سولفات آلومینیوم 17 درصد

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم 17 درصد

سولفات آلومینیوم یک ماده شیمیایی و یا یک نمک معدنی با فرمول شیمیایی ۳(Al2(SO4 است و جز پر مصرف ترین ترکیبات محسوب می شود. این ماده دارای خواص هیگروسکوپیک است، به این صورت که تمایل به جذب مولکول های آب اطراف دارد. و لازم به ذکر است که در صورت جذب مولکول های آب به شدت اسیدی شده و PH آن به زیر 2 می رسد. از دیگر خواص این ماده غیر فرار و غیر اشتعال پذیر بودنشان است.

از این جهت سولفات آلومینیوم 17 درصد نامیده می شود که درصد خلوص این ماده شیمیایی را نشان دهد. طی پروسه تولید سولفات آلومینیوم، این ماده را می توان به شکل های مختلف و با درصد خلوص های متفاوتی تولید کرد. شرکت پگاه محیط سولفات آلومینیومی با کیفیت و با درصد خلوص 17 درصد(که بهترین و بیشترین میزان خلوص به حساب می آید) تولید می نماید.

آلوم
سولفات آلومینیوم

پروسه تولید سولفات آلومینیوم

این ماده از گذشته تا کنون در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته است. در زمان های از خاک رس آلومینا و یا بوکسیت سولفات آلومینیوم را تولید می کردند. امروزه مواد خام، آلومینیوم تری هیدرات که از سنگ بوکسیت به دست می آید را با سولفوریک اسید واکنش می دهند. این دو را در محفظه به خصوصی ریخته و با دمای مشخص و آب واکنش می دهند.

پس از این مرحله نوبت به ساخت محصول نهایی می رسد. سولفات آلومینیوم ابتدا به صورت مایع و سپس به صورت جامد در می آید. برخی این ماده را از همان ابتدا به صورت مایع تهیه می کنند. در مرحله ای که به جامد تبدیل شد توسط بخشی از دستگاه که دارای درجه بندی های متفاوتی است به صورت های مختلفی اعم از گرانولی، پودری و کریستالی تولید می شود.

سولفات آلومینیوم مایع یا جامد

بین سولفات آلومینیوم مایع و جامد تفاوتی در ساختار شیمیایی و یا کاربرد وجود ندارد. در صنایع برای استفاده از سولفات آلومینیوم جامد باید ابتدا آن را به حالت مایع در آورد، پس در استفاده از سولفات آلومینیوم مایع این مرحله فاکتور گرفته شده و ماده آماده استفاده است. تفاوتی که بین این دو حالت ماده وجود دارد درصد خلوصشان است. نوع مایع آن از درصد خلوص کمتری برخوردار است و اینکه سولفات آلومینیوم مایع بی رنگ و شفاف است در صورتیکه سولفات الومینیوم جامد به رنگ سفید درخشانی است.

آلوم مایع
سولفات آلومینیوم مایع

مزایای استفاده از سولفات آلومینیوم

از مهم ترین مزیت های این ماده شیمیایی قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بودن آن ها در عین کاربردی بودنشان در صنایع مختلف است. شما می توانید سولفات الومینیوم را با توجه به احتیاجاتتان به مقدار مورد نیازتان با قیمتی مناسب تهیه کنید. از دیگر مزیت های این ماده می توان به نمک های مضائفش اشاره کرد که بر کاربرد هایش به شدت می افزایند.

از آلوم و زاج سفید هم به عنوان سولفات الومینیوم یاد می شود، زاج سفید در طب سنتی و عطاری از کاربردهای فراوانی برخوردار است.

کاربرد های سولفات آلومینیوم

در زیر مهم ترین کاربرد های سولفات آلومینیوم را آورده ایم:

تصفیه آب

از مهم ترین کاربرد های آلوم در سیستم های تصفیه اب شرب و تصفیه پساب و فاضلاب است. سولفات آلومینیوم به سبب یون های آلومینیوم موجود در ترکیبش می تواند یون های با بار منفی به عبارتی ناخالصی ها و ذرات کلوئیدی موجود در آب را جذب کرده، فلاک هایی تشکیل داده و ته نشین می شوند. و به همین ترتیب آب را از ناخالصی تا حدود 99 درصد می تواند پاک سازد.

استخر

از این ماده در پاک سازی استخر نیز استفاده می کنند. پیش از شروع فیلتراسیون آب زاج سفید را بایستی به آب افزود. و البته باید PH و میزان قلیایی بودن اب را نیز چک و بررسی کرد. برای استفاده از این ماده در استخر ها باید به دستورالعمل ها و نکات مهم در رابطه با ماده و میزان مورد استفاده توجه کرد.

زاج سفید
سولفات آلومینیوم در استخر

کشاورزی

از دیگر کاربرد های مهم آلوم در صنعت کشاورزی است. در این صنعت در امور کود دهی و همچنین مناسب سازی PH خاک گیاهان استفاده می شود. سولفات الومینیوم تاثیر مثبت و تقویتی در رشد گیاهان ندارد و فقط PH خاکشان را متناسب با نوع گیاه جهت رشد بهینه شان تنظیم می کند.

کاغذ سازی

از زمان های گذشته تا کنون در صنایع کاغذ و مقوا سازی از آلوم استفاده می کردند. در ترکیب با مواد دیگر، سولفات الومینیوم را در این صنعت مورد استفاده قرار می دهند و از جمله ویژگی های مثبتش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش درخشش کاغذ
  • دارای کیفیت ثابت
  • دارای قیمت ارزان
  • افزایش چسبندگی مواد در خمیر کاغذ
  • کاهش ناخالصی ها
  • جلوگیری از صدمه دیدن الیاف سلولزی کاغذ
  • حفظ رزین ها و فیبر ها
  • افزایش مقاومت کاغذ در برابر خیس شدن

دباغی

از دیگر کاربرد های سولفات آلومینیوم می توان به کاربردش در دباغی کردن چرم اشاره کرد. برای اینکه چرم ها پوسیده نشوند و استحکام و مقاومتشان افزایش یابد از سولفات الومینیوم به همراه مواد دیگر بر روی آن استفاده می کنند.

دیگر کاربرد ها

الوم و یا زاج سفید در صنایع داروسازی و پزشکی نیز کاربرد دارند. همچنین به عنوان عامل فوم ساز در فوم های آتش نشانی عمل می کنند. زاج سفید در مصارف خانگی نیز، در ساخت ترشی جات، در بیکینگ پودر ها و … کاربرد دارند.

آلوم
آلوم فوم ساز در فوم آتش نشانی

فروش سولفات آلومینیوم

این ماده در بازار به طور وسیعی در حال خرید و فروش است، منتها به این نکته توجه کنید که مهم است سولفات آلومینیوم 17 درصد را با کیفیت بالا و از تولیدکننده ای معتبر تهیه فرمایید. سولفات آلومینیوم بنا به نکات مختلفی از نوع آن که به صورت مایع و جامد باشد و هم از نوع جامد آن که به صورت کریستالی، پودری و یا گرانولی باشد، درصد خلوصش و مواردی از این قبیل با قیمت هایی متنوع به فروش می رسند.

سخن آخر

پگاه محیط، تولید کننده معتبر و بزرگ مواد شیمیایی و به خصوص سولفات آلومینیوم 17 درصد، که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است، این ماده را با قیمتی بسیار مناسب و کاملا مقرون به صرفه عرضه می کند. جهت سفارش کافیست از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *