مزایای و کاربرد های کود گوگرد گرانوله

مزایای کود گوگرد گرانوله

کود گوگرد گرانوله چیست؟

گود گرانوله نوعی کود کشاورزی می باشد که حاوی 85 در صد گوگرد است. این کود مشابه کودهای فسفاته بوده و باید قبل از کاشت مصرف شود. از جمله مزایای کود گوگرد گرانوله می توان به کاهش PH موضعی خاک های آهکی، تامین سولفات آلومینیوم مورد نیاز رشد خاک و… اشاره کرد.

مزایای کود گوگرد گرانوله

کود گوگرد گرانوله افزون بر کاهش موضعی PH خاک ها قلیای آهکی، سولفات مورد نیاز رشد گیاه را نیز تامین می کند. از جمله مزایای استفاده از این محصول می توان به افزایش حلالیت عناصر غذایی و ریز مغذی در خاک و کنترل تعدادی از عوامل بیماری زا نظیر قارچ سفید و… اشاره کرد.

 کود گوگرد گرانوله
مزایای گوگرد گرانوله

مواد آلی که در کود گوگرد گرانوله وجود دارند، موجب فعال شدن میکروب های مفید درون خاک می شوند. این میکروب ها عمل اکسیداسیون بیولوژیکی در خاک را تسهیل می کنند. افزون بر آن این کودها خاک را ضد عفونی نموده و به به سلامت محیط زیست کمک می کنند.

شما میتوانید به راحتی به کمک دستگاه های کودپاش، کود گوگرد گرانوله را به خاک بی افزاید. با اینکار خواص فیزیک و شیمیایی خاک حدود 30 تا 60 درصد بهبود پیدا می کند. از جمله مزایای کود گوگرد گرانوله میتوان به این مورد اشاره کرد؛ که این کود تا حدودی از مصرف سموم شیمیایی را کاهش می دهد.

میزان مصرف کود گوگرد گرانوله

از کود گوگرد گرانوله باید پیش از کشت محصول استفاده کرد. به ازای هر هکتار باید حدود 400 تا 600 کیلوگرم از گوگرد گرانوله را با دستگاه کود پاش روی محیط کشت ریخت. سپس با عمل شخم زدن، کود را به عمق خاک نفوذ داد.

برای کشت های گلخانه ای به ازای هر مترمربع، حدود 250 گرم از کود گرانوله را روی سطح خاک پخش کرده و سپس به خوبی کود را با خاک مخلوط کنید.

برای مصارف باغی، بر حسب سن و نوع درخت حدود 1 تا 3 کیلوگرم از کود گوگرد آلی را در محل سایه انداز درخت ریخته و آن را با خاک مخلوط کنید. مزایای کود گوگرد گرانوله به قدری برای زمین های باغی بسیاری بالاست.

دلیل استفاده از کودهای گوگردی

در خاک ها ایران به دلیل آهکی بودن زمین ها زراعتی، بی کربناته بودن آب های آبیاری، مواد آلی کم خاک، حلالیت برخی از عناصر غذایی در قسمت ریشه گیاه و… خاک نیاز به گوگرد دارد.

 کودهای گوگردی
ضرورت استفاده از کودهای گوگردی

گوگرد خاصیت اصلاحی دارد، که در بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و زیستی خاک موثر است. از طرفی دیگر گوگرد به تامین نیازهای غذایی گیاه کمک کرده و موجب افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی می شود. کود گوگرد گرانوله از این جمله کودهای گوگردی می باشد.

ترکیبات کود Granular Sulfur

کود گوگرد گرانوله حاوی 85 در صد گوگرد و 10 درصد بنتونیت می باشد. گوگرد به مقدار زیادی در برگ های گیاه وجود دارد و جزء تشکیل دهنده های پروتئینی در گیاه می باشد. گوگرد در گیاه به تولید اسید های آمینه، و به دنبال آن سنتر پروتئین ها نقش دارد.

گوگرد نقش پررنگی در زمینه تشکیل ویتامین های ضروری گیاه را دارد. که این ویتامین ها برای فرآیندهای متابولیسمی گیاه مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی دیگر بو و عطر برخی از سبزیجات مربوط به ترکیبات فرار گوگرد می باشد.

از مزایای کود گوگرد گرانوله می توان به این مورد اشاره کرد، که این کود ها حاوی ترکیبات متورم شونده ای هستند که در خاک خیلی زود متلاشی می شوند و گوگرد قابل جذب برای گیاه فراهم می کنند.

ضرورت خرید کود گوگرد گرانوله

کشاورزان و کارشناسان حوزه کشاورزی، باید به اهمیت تغذیه گیاه و اهمیت وجود گوگرد قابل جذب در خاک، توجه کنند. چرا گوگرد افزون بر بالا بردن بازدهی کیفیت دانه ها ومیوه ها، موجب افزایش ماندگاری میوه ها نیز می شود.

کود گوگرد گرانوله
خرید کود گوگرد گرانوله

اگر پی اچ خاک به خوبی تنظیم نشده باشد، موجودات مفید خاک از بین می روند. از مزایای کود گوگرد گرانوله یا اسید سولفوریک توانایی آنها در کاهش پی اچ خاک می باشد. این محصول با هر وزن و مقداری که بخواهید در بازار به فروش می رسد.

سخن پایانی

شما می توانید، کود گوگرد گرانوله، کودهای مایع و پودری را با هر مقدار و وزنی که بخواهید از فروشگاه اینترنتی پگاه محیط آرین تهیه کنید. پگاه محیط آرین برای شما تخفیفات را برای خرید و فروش عمده این محصول نیز در نظر گفته است.

سوالات متداول درباره مزایای کود گوگرد گرانوله

1 این محصول معمولا در بسته بندی ها چند گرمی به فروش می رسند؟
نمونه موجود در بازار با بسته های 30 کیلوگرمی به فروش می رسند. البته شما می توانید در بسته ها دیگری نیز محصول را بخرید.
2آیا گوگرد روی رشد گیاه نیز اثر گذار است؟

بله، گوگرد در فرآیند ها متابولیسمی و فتوسنتز گیاه نقش دارد و به رشد گیاه کمک می کند.

3کود گوگرد گرانوله به جذب چه عناصری کمک می کند؟
این کود با پایین آوردن پی اچ خاک به جذب نیتروژن، فسفات و عناصر ریز مغذی خاک کمک می کند.
4/5 - (2 امتیاز)

۱ Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *