سولفات آلومینیوم اصفهان

سولفات آلومینیوم سفید

برای تنظیم pH خمیر چوب از سولفات آلومینیوم اصفهان در کارخانه های کاغذ استفاده می شود. در تصفیه آب برای فرآیندهای دگرگونی استفاده می شود، از این ماده برای الیاف سلولز نیز استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان یک نگهدارنده جوهر برای جلوگیری از انتشار آن استفاده می شود.

سولفات آلومینیوم اصفهان

سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی است که شامل آلومینیوم با اکسیداسیون برابر با 3 است. هنگامی که این ماده شیمیایی در شرایط عادی خود باشد، رنگ سفیدی دارد و کریستالی است. این ترکیب وقتی در الکل قرار می گیرد، نامحلول است، در حالی که فقط با آب قابل حل است. یافتن این ماده هم با اشکال مختلف هیدراته و هم به صورت بدون آب امکان پذیر است. این محصول ماده ای شیمی و صنعتی است و کاربرد اصلی آن در صنعت کاغذ است، اگرچه موارد دیگری نیز وجود دارند که بعدتر به آن ها خواهیم پرداخت.

سولفات آلومینیوم مایع
سولفات آلومینیوم اصفهان

نحوه تشخیص سولفات آلومینیوم

علیرغم اینکه یک محصول آزمایشگاهی است، اشکال هیدراته آن در طبیعت یافت می شوند. یافتن نمک هیدراته با ظاهر یک کانی آلوموژنیک یا آلونوژنیک امکان پذیر خواهد بود. شکل آن شبیه به لامل ها است و رنگ ظاهری آن به رنگ سفید تمایل دارد. با این حال، یافتن آلونیت یا سنگ آلوم، یعنی با پایه سولفات آلومینیوم پتاسیم کار سختی نیست.

این عنصر به لطف فرآیند هیدرولیز که منجر به، به دست آوردن نمک پایه می شود، واکنشی اسیدی مانند دارد.  می شود. طعم آن در این حالت بسیار قابض است.

نحوه تولید سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم می تواند توسط فرآیندهای صنعتی تولید شود، با گرم کردن بوکسیت خالص یا آلومینای هیدراته، که به آن مقدار بیشتری اسید سولفوریک اضافه خواهیم کرد.
توصیه می شود این عمل را در دیگ های بزرگ آهنی، روکش شده با فولاد یا سرب انجام دهید، که دارای کویل های مناسب برای گرم کردن محیط و تولید بخار هستند.
محلول بدست آمده با عمل فیلترینگ در مخازنی که حداکثر بیست سانتی متر هستند، رقیق می شود. این فرآیند با خنک کننده ادامه می یابد که پوسته سفیدی را برای شکستن و سپس ذخیره کردن به وجود می آورد.

همانطور که در مقالات دیگر نیز ذکر کرده ایم، سولفات آلومینیوم ابتدا به صورت مایع به دست می آید و سپس به جامد تبدیل می شود. نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این ماده، بایستی به صورت مایع باشد.

بدین معنا که اگر شما حالت پودری این ماده را تهیه کرده اید، بایستی ابتدا آن را به مایع تبددیل کرده و سپس استفاده کنید. مزیت خرید سولفات آلومینیوم مایع نیز در سهولت در استفاده از آن است.  منتها آلوم جامد دارای درصد خلوص بیشتری است.

یکی از شهر هایی که در ایران در زمینه تولید سولفات آلومینیوم به صورت حرفه ای و قدرتمند عمل می کند، شهر اصفهان و شرکت پگاه محیط آرین است. شما می توانید این ماده فوق العاده را به میزان انبوه، با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب از ما خریداری بفرمایید.

نحوه تولید سولفات آلومینیوم
تولید سولفات آلومینیوم

نحوه استفاده از سولفات آلومینیوم

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، یافتن آلوم در کارخانه های کاغذ سازی بسیار آسان است. این عنصر برای تنظیم pH خمیر چوب استفاده می شود.

این ماده قادر به جذب ناخالصی های درون آب است، به همین دلیل سولفات آلومینیوم به عنوان یک لخته کننده با کارایی بالا برای از بین بردن باکتری ها، فسفات ها و تنظیم کردن ph آب مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که از سولفات آلومینیوم اصفهان در بخش نساجی استفاده می شود، عملکرد یک تثبیت کننده را انجام می دهد. تثبیت کننده برای چیست؟ برای تسهیل چسبندگی رنگ به فیبر (منظور همان پارچه است). همچنین به عنوان تثبیت کننده محلول های دیازو مفید است و باعث خنثی کردن قلیائیت موجود در رنگ می شود.

آلوم در بخش ساخت و ساز نیز مفید است. هم به عنوان شتاب دهنده بتن و هم به عنوان ضد آب مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع شیمیایی به عنوان یک کاتالیزور برای چنین فرآیندهایی این ماده را استفاده می کنند.

استفاده متفاوتی از آلوم در بخش محصولات غذایی پیش بینی شده است. اول از همه، باعث کاهش pH خاک می شود و همچنین به، به دست آوردن رنگ آبی خاص آبرسان ها کمک می کند. از طرف دیگر، در بخش مواد غذایی، سولفات آلومینیوم یک ماده افزودنی قوی است، حتی اگر در معرفی این عنصر به عنوان ماده ای قابل استفاده در مواد غذایی، شک و تردید وجود داشته باشد.

سرانجام، حتی تیغ های ما نیز می توانند حاوی این ماده باشند که با سولفات پتاسیم همراه می شوند. این ترکیب ویژگی بسیار ویژه ای دارد: برای بند آوردن خون در اثر بریدگی های ناشی از تیغ

احتیاط در استفاده

اگرچه این محصول خورنده است، چه در شرایط هیدراته و چه بی آب، برای غشاهای مخاطی و پوست تحریک کننده است، اما جز محصولات سرطان زا طبقه بندی نشده است. با این حال، خوب است که در استفاده از آن احتیاط لازم را به عمل آورده و حواستان به چشم هایتان باشد، زیرا در صورت استفاده نادرست می تواند باعث صدمات جدی شود.

آلوم سفید در زمینه سیاه
سولفات آلومینیوم کریستالی
سخن آخر

اگربه دنبال ماده ای با کیفیت بالا و درصد خلوص بالا هستید، سولفات آلومینیوم اصفهان با خلوص 17 درصد را از پگاه محیط خریداری بفرمایید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *