قیمت زاج سفید

قیمت زاج سفید سفید رو به شیری رنگ

سنگ آلوم یک سولفات آلومینیوم نمکی مبتنی بر مواد معدنی (آلونیت ها) است که به طور طبیعی در بسیاری از مناطق جهان به ویژه در سوریه و خاورمیانه در رسوبات یافت می شود. این ماده در تمامی جهان، به شیوه های مختلف توسط افراد به خصوص بومیان مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت زاج سفید در هر جایی متفاوت اما تقریبا در همه جا بسیار ارزان است.

از زمان های قدیم هم در لوازم آرایشی و هم برای تمیز کردن پارچه ها استفاده می شده است. ما تمام اطلاعاتی را که باید در مورد کاربردها، خواص و مزایای آن بدانید را به شما ارائه می دهیم.

سنگ آلومینیوم

در حال حاضر، سنگ های آلومینیومی را در دو حالت مختلف ، طبیعی و مصنوعی می توان یافت. برای تمایز آنها ، باید در نظر گرفت که:

  • سنگ آلوم مصنوعی با نام “آمونیوم آلوم” شناسایی شده و از نمک آمونیوم تهیه شده است.
  • سنگ آلوم طبیعی تحت عنوان “آلوم پتاسیم” شناخته می شود.

آلومینیوم که خطرات سرطان زایی آن در مواردی به ما هشدار داده شده است، یکی از اجزای سنگ آلوم طبیعی و مصنوعی است. با این حال ، تمام اشکال آلومینیوم به همان شیوه بر سلامتی ما تأثیر نمی گذارند. در این مورد خاص، زاج سفید ماده ای نیست که به پوست بچسبد و علاوه بر این ، به طور طبیعی از طریق تعریق یا هنگام دوش گرفتن از بین می رود.

همچنین ، توجه به این نکته ضروری است که خطر ابتلا به سرطان توسط آلومینیوم، که در چندین نوبت به آن اشاره شده، هنوز اثبات نشده است. علیرغم فریبکاری ها ، هیچ مطالعه یا داده ای برای اثبات هیچ یک از این موارد وجود ندارد.

سنگ آلومینیوم سفید
آلومینیوم

خواص زاج سفید

اگرچه سنگ آلوم به دلیل خاصیت ضد عرق بودن و کاربرد آن به عنوان دئودورانته کننده بدن در جهت بهبود بهداشت شناخته شده است، حقیقت این است که دارای بسیاری از خصوصیات دیگر است که آن را به یک عنصر طبیعی بسیار متنوع تبدیل می کند. مهم تر از همه، برخلاف بسیاری از محصولات زیبایی مرسوم ، این ماده معدنی طبیعی است و برای انواع مختلف پوست ها هم کاربرد دارد.

ما در ادامه به خواص زاج سفید اشاره کرده ایم، به نحوی که متوجه خواهید شد چه زمانی می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید:

  1. این ماده دارای اثر منقبض کنندگی، ضد عفونی کنندگی و ضد عرق است. پس از استفاده از آن، لایه ای شفاف از خود به جای می گذارد که به عنوان سدی در برابر بوی بد و تشکیل باکتری عمل می کند.
  2. این ماده حاوی خاصیت hypoallergenic است ، بنابراین حساس ترین و واکنش پذیرترین پوست ها هم می توانند از آن بدون مشکل استفاده کنند.
  3. هموستاتیک و قابض است، که یعنی حاوی ترکیبات درمانی است. بنابراین می تواند خراشیدگی ها، بریدگی های کوچک و حتی خونریزی های خفیف را درمان کند.
  4. با استفاده از آن می توانید جراحات و زخم های کوچک دهان و همچنین سایر مشکلات دهان را درمان کنید.
  5. همچنین یک داروی عالی برای نیش حشرات است.

پس اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، کاربرد های زاج سفید به قرار زیر هستند:

  • دئودورانت بدن
  • التیام زخم ها و سوزش ها
  • تسکین دهنده بعد از اصلاح
  • تسکین جای نیش حشرات
  • تمیز کردن لباس ها

اما ، با وجود این واقعیت که سنگ آلوم به کنترل بوی بدن کمک می کند، آن را به طور کامل از بین نمی برد. به همین دلیل بایستی متناسب با نیاز خود این ماده را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. بنابراین، بهتر است آن را تهیه و امتحان کنید سپس تشخیص دهید که آیا مناسب شماست یا به کالای دیگری نیاز دارید.

خرید زاج سفید
خواص زاج سفید

نحوه استفاده از زاج سفید

قبل از استفاده از سنگ آلوم باید آن را کمی مرطوب کنید. سپس باید آن را بر روی قسمت های مورد نظر پوستتان به جهت بهره وری از خواص درمانی آن بمالید: زیر بغل ، پا ، صورت و غیره.

به یاد داشته باشید که قبلاً باید پوست را کاملاً تمیز و خشک کرده باشید و همچنین تماس سنگ با آب موجب حل شدن آن است. پس از استفاده از سنگ زاج، فراموش نکنید که آن را خشک و کاملا تمیز نگه دارید. 

یکی از بزرگترین مزایای آن در تمیز کردن لباس ها، عدم لکه شدن لباس است. اگر نسبت به معطر بودن دئودورانت خود حساس هستید و از اینکه سنگ بی بو نیست خوشنود نیستید، کافیست چند قطره از روغن های به خصوص و خوشبو را به آن اضافه کنید.
حواستان باشد که سنگ را رها نکرده و به آن ضربه وارد نکنید، زیرا به دلیل ساختار شکننده ای که دارد، به سادگی می شکند.

انتخاب زاج سفید صحیح

بهترین گزینه سنگ آلوم طبیعی است. شما آن را از به سبب ظاهر شفاف و به دلیل ترکیب آن که شامل «زاج پتاسیم» می شود خواهید شناخت.

از آنجا که بر اساس قانون، بایستی ترکیب هر محصولی بر روی برچسب های محصولات آرایشی درج شود، تفکیک دو نوع سنگ آلوم برایتان دشوار نخواهد بود. بهتر است استفاده از سنگ های مصنوعی پرهیز شود زیرا می توانند حاوی ترکیبات شیمیایی بیشتری باشند.

در آخر، باید توجه داشته باشید که این نوع دئودورانت بدن بی بو است و می تواند به خوبی بوی عرق را از بدنتان دور کرده و تنها بوی پاکیزگی را به شما هدیه دهد. در صورت تمایل خودتان می توانید انواع مختلف مواد خوشبو مانند گلاب را هنگام استفاده به محلول زاج با آب بیافزایید.

انتخاب زاج سفید صحیح
انتخاب زاج سفید صحیح

قیمت زاج سفید

بسیاری از افراد بر این باور هستند که به دلیل مزایای فراوانی که این ماده دارد، از قیمت بالایی برخوردار است. برایتان سورپرایز کننده خواهد بود اگر بگوییم که قیمت زاج سفید بسیار پایین است. شما می توانید این ماده را به راحتی و تقریبا در تمامی عطاری ها بیابید.

این ماده را هم می توان به صورت سنگ و هم به صورت پودری تهیه کرد. زاج سفید همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، نمک مضائف سولفات آلومینیوم است. این ماده نیز با وجود شیمیایی بودنش از خواص و ویژگی های فراوانی برخوردار است. جهت استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *