سولفات آلومینیوم در استخر

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم در استخر

سولفات آلومینیوم ماده ای شیمیایی به رنگ سفید و در حالت های کریستالی و پودری است که در جوامع امروز، کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارد. از مهم ترین ویژگی ها، کاربرد ها و مزایای سولفات آلومینیوم یا همان آلوم قابلیت انعقاد کنندگی و لخته سازی اش است. این ماده به دلیل یونیزه بودن و داشتن بارهای مثبت ناشی از آلومینیومش، درون آب جذب یون های با بار منفی می شود و آن ها را به صورت توده های به هم چسبیده ای در می آورد.

همانطور که گفتیم سولفات آلومینیوم دارای کاربرد های فراوانی است، در این مطلب ما می خواهیم کاربرد سولفات آلومینیوم در استخر را به طور کامل توضیح دهیم:

آب استخر به دلایل مختلفی می تواند توسط املاح و مواد گوناگونی رفته رفته کدر و کدرتر شود. استفاده از سولفات آلومینیوم که از کاربردهایش تصفیه آب و فاضلاب و پاکسازی آب شرب، استخر و دریاچه ها است، بهترین گزینه است. برای استفاده از این ماده در پاکسازی آب استخر شرایط و استانداردهایی وجود دارد که بهتر است هنگام استفاده رعایت شوند، به عنوان مثال پیش از اضافه کردن سولفات آلومینیوم به آب استخر قلیائیت و PH آب باید کنترل شود.

سولفات آلومینیوم در استخر

نحوه مصرف

سولفات آلومینیوم پس از اضافه شدن به آب استخر، به دلیل ویژگی های خود آلوم و ویژگی های آب استخر به ماده ای موسوم به فلاک تبدیل می شود. فلاک قابلیت جذب بالایی نسبت به باکتری ها و مواد ارگانیک وجود دارد. برای تصفیه آب به فیلتر های مناسبی نیز احتیاج است. طبق آزمایشات انجام شده مشخص شده است که سولفات آلومینیوم قابلیت حذف 99% موادی که موجب کدری آب شده اند، را دارد و به همین ترتیب می تواند سبب زلالی و شفافی آب شود.

PH آب

برای اینکه نتیجه بهینه بگیریم بهتر است که آب قلیایی و ph آن در حدود 7 تا 7.2 باشد. اگر میزان قلیائیت آب کم بود می توانیم موادی مانند کربنات کلسیم به آن بیافزاییم (باید بیش از 75 PPM باشد) تا افزایش بیابد.

افزودن سولفات آلومینیوم

برای افزودن آلوم به آب بهتر است از قبل دستورالعمل ها و استانداردهای لازم را از شرکت تولیدکننده دریافت کرده باشید. شرایطی برای افزودن آلومینیوم سولفات به آب استخر وجود دارد مانند اینکه سولفات آلومینیوم را در نزدیکی فیلتر ها و به آهستگی به آب اضافه کنید تا بتواند به درستی عمل انعقاد کنندگی را انجام دهد. حین و بعد از اضافه کردن سولفات آلومینیوم باید PH آب را نیز کنترل کرد. اینکه چه مقدار از این ماده را باید استفاده کند بستگی به دستورالعمل شرکت تولید کننده دارد.

سولفات آلومینیوم
افزودن سولفات آلومینیوم

 

فیلتر

فیلترهای مختلفی برای استفاده وجود دارند، ولی در این مورد برای اینکه سولفات آلومینیوم به فیلترهایی نظیر فیلتر دیاتومه آسیبی نرساند بهتر است از فیلتر شنی استفاده کنید. پیش از شروع کار فیلترهای استخر را بک واش دهید و همچنین مدار تصفیه را روشن کنید.

زمان

پس از اضافه کردن آلوم چند ساعت صبر کنید، هنگامی که فشار تصفیه به حدود 8 تا 10 Psi رسید، مدار تصفیه را خاموش کنید و فیلترها را تمیز کرده و بک واش دهید. معمولا بعد از مدت زمان 6 تا 12 ساعت، موادی که منعقد کردیم ته نشین می شوند. سپس می توانیم با جاروهای مخصوصی مواد را با احتیاط از کف استخر جمع کنیم.

انتهایی

به این نکته توجه کنید که برای استفاده از سولفات آلومینیوم باید احتیاط و مراقبت های لازم را رعایت کنید. از آنجایی که این ماده بسیار سمی است و ممکن است به چشم ها و دست ها آسیب برساند از پوشش مناسب استفاده کنید. در صورت نیاز، شما می توانید سولفات آلومینیوم 17% با کیفیت و به هر میزانی که احتیاج داشتید، از شرکت تولید کننده پگاه محیط، تهیه بفرمایید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *