قیمت پودر آلوم

قیمت پودر آلوم

سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی و یک نمک معدنی می باشد که به شکل جامد بلوری سفید رنگ در بازار یافت می شود. نام تجاری این ترکیب زاج سفید یا آلوم می باشد که در موارد بسیار زیادی چه در صنعت چه در خانه ها از کاربردهای فراوان آن بهره می برند.

پودر آلوم

آلومینیوم یک فلز نرم، نقره ای رنگ و چکش پذیر( حالت پذیر) می باشد، چگالی آن تقریبا 2770 کیلوگرم بر متر مکعب است، این عنصر بعد از اکسیژن و سیلیکن فراوان ترین عنصر و فراوان ترین فلز در پوسته زمین می باشد که به صورت ناخالص در سنگ های معدنی یافت می شود.

پودر آلومینیوم یا اکلیل آلومینیوم به ذرات خرد شده آلومینیوم می گویند که واکنش پذیری زیادی با اکسیژن دارد و نقطه ذوب آن حدود 600 درجه سانتی گراد می باشد. این پودر علاوه بر غیر حلالیتش در آب، در فضایی با هوا خشک تجزیه نمی شود.

پودر سولفات آلومینیوم کاربردهای زیادی دارد که در این مقاله با قیمت پودر آلوم، انواع آن و ویژگی های آن توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

آلوم
سولفات آلومینیوم

انواع آلوم

چهار نوع مختلف از آلوم ها در طبیعت یافت می شود که عبارت اند از:

  • آلوم آمونیوم: این نوع از زاج، آلومینوم دو سولفاته می باشد، که در طبیعت به صورت کریستاله و سفید رنگ وجود دارد.
  • آلوم پتاس: پسوند پتاس مربوط به نام آلومینیوم سولفات پتاسیم می باشد که به عنوان ضدعفونی کننده در موارد بسیاری از آن استفاده می شود، زاج پتاس در واقع یک دئودورانت طبیعی است. همچنین قابل ذکر است که آلوم پتاس به طور عمده در تصفیه آب (صنعتی و خانگی) از آن استفاده می شود.
  • آلوم کروم: از آلوم کروم برای فرایند برنزه کردن بسیار استفاده می کنند، زاج کروم یک سولفات دوگانه پتاسیم و کرومیوم می باشد و در طبیعت به حالت کریستاله بنفش رنگ یافت می شود.
  • آلوم قلیایی: آلوم قلیایی به صورت طبیعی در محیط زیست یافت می شود که به همین علت، مندوزیت است. این نوع از زاج در تولید نمک و سودا کاربرد دارد، آلوم قلیایی با عنوان آلوم سدیم نیز شناخته می شود.

نکاتی درمورد پودر آلوم

  • جداسازی پودر آلوم از سنگ آلومینیوم از طریق برقکافت صورت می گیرد.
  • آلومینیوم به طور غیر مستقیم یا مستقیم ممکن است از طریق قوطی های مختلف کنسرو و یا چیزهای دیگر وارد بدن انسان شود که درصد کمی از انسان ها به آلومینیوم حساسیت دارند و مصرف بیش از حد آن فرد را به مسمومیت و کم خونی دچار می کند.
  • فلز آلومینیوم دارای 9 ایزوتوپ است که دو نوع از آن ها به شکل طبیعی در ظبیعت یافت می شود.
نکاتی درمورد پودر آلوم
پودر آلوم

کاربردهای پودر آلوم

  • در تولید مواد نسوز یا دیرگداز کاربرد دارد.
  • در صنایع بهداشتی و آرایشی از آن استفاده زیادی می کند.
  • رنگدانه های نقره که از آن ها در درنگ آمیزی ها استفاده می کنند.
  • از پودر آلوم در سوخت راکت و موشک نیز بهره می برند.
  • پودر آلوم در پودرهای اثر انگشت که پلیس ها برای شناسایی مجرمان از آن استفاده می کنند نیز کاربرد دارد.
  • در صنایع خودروسازی نیز از پودر آلوم استفاده می کنند.
  • علاوه بر کاربرد های فراوان در صنعت، قیمت پودر آلوم بسیار مقرون به صرفه برای خریداری در هر زمینه ای می باشد.

قیمت پودر آلوم

همان طور که متوجه شدید پودر آلوم کاربردهای فراوانی چه در صنعت و چه در امور خانگی دارد و با توجه به فواید زیاد آن بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما برای خرید پودر آلوم باید به موارد بسیار متعددی توجه کنید. این پودر را می توانید به راحتی در فروشگاه ها و عطاری ها خریداری کنید.

تا نه خیلی گران آن را تهیه کنید نه بخاطر قیمت کم آن، کیفیت را فدای پول کنید، بنابراین به فاکتورهایی مانند درصد خلوص پودر آلوم که مهم ترین فاکتور محسوب می شود، اندازه و سایز بندی آن که بسیار اهمیت دارند توجه کنید زیرا که هرچه خرد تر و ریز تر شده باشد حلالیت آن به همان نسبت افزایش پیدا می کند.

بسته بندی آن، این که با چه نوع کیسه هایی در بازار توزیع می شود. این موارد از جمله فاکتور های مهم و اساسی در تفاوت در قیمت ها می باشند، خیلی از کارخانه ها پودر آلوم را با کیفیت و خلوص بالا تولید نمی کنند و به سبب تفاوت در میزان خلوص و وجود ناخالاصی، قیمت پودر آلوم در عطاری ها و مکان های مختلف، متفاوت می باشند.

خرید پودر آلوم
قیمت پودر آلوم
سخن آخر

پودر آلوم یا پودر سولفات آلومینیوم که انواع مختلفی از آن به شکل های متفاوت در طبیعت وجود دارد، کاربردهای فراوانی در زمینه صنعت، تجارت و حتی موارد خانگی و بهداشتی دارد که با یک بار استفاده از آن، همیشه خواهان خرید آن می باشید و یکی از مشتری های ثابت پودر آلوم می شوید.

قیمت پودر سولفات آلومینیوم با توجه به عوامل مختلف در تولید، تهیه و بسته بندی آن متفاوت می باشد و شما آن را با قیمت های مختلف در بازار پیدا خواهید کرد. جهت استعلام قیمت سولفات آلومینیوم 17 درصد با ما تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *