سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

کاربرد سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

یکی از بهترین های موادی که برای تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد سولفات آلومینیوم می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های سولفات آلومینیوم، ویژگی الکتریکی و مولکولی بودن آن است، که تا 99 درصد می تواند آلودگی های موجود در آب را جذب و ته نشین می کند. سولفات آلومینیوم در تصفیه آب چه نقشی دارد؟

اطلاعاتی درباره سولفات آلومینیوم

این ماده که یکی از مهم ترین عنصر های تصفیه آب می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از سولفات آلومینیوم در تصفیه آب های شهری یا آب استخر ها استفاده می شود. امروزه روش های متفاوتی برای تصفیه آب وجود دارد که شامل ته نشینی مواد، فیلتراسیون و روش های بیولوژیکی است. همچنین دلیل بیشتری که آب و فاضلاب به تصفیه آب نیاز دارند، ذرات گل و لای هستند که با استفاده از منعقد کننده ها معدنی و شیمیایی و با استفاده از روش های مکانیکی می توان این گل و لای و میکروارگانیسم ها را از آب حذف کرد.

اطلاعاتی درباره سولفات آلومینیوم
سولفات آلومینیوم

شیوه استفاده از سولفات آلومینیوم

به علت اینکه از سولفات  آلومینیوم در بخش های مختلفی استفاده می شود پس در نتیجه میزان دوز مصرف و طریقه افزودن آن به فرآیند تصفیه هم مختلف می باشد. به طور مثال از سولفات آلومینیوم برای شفاف کردن آب استخر و دریاچه های مصنوعی استفاده می شود، که این عمل قبل از گذر از فیلتر تصفیه اتفاق می افتد. زیرا ذرات کلوئیدی موجود در آب توسط ماده سولفات آلومینیوم به یکدیگر می چسبند که از دیگر فیلتر ها عبور نخواهد کرد. در بیشتر استخرها با استفاده از همین روش ابتدایی حدود 99 درصد از ناخالصی های آب گرفته می شود.

لازم است بدانید، که سولفات آلومینیوم در تصفیه فاضلاب یا کارخانه های صنعتی و شیرابه های از لحاظ شیوه مصرف متفاوت هستند.

نقش سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

از آنجایی که سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی مهم می باشد و کاربرد های فراوانی در تصفیه آب دارد. این ماده ارزشمند به علت دارا بودن ویژگی های الکتریکی و مولکولی خاصی که دارد می تواند بیشترین آلودگی های موجود در آب را جذب کند. سولفات آلومینیوم به عنوان یک منعقد کننده به حساب می آید که به صورت زاج برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش سولفات آلومینیوم در تصفیه آب
سولفات آلومینیوم بلوری

امروز با پیشرفت علم همچنین برای تصفیه آب های آشامیدنی، فاضلاب های صنعتی و خانگی از آلومینیوم و سولفات آلومینیوم استفاده می شود. علاوه بر آن در مصارف غیر خوراکی که شامل استخر شنا، استخر پرورش ماهی می شود نیز استفاده می گردد.

روش مصرف سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

در بالا گفتیم که روش و میزان مصرف سولفات آلومینیوم در شرایط مختلف متفاوت می باشد همانطور که نحوه استفاده سولفات آلومینیوم در استخر با فاضلاب فرق می کند. در آب استخر و پرورش ماهی از یک پمپ و فیلتر استفاده می شود در صورتی که در تصفیه خانه ها به روش های مکانیکی عمل می کنند. توصیه می کنیم برای تصفیه آب از سولفات آلومینیوم 17 درصد استفاده کنید که بیشترین تاثیر را دارد. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید پودری با ذرات ریز فراهم کنید تا با سطح تماس بالا، بیشترین میزان آلودگی را جذب کند.

همچنین برای بهتر کیفیت دار شدن سولفات آلومینیوم می توانیم از دیگر مواد شیمیایی مانند آهک هیدراته و کلر هم در تصفیه آب آشامیدنی مصرف کرد. چنانچه در کارخانجات صنعتی با افزودن این ماده شیمیایی می تواند در جهت بازیافتی خود در مقادیر مشخص آلومینیوم را به آسانی درون آن بریزند.

فروش سولفات آلومینیوم تصفیه آب

کارخانه تولید سولفات که یکی از بزرگترین تولید سولفات آلومینیوم بوده و بهترین سولفات آلومینیوم در تصفیه آب با کیفیتی که تولید می کند شما می توانید برای خرید این محصول به وب سایت پگاه محیط مراجعه کنید. لذا می توانید این محصول را به طریق اینترنتی خریداری کنید.

فروش سولفات آلومینیوم تصفیه آب
فروش عمده سولفات آلومینیوم

ویژگی های سولفات آلومینیوم

این ماده شیمیایی در تصفیه آب و صنعت کاربرد های بسیاری دارد، که شامل موارد زیر می باشد که عبارتند از:

  • کارایی بالا در حذف کامل ترکیبات
  • قدرت بالای جذب و نگهداری آب
  • خاصیت اسیدی
  • نامحلول در الکل
  • کاملا محلول در آب
  • اشتغال ناپذیر
  • غیر فرار

نتیجه گیری

یکی از کاربردهای اصلی سولفات آلومینیوم در تصفیه دستگاه آب و استخر و فاضلاب می باشد. سولفات آلومینیوم در تصفیه آب  آلودگی موجود در آب را جذب و ته نشین می کند. برای خرید سولفات آلومینیوم با بهترین قیمت به سایت پگاه محیط مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. ویژگی های سولفات آلومینیوم چیست؟
    از ویژگی های سولفات آلومینیوم در تصفیه آب می توان به قدرت بالای جذب و نگهداری آب،حذف ذرات رنگی و غیر فرار بودن اشاره داشت.
  2. روش مصرف سولفات آلومینیوم در تصفیه آب چگونه است؟
    روش مصرف سولفات آلومینیوم در هر بخش متفاوت است به عنوان مثال آب استخر های پرورش ماهی از یک پمپ و فیلتر استفاده می شود و در تصفیه آب های خانگی از روش مکانیکی استفاده می کنند.
  3. چگونه می توانیم سولفات آلومینیوم را برای تصفیه آب خریداری کنیم؟
    با مراجعه به سایت پگاه محیط می توانید به صورت اینترنتی این ماده را با بهترین قیمت خریداری کنید.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *