قیمت پلی آلومینیوم کلراید

پک

پلی آلومینیوم کلراید ماده ای شیمیایی و یا به عبارتی ترکیبی پلیمری است که در دو گرید صنعتی و خوراکی تولید می شود. این ماده دارای کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف است که از پرکاربرد ترین آن ها در صنعت کاغذ سازی و تصفیه آب (منعقد کنندگی) است. در این مطلب توضیحاتی را در رابطه با کاربرد، مزایا و قیمت پلی آلومینیوم کلراید ارائه داده ایم.

پلی آلومینیوم کلراید

ماده مذکور در حالت جامد تولید می شود و در صورت ترکیب با آب به حالت مایع در می آید. این ماده در گرید خوراکی، در آب آشامیدنی استفاده می شود. و گرید صنعتی آن همانطور که از نامش پیداست مناسب برای استفاده در صنایع گوناگون به جز صنعت مواد غذایی و در مصارف خوراکی است.

این ماده را تحت عنوان آلومینیوم کلراید هیدراته و یا پک PAC نیز می شناسند. دارای رنگ سفید کریستالی هستند از آنجایی که منعقد کننده قوی ای هستند، می توانند به جای سولفات آلومینیوم برای مصارف تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار بگیرند. پک خوراکی برخلاف نوع صنعتی می تواند آب را شفاف از تر حالت معمول کند.

تولید پلی آلومینیوم کلراید

این ماده را توسط فرآیندهای شیمیایی، بین آلومینا هیدرات و اسید کلریدریک در ابزار خاصی مانند برخی راکتورها، در یک فشار و دمای معین، به صورت مایع تولید می کنند. همانند سولفات آلومینیوم این ماده نیز پس از آن به جهت افزایش امنیت در حمل و نقل و استفاده به حالت جامد پودری در می آید. که این پود عموما به رنگ سفید تا زرد پر رنگ است.

پلی آلومینیوم کلراید
تولید پلی آلومینیوم کلراید

کاربرد پک

  • آب هایی که دارای کدورت و ناخالصی هستند، با استفاده از این ماده منعقد کننده فوق العاده به آبی شفاف و بدون هیچ آلودگی ای در آن تبدیل می شوند. از این ماده در تصفیه پساب و فاضلاب کشاورزی، کارخانه های شیمیایی، شهری و …
  • از دیگر کاربرد های پک در صنعت کاغذ سازی و سایزینگ آن است.
  • می توان پلی آلومینیوم کلراید را در صنعت دباغی و چرم سازی نیز مورد استفاده قرار داد.
  • گرید خوراکی آن در صنایع غذایی کاربرد دارد.

مکانیزم عملکرد در فرآیند انعقاد

برای حذف مواد کلوئیدی و ناخالصی های آب دو کار بایستی صورت پذیرد: درگیر شدن با لخته های رسوبی و پایدار کردن بار های الکتریکی مواد.

ذرات کلوئیدی موجود در آب عمدتا دارای بار منفی هستند، نمک های آلومینیومی که باعث تشکیل کاتیون های متعددی می شوند، به این مواد منفی متصل می شوند. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است، مقدار ماده منعقد کننده مصرفی است. باید حتما به مقدار لازم و مناسب استفاده کرد وگرنه نتیجه معکوس می دهد. در نهایت این ذرات توسط پلی آلومینیوم کلراید و شاید مواد کمکی دیگری بهم متصل و ته نشین می شوند.

مزایای پک

  • دارای قدرت فراوان در حذف کدورت و ناخالصی ها
  • بهبود چشمگیر کیفیت آب
  • کاهش آلومینیوم باقی مانده در آب
  • شکل گیری فلاک های بزرگ تر
  • سرعت در ته نشینی مواد جامد
  • تغییر کمتر PH آب
  • کاهش هزینه لجن زدایی
  • تغییر ندادن بافت شیمیایی آب
  • افزایش سرعت لخته سازی
  • تولید لجن کمتر
PAC
مزایای پک

قیمت پلی آلومینیوم کلراید

قیمت پلی آلومینیوم کلراید بنا به شرایط بازار و خود ماده متغیر است. مواردی مانند کیفیت پلی آلومینیوم کلراید، مقدار درخواستی، بسته بندی و جنس ظروف مناسب بسته بندی اش و … همگی در تعیین قیمت این ماده اثر گذارند. شما می توانید آلومینیوم کلراید هیدراته را به میزان دلخواهتان با بهترین و مناسب ترین قیمت و کیفیت از پگاه محیط تولید کننده و عرضه کننده معتبر مواد شیمیایی، به خصوص سولفات آلومینیوم 17% سفارش دهید.

خطرات و شرایط نگهداری

این ماده نسبت به دیگر مواد شیمیایی بسیار کم خطر تر است و تهدیدی برای سلامتی انسان به حساب نمی آید. از ویژگی های مثبت آن می توان به حلالیتش در آب اشاره کرد. پس به همین منظور کافیست در صورت تماس احتمالی پک با پوست و یا چشم ها ناحیه را با مقدار زیادی آب شست. درصورت بلع آن، مقدار زیادی آب نوشید و در صورت استنشاق آن به فضای باز مراجعه کرد.

سخن آخر

از دیگر مواد شیمیایی پر کاربرد و پر مصرف سولفات آلومینیوم است، که این ماده نیز همانند پلی آلومینیوم کلراید یک منعقد کننده بسیار قوی است که به طور وسیع و گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده شیمیایی هم در صنعت کاغذ سازی و هم در صنعت کاغذ سازی استفاده می شود.

در صورت تمایل به گرفتن مشاوره و یا سفارش مواد شیمیایی گوناگونی مانند سولفات آلومینیوم، سود پرک و یا پک با ما تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *