قیمت آمونیوم پرسولفات صنعتی

آمونیوم پرسولفات صنعتی

آمونیوم پرسولفات چیست؟

آمونیوم پر سولفات یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک عامل اکسید کننده در شیمی پلیمر شناخته میشود. از آمونیوم پر سولفات به عنوان ماده ای برای پاک کنندگی و سفید کنندگی استفاده میکنند.

اگر آمونیوم پرسولفات را در آب بریزید، مشاهده میکنید که به خوبی در آب حل میشود و حلالیت آن بیشتر از پتاسیم پرسولفات است. حل شدن این نمک در آب به فرآیندی گرماگیر معروف است. فرآیند گرما گیر به فرآیندی گفته میشود که برای انجام آن نیاز به صرف انرژی داریم و خود به خودی نیست. آمونیوم پرسولفات باز طریق الکترولیز محلول غلیظ آممونیوم سولفات در اسید سولفوریک با چگالی جریان بالا تولید میشود. از نظر شکل ظاهری آمونیوم پرسولفات به شکل بلور های سفید تا بی رنگ است. درجه خلوص آمونیوم پرسولفات 98% است.

بلور آمونیوم پرسولفات
آمونیوم پرسولفات بلوری و سفید رنگ

کاربردهای آمونیوم پرسولفات

اولین و شاید مهم ترین کاربرد آمونیوم پرسولفات در کشاورزی و تهیه کودهای شیمایی است. همچنین از این ماده در ترکیبات حشره کش ها، قارچ کش و علف کش ها که به صورت اسپری و محلول در آب هستند استفاده میشود.

مصرف بعدی آمونیوم پرسولفات به عنوان عامل پاک کننده در تهیه موادی مثل صابون ها است. آمونیوم پرسولفات در صنعت تولید کاغذ و نیز نگهداری چوب نقش بسزایی دارد.

موارد مهم در هنگام استفاده از آمونیوم پرسولفات

اگر به اشتباه مقداری آمونیوم سولفات را بخورید، حتما بلافاصله مقدار زیادی آب میل کنید چرا که آمونیوم پرسولفات باعث میود معده شما خونریزی کند و یا حتی با تنگ کردن مری باعث مشکلات جدی در تنفس برای شما شود. مراقب باشد به صورت مستقیم با چشم یا پوست شما تماس نداشته باشد زیرا باعث سوزش بسیار میشود. در هنگام استفاده از آمونیوم پرسولفات تاحد امکان از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید.

آمونیوم پرسولفات در صنعت
استفاده از آمونیوم پرسولفات در کشاورزی

آمونیوم پرسولفات صنعتی

همانطور که در بالا اشاره کریدم آمونیوم پرسولفات در صنعت موارد استفاده زیادی دارد. با هم استفاده از آمونیوم پرسولفات را در کشاورزی بررسی میکنیم.

از آمونیوم پرسولفات به عنوان کود برای خاک های قلیایی اسفاده میکنند به این صورت که یون آمونیوم با آزاد شدن در خاک مقداری یون تولید میکند و باعث کاهش …… خاک میشود. با این کار نیتروژنی که گیاه نیاز دارد تا رشد کند تامین میشود. میدانیم که نیتروژن یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز گیاهان برای رشد و نمو است. و با اینکه نیتروژن یکی از فراوان ترین عناصر کره زمین است اما کمبود نیتروژن در گیاهان قابل لمس است. چراکه نیتروژن موجود در جو نمیتواند در دسترس گیاهان قرار گیرد و گیاهان نیتروژن مورد نیاز خود را از خاک تامین میکنند.

پس وجود نیتروژن در خاک برای گیاهان بسیار مفید است و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که گیاه بتواند نیتروژن موجود در خاک را جذب کند. به همین علت برای کاهش …..خاک از آمونیوم پر سولفات استفاده میکنیم. البته توجه به این نکته ضروری است که استفاده از کود های حاوی آمونیوم سولفات در طولانی مدت موجب صدمه به خاک و محیط زیست میشود.

آمونیوم سولفات در ترکیبات حشره کش و علف کش ها نیز وجود دارد، که در این ترکیبات وظیفه ضدعفونی را به عهده دارد.

تولید آمونیوم سولفات

آمونیوم سولفات بیتر از 150سال است که تولید و مصرف میشود. مشخص است که این ماده را در گذشته به روش سنتی و قدیمی تولید می کردنند، اما امروزه با پیشرفت علم روش های جدید تری برای تولید این محصول وجود دارد.

در گذشته با استفاده از آمونیاکی که در فرآیند تولید ذغال سنگ به وجود می آمد، آمونیوم پر سولفات را تولید میکردنند. آمونیوم سولفات از واکنش بین اسید سولفوریک و آمونیاک گرم شده به وجود می آید. در طی فرآیند تولید هر وقت که اندازه ذرات ماده آمونیوم سولفات به حد مورد نظر رسید، دانه های گرانول سولفات آمونیوم گرانوله، خشک میشوند و از نظر سایز غربال میشوند. آمونیوم سولفات به طور کلی از 2 روش مختلف تولید میشود در روش اول آمونیوم پرسولفات صنعتی بخشی از تولیدات یک فرآیند دیگر است و هدف اصلی ما از انجام دادن واکنش نیست. اما روش دوم شامی واکنش هایی است که تولید آمونیوم سولفات هدف اصلی است.

مولکول آمونیویم پرسولفات صنعتی
مولکول آمونیوم پرسولفات

2فرآیند اصلی داریم که منجر به تولید آمونیوم پرسولفات به عنوان محصول اصلی میشود. مهمترین آنها فرآیند مستقیم آمونیاک با اسید سولفوریک است و واکنش دوم، واکنش کربنات آمونیوم با اسید سولفوریک می باشد. مه البته به علت کمبود منابع کربنات آمونیوم خیلی مورد توجه نیست.

یکی از روش های موجود برای تولید آمونیوم پرسولفات این است که، سولفوریک اسید به درون راکتوری که کاملا با گار آمونیاک پر شده است، اسپری میشود. با این کار آمونیوم سولفات جامد شکل میگیرد. گرمای به وجود آمده طی واکنش در درون راکتور موجب میشود تمامی آب موجود در سیستم بخار شود و نمک آمونیوم سولفات باقی بماند. پس از شکل گیری نمک آمونیوم سولفات این ماده به واحد گرانول ستزی منتقل میشود تا با توجه به سایز و اندازه بسته بندی شود.

قیمت آمونیوم پرسولفات صنعتی

با توجه به موارد استفاده زیاد این ماده، شرکت ها یا بهتر است بگوییم کارخانه های زیادی اقدام به تولید و فروش این محصول کرده اند و بعضی از کارخانه ها خط تولید های جدید برای آمونیوم پرسولفات به راه انداخته اند. شما به عنوان خریدار باید در هنگام خرید آمونیوم پرسولفات صنعتی به درصد خلوص، برند محصول و وزن بسته بندی های موجود توجه کنید و پس از مقایسه برندهای مختلف این محصول با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید. شایان ذکر است برندهای مختلف قیمت های مختلفی از این محصول به بازار ارائه کرده اند که به عوامل زیادی بستگی دارد و قیمت ثابت و مشخصی ندارد. انتخاب محصول با قیمت مناسب و کیفیت بالا به عهده مصرف کننده است. جهت استعلام قیمت آمونیوم پرسولفات صنعتی با ما تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *