روش تولید سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم

همانطور که می دانید سولفات آلومینیوم در صنعت بسیار کاربردی است. سولفات آلومینیوم را می توان در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار داد. در مطالب قبل شما را با اهمیت نگهداری از سولفات آلومینیوم و همچنین برترین کاربرد های آن آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد روش تولید سولفات آلومینیوم اطلاعات لازم را به دست آورید.

آشنایی با روند تولید سولفات آلومینیوم

شرکت پگاه محیط به عنوان بهترین مرکز تهیه و تولید سولفات آلومینیوم بسیار شناخته شده و معتبر است.

واکنش گرمادهی و فراید تولید آلومینیوم سولفات به ترتیب زیر است:

2Al(OH)3 + 3H2SO4 + 8H2O → Al2(SO4)3 .14H2O     ∆fH = -156 kJ mol-1

در واقع آلومینیوم طی یک واکنش به وجود می آید. روند تولید سولفات آلومینیوم تا دهه 1960 میلادی با استفاده از هیدروکسید آلومینیوم انجام می شد. روند تولید سولفات آلومینیوم برای تولید و تهیه کاغذ انجام می شد.

سولفات آلومینیوم
سولفات آلومینیوم

مواد اولیه در تولید سولفات آلومینیوم

آلومینیوم تری هیدرات از تصفیه هیدرواکسید آلومینیوم به دست می آید. هیدرواکسید آلومینیوم(30-75% Al2O3)) معمولا در کشور هایی نظیر استرالیا، جامائیکا، فرانسه، گونیا و برزیل یافت می شوند. سنگ معدنی هیدرواکسید آلومینیوم در ماده شیمیایی به نام caustic soda حل می شود تا سدیوم آلومینیوم را تشکیل دهد.

سپس آلومینیوم تری هیدرات در فرایند خنثی سازی( معمولا با کربن دی اکسید) و یا خنثی سازی به صورت اتوماتیک، ته نشین می شود و رسوب می کند.

برخی از مواد اولیه دیگر که در تولید سولفات آلومینیوم نقش دارند عبارت اند از سولفوریک اسید، که در تولید سوپر فسفات نقش دارد.

مراحل تولید سولفات آلومینیوم به ترتیب زیر است:

  • مرحله اول/ واکنش دادن عناصر تشکیل دهنده
  • مرحله دوم/ ساخت پروژه پایانی در تولید سولفات آلومینیوم

همانطور که می دانید پگاه محیط آرین ارائه دهنده بهترین انواع سولفات آلومینیوم است و شما می توانید با استفاده از محصولات و خدمات این مجموعه آلومینیوم سولفات مورد نظرتان را به راحتی تهیه کنید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *