از نشاسته گندم

یکی از پر استفاده ترین غلات گندم می باشد که عموما در صنایع غذایی و دیگر صنعت ها به صورت نشاسته یا آرد به کار می رود. علاوه بر مزایای استفاده از نشاسته گندم در این مطلب یه برخی از مضرات و معایب آن اشاره خواهیم کرد. برای بهره مندی از خواص آن برای بدن می توانید آن را جایگزین آرد و نشاسته ذرت و دیگر غلات نمایید.

مزایای استفاده از نشاسته گندم برای پوست

در صورتی که دچار ناراحتی های پوستی اعم از آفتاب سوختگی یا سوختن با حرارت شدید می توانید از خواص و مزایای نشاسته گندم بهره مند شوید. می بایست آن را با کمی آب سرد مخلوط کنید تا زمانی که غلیظ شود. سپس آن را مانند پماد روی پوست خود قرار دهید. برای راحتی می توانید روی آن را با پارچه ببندید تا خمیر از پوست جدا نشود.

مزایای استفاده از نشاسته گندم برای پوست
مزیت های استفاده از نشاسته گندم برای پوست

مشخصات نشاسته گندم

برای بررسی مزایای استفاده از نشاسته گندم، لازم است تا مشخصات آن را شرح دهیم. نشاسته پودری با رنگ سفید می باشد که عطر بخصوصی ندارد. کشک گندم یا نشاسته گل کاملا مانند نشاسته ذرت، برنج و سیب زمینی می باشد و تنها منبع استخراج آنها با یکدیگر یکسان می باشد.

برای تشخیص آن از آرد گندم می توانید آن را بین انگشتان خود حرکت دهید، اگر صدای جیر جیر شنیده شود یعنی پودر مورد نظر نشاسته است. در ضمن یکی از ویژگی های دیگر نشاسته گل نرم و لطیف بودن آن است.

کاربرد های نشاسته گندم

نشاسته گندم کاربرد های گوناگونی در صنایع مختلف دارد که گسترده ترین آنها صنایع غذایی می باشد. علاوه بر این در تولید الکل، پودر بچه و … نیز به کار می آید.

  • تولید نودل، پاستا و ماکارونی:
    نشاسته گندم درصد زیادی از مواد غذایی مانند ماکارونی، پاستا، رشته آش و رشته سوپ را تشکیل می دهد. علاوه بر این پروتئین موجود در کشک گندم به خاصیت این محصولات غذایی می افزاید.
  • تولید محصولات نانوایی:
    مخمر ها به انواع نشاسته نیاز دارند. اما آنها را به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نمی دهند. در واقع پس از آنکه پروتئین های گندم آزاد شدند و آب به نشاسته اضافه کردید، خمیر نان به دست می آید.
کاربرد های نشاسته گندم
کاربردهای مختلف نشاسته گندم

فروش نشاسته گندم

با توجه به مزایای استفاده از نشاسته گندم، نشاسته ای که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد نباید مقاوم و نامرغوب باشد، در این صورت مشکلاتی برای معده پیش می آید. به همین خاطر انتخاب فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می شود محصول خود را از تولید کننده نشاسته گندم که عمده فروش نیز است خریداری نمایید. چرا که محصولاتی که با واسطه به دست عمده فروشان رسیده اند مطمئن نمی باشند.

فروش نشاسته گندم
فروش با کیفیت ترین نشاسته گندم

کشک گندم ضد عفونی کننده

نشاسته گل برای سرکوب عفونت بسیار مناسب می باشد. بخصوص دندان درد را تا حد زیادی تسکین می بخشد. تنها کافی است نشاسته را پس از ترکیب با آب سرد حرارت دهید.

پس از آنکه خشک شد چسبنده و خمیری می شود که باید آن را روی دندان مورد نظر قرار دهید. علاوه بر دندان اگر زخمی عفونت کرده باشد با این ترکیب کمی بهبود می یابد.

همچنین محل نیش حشرات نیز با استفاده از ترکیب نشاسته گندم و زعفران بهبود می یابد. کاهش سرفه، عطسه و گرفتگی گلو که ناشی از سرماخوردگی هستند از دیگر خواص نشاسته گندم می باشد.

در واقع خاصیت ضد عفونی کنندگی این کربوهیدرات پیچیده نسبت به باقی مزایا گسترده تر می باشد.

خواص کشک گندم برای پوست چرب

یکی از مزایای نشاسته گل از بین بردن چربی اضافه پوست می باشد، می توانید آن را با کمی آبلیمو ترکیب کنید و پوست خود را به آن آغشته نمایید. این ترکیب علاوه بر اینکه چربی را متعادل می کند پوست را درخشان کرده و کک و مک را از بین می برد. از آنجا که چربی اضافه پوست گرفته می شود، جوش زدن  و ایجاد آکنه در صورت شما بسیار کاهش می یابد.

نتیجه گیری

با توجه به مزایای استفاده از نشاسته گندم، این نشاسته از رایج ترین کربوهیدرات های پیچیده ای است که در صنایع غذایی کاربرد گسترده ای دارد. علاوه بر این بسیاری از دیگر صنایع از خواص و مزایای آن بهره مند می شوند. خواص متعددی با نشاسته گل همراه می باشد. برای مثال یک ضد عفونی کننده درجه یک است که برای عفونت گلو هنگام سرماخوردگی، عفونت زخم ها و جراحات، جای نیش حشرات، محل سوختگی و … مفید است.

علاوه بر این از دیگر مزایای نشاسته گندم درمان چربی بیش از اندازه پوست می باشد. تنها کافی است آن را با آبلیمو ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را مانند ماسک استفاده نمایید. حتی جوش و آکنه پوست را از بین می برد و درخشش لازم را به پوست می بخشد.

سوالات متداول مزایای استفاده از نشاسته گندم

  1. کالری نشاسته گندم چقدر است؟
    کشک گندم به ازای از 100 گرم 381 کالری دارد.
  2. این نشاسته برای افراد مبتلا به دیابت مضر است؟
    خیر بلکه یکی از مزایای استفاده از نشاسته گندم تنظیم قند خون می باشد.
  3. کدام مواد مغذی در این نشاسته یافت می شوند؟
    نشاسته گندم حاوی آهن، ویتامین ب، کلسیم و فیبر است.
4/5 - (3 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *