قیمت سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم چیست

ماده ای شیمایی که با نام های آلوم و زاج سفید نیز شناخته می شود. فرمول شیمیایی این ماده معمولا به صورت Al2(SO4)3+16H2O است. از لحاظ شکل ظاهری به صورت گرانولی، پودری و حتی مایع به رنگ سفید درخشانی هستند. اینکه به صورت مایع باشد و یا جامد بستگی به شرکت تولید کننده و همچنین درخواست مشتری دارد.

با استفاده از سولفات آلومینیوم در واکنش با مواد دیگر، می توان موادی با کاربردها و مزایای بیشتری مانند سولفات سدیم، سولفات کلسیم و … نیز تولید کرد. به عنوان مثال زاج سفید نمک معدنی سولفات آلومینیوم است که در عطاری و مصارف پزشکی کاربرد های بسیاری دارد.

آلوم
سولفات آلومینیوم

کاربرد سولفات آلومینیوم

آلوم دارای کاربردهای فراوانی در مصارف مختلفی است که در زیر قصد داریم به ارائه توضیحاتی در رابطه با این کاربرد ها بپردازیم:

تصفیه آب

اگر در کار تصفیه آب شرب و یا پساب فاضلاب هستید، و یا استخری دارید که قصد دارید از آلودگی ها و ناخالصی های درون آب تمیزش کنید، سولفات آلومینیوم تهیه کنید. این ماده در آب واکنش هایی انجام داده، به موادی تبدیل می شود، که به دلیل اختلاف بار توانایی اتصال به مواد کلوئیدی درون آب را دارد. سپس در نتیجه این اتصال ها ذرات بزرگی ایجاد می شوند که ته نشین شده و نمی توانند از فیلتر تصفیه آب بگذرند. از مهم ترین کاربردهای سولفات آلومینیوم تصفیه آب است.

کاغذسازی

در گذشته، از آلوم در این صنعت بیشتر استفاده می شد، اما هنوز هم سولفات آلومینیوم از مواد مهم جهت دادن استحکام به خمیر کاغذ، چسبندگی، حفاظت از الیاف سلولوزی کاغذ و … به حساب می آید.

صنعت رنگرزی

در صنعت رنگرزی پارچه سولفات آلومینیوم عامل مهمی به حساب می آید از آن جهت که به سبب خاصیت تثبیت کنندگی باعث چسبیدن رنگ به پارچه می شود. این ماده تثبیت کننده ای طبیعی و غیر سمی است و میزان استفاده اش در پارچه بستگی به نوع پارچه و درصد خلوص سولفات آلومینیوم دارد.

مصارف خانگی

از این ماده حتی در مصارف خانگی هم استفاده می کنند. زاج سفید را می توان در بیکینگ پودر و نوشابه سودا یافت کرد.

کشاورزی

آلوم به آب که اضافه شود خاصیتی اسیدی پیدا می کند. کشاورزان از این ویژگی سولفات آلومینیوم استفاده می کنند و با اضافه کردن این ماده به خاک گیاهان، آهکی بودن خاک را از بین برده و آن را برای رشد گیاهان حاصل خیز می کنند. پیش از استفاده حتما از شرکت تولید کننده در رابطه با میزان مصرف و مناسب بودنش برای گیاه موردنظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

عطاری

زاج سفید کاربرد وسیع و گسترده ای در عطاری دارد. از این ماده برای درمان و ترمیم بسیاری از زخم ها و بیماری ها استفاده می شود. به عنوان ماده ضدتعریق و ماده ای که باعث بند آوردن خون از زخم های سطحی می شود هم کاربرد دارد.

نگهداری سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم خاصیتی اسیدی دارد و به همین دلیل باید در محیطی امن، در بسته، خشک و خنک نگه داشته شود. از ظروف خاصی مانند ظروف فایبر گلاس و پلاستیکی با کیفیت و امن برای نگه داری این ها باید استفاده کرد.

سولفات آلومینیوم
کاربرد سولفات آلومینیوم

قیمت سولفات آلومینیوم

پگاه محیط، تولید کننده سولفات آلومینیوم 17% و با کیفیت بالا، بهترین سولفات آلومینیوم را ارائه می دهد. برای تعیین قیمت سولفات آلومینیوم فاکتورهایی مانند درصد خلوص، سایز و اندازه ذرات، بسته بندی و مسائلی از این قبیل بستگی دارد. لازم به ذکر است که سولفات آلومینیوم تولید شده از پگاه محیط مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت را دارد. برای اطلاع از قیمت ها و شفارش سولفات آلومینیوم به میزان دلخواهتان، با ما ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *