فروش سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم ماده ای شیمیایی معدنی است ک از خاک بوکسیت به دست می آید، به این صورت که بوکسیت را حرارت می دهند تا آلومینا و یا هیدروکسید آلومینیوم به دست بیاید و سپس این ماده را با سولفوریک اسید واکنش می دهند تا سولفات آلومینیوم تولید شود. شکل ظاهری سولفات آلومینیوم و به حالت مایع یا جامد بودنش به نحوه تولید، درخواست مشتری و شرکت تولید کننده بستگی دارد. به طور کلی سولفات آلومینیوم حالتی پودری کریستالی دارد و به رنگ سفید درخشان است.

سولفات آلومینیوم را با اسامی دیگری مانند آلوم و زاج سفید نیز می شناسند. این ماده علی رغم خاصیت اسیدی اش دارای مصارف و کاربرد های فراوانی در دنیای صنعتی امروز است. قصد داریم در این مطلب به مواردی مانند مزایا، کاربرد و خرید و فروش سولفات آلومینیوم بپردازیم.

آلوم
سولفات آلومینیوم

مزایای سولفات آلومینیوم

  • هزینه: شاید یکی از مهم ترین دلایلی که افراد به استفاده از این ماده روی می آورند، هزینه بسیار مناسب آن باشد. برای اینکه به طور بهینه این ماده را مورد استفاده قرار دهید به میزان مناسبی از آن احتیاج دارید. تهیه آلوم به میزان انبوه باید از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد، شرکت پگاه محیط، تولید کننده سولفات آلویمینوم 17% این ماده را با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رساند.
  • کاربرد: از مزیت های فوق العاده این ماده، کاربردش در انواع مختلف صنایع است. صنایعی مانند داروسازی، کاغذسازی، دباغی کردن چرم و … که در ادامه به توضیح در رابطه با آن ها خواهیم پرداخت.
  • کیفیت: اگر آلوم دارای کیفیت بالایی باشد تنیجه ای که در استفاده از آن می دهد نیز بسیار خوب و قابل قبول است. حتما سولفات آلومینیومی با کیفیت تهیه بفرمایید.

کاربرد سولفات آلومینیوم

از مهم ترین کاربرد های آلوم تصفیه آب شرب و پایدار کننده در صنعت کاغذ سازی است.

تصفیه آب

آلوم و یا زاج سفید به عنوان عامل منعقد کننده شناخته می شود. به دلیل آلومینیوم های با بار مثبت موجود در ساختار شیمیایی اش، می تواند هنگام اضافه شدن به آب جذب ذرات کلوئیدی با بار منفی شود. این ماده هنگام اضافه شدن به آب اسیدی شده و واکنش هایی می دهد تا در نهایت ماده ای به نام فلاک به وجود می آید. فلاک سبب تجمع ذرات کنار هم می شود که نتیجه اش نیز ته نشینی این ذرات است. سولفات آلومینیوم نه تنها برای تصفیه آب شرب، بلکه برای آب استخر ها و تصفیه فاضلاب صنعتی نیز کاربرد دارند. مراحل و نحوه استفاده از این ماده در استخر ها به طور کامل در مقالات دیگر توضیح داده شده است.

آلوم
تصفیه آب با سولفات آلومینیوم

کاغذ سازی

استفاده از سولفات آلومینیوم در صنعت کاغذ سازی به خیلی سال پیش باز می گردد. دلیل علاقه مندی تولید کنندگان کاغذ به استفاده از این ماده در روند تولیدشان، مزیت های آلوم این صنعت است، از جمله مزیت هایش می توان به افزایش مقاومت کاغذ در براب نفوذ آب، کیفیت ثابت، هزینه پایین، درخشان کردن ظاهر کاغذ، افزایش چسبندگی در خمیر کاغذ، و جلوگیری از صدمه دیدن الیاف کاغذ اشاره کرد.

کشاورزی

بر اساس تجربیات، کشاورزان متوجه مزیت های استفاده از این ماده در خاک شده اند. خاک به دلیل خاصیت آهکی اش برای رشد گیاهان مناسب نیست، به همین دلیل است که از سولفات آلومینیوم جهت از بین بردن آهکی بودن خاک استفاده می شود. و همچنین گیاهان مختلف برای رشد به شرایط متفاوتی احتیاج دارند مانند PH خاک که برای هر گیاهی متفاوت است. آلومینیوم خاک را اسیدی تر می کند، پس کشاورزان به آن میزان که احتیاج دارند به خاک آلومینیوم اضافه می کنند تا خاک را برای رشد گیاهان حاصل خیز کنند.

پزشکی

آلوم در زخم های سطحی و کوچک، در مصارف پزشکی، جهت بند آوردن خون مورد استفاده قرار می گیرند.

سولفات آلومینیوم
کاربرد پزشکی آلوم

دباغی کردن چرم

از آلوم به همراه موادی دیگر، برای پایدارسازی و افزایش دوام چرم استفاده می شود.

فروش سولفات آلومینیوم

خرید و فروش سولفات آلومینیوم امروزه تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است، از آنجایی که صنعت ها و کارخانجات تازه دارند متوجه مزایا و کاربردهای فراوان این ماده می شوند. شرکت پگاه محیط سولفات آلومینیوم 17% را با کیفیت و هزینه ای عالی به فروش می رساند. برای اطلاع از قیمت ها و اطلاعات دیگر کافیست با ما تماس بگیرید تا با متخصصین مجرب ما مشورت کنید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *