خواص زاج سفید

زاج سفید

زاج سفید

زاج سفید از اسامی دیگر سولفات آلومینیوم است. ماده ای با منشاء شیمیایی که دارای خواص و کاربرد های فراوانی در انواع مختلف صنایع است. زاج سفید سولفات مضائف آلومینیوم و پتاسیم است و به صورت کریستالی و یا پودر سفید با قیمتی بسیار مناسب و ارزان به فروش می رسد.

تا کنون بیشتر از 25 گونه از زاج ها شناخته شده اند که مهم ترین آن ها زاج سفید است، در گذشته این زاج را به سبب کاربردهای فراوانش در طب سنتی، زاج عطاری نیز می نامیدند. در زبان ها و فرهنگ های گوناگون زاج سفید را با اسامی دیگری اعم از زاک، خلل القیس، زمه، زی، پهتکری نیز می شناسند.

سولفات آلومینیوم
زاج سفید

در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با کاربرد ها و خواص زاج سفید در اختیارتان قرار دهیم.

خواص زاج سفید

همانطور که گفتیم زاج، الوم و یا سولفات آلومینیوم دارای خواص فراوانی در صنایع مختلف بهداشتی، صنعتی و درمانی است. که در ادامه به تفصیل توضیح می دهیم.

خواص درمانی زاج سفید

از جمله خواص درمانی زاج سفید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان برخی سرطان ها، به خصوص سرطان ها و بیماری ها مربوط به دستگاه تناسلی
  • کاهش و رفع ورم و باد های مربوط به اعضای مختلف بدن
  • درمان و بهبودی انواع زخم های ایجاد شده در بدن
  • موثر در شکستن سنگ کلیه
  • جلوگیری از خونریزی بینی با بوییدن زاج سوخته
  • درمان زخم های دهان و عضلات حلق
  • درمان درد گوش و انواع چرک و عفونت
  • درمان عفونت های رحم
  • درمان گل مژه و آبسه چشم
  • از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم
  • رفع گرفتگی و درد عضلات
  • به سبب خاصیت ضد میکروبی، درمان انواع عفونت ها
خواص زاج سفید
خواص درمانی زاج سفید

خواص صنعتی زاج سفید

سولفات آلومینیوم در صنعت هم دارای کاربردهایی است، از این ماده شیمیایی در تصفیه آب آشامیدنی و در صنایع کاغذ و مقوا سازی استفاده می کنند. در تصفیه آب، سولفات آلومینیوم و یا همان زاج به سبب ویژگی ها و یون های تشکیل دهنده اش می تواند ناخالصی ها و ذرات مختلف را از درون آب به خود جذب کرده، ذرات بزرگتری تشکیل داده و موجب ته نشین شدن آن ها و به همین ترتیب تصفیه آب شود.

در صنایع کاغذ سازی نیز از زمان های دور این ماده مورد استفاده قرار می گرفته است. در این صنعت از جمله ویژگی های مثبت زاج می توان به افزایش چسبندگی خمیر کاغذ، جلوگیری از آسیب دیدن الیاف کاغذ، افزایش استحکام کاغذ و … اشاره کرد.

خواص بهداشتی زاج سفید

از جمله مهترین ویژگی ها و خواص زاج سفید در صنایع بهداشتی از بین بردن بوی بد بدن است. این ماده به صورت کاملا طبیعی می توان به عنوان ماده ای ضد عرق عمل کند، کافیست که زاج را از عطاری ها با قیمتی ناچیز تهیه کنید و در زیر بغل های خود استفاده کنید و تاثیر فوق العاده این ماده در از بین بردن بوی عرق را ببینید.

از زاج برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش های صورت، آکنه، زگیل و مورادی از قبیل نیز استفاده می کنند. باعث سفت شدن و جوان سازی پوست می شود. برای درمان ترک های کف پا نیز از این ماده می توانید استفاده کنید. همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی زاج، برای درمان قارچ کف پای ورزشکاران نیز کاربرد دارد. کافیست پودر زاج را با مواد مختلفی بسته به مصارف مختلف ماند گلاب، عسل و روغن زیتون مخلوط کنید، در نواحی مورد نظرتان اعمال کنید و نتیجه را ملاحظه بفرمایید.

از زاج سفید می توان برای درمان و از بین بردن شوره و شپش سر نیز استفاده کرد. از بین بردن موهای زائد و کاهش رشدشان از دیگر کاربرد های زاج سفید است.

سولفات آلومینیوم
خواص بهداشتی زاج سفید

کاربرد های خانگی زاج سفید

زاج سفید در مصارف خانگی نیز کاربردها و خواصی دارد، مانند استفاده در ترشی جات، تهیه و تولید خمیر دندان، ساخت بیکینگ پودر و …

در زمان هایی که حشرات و پشه ها به وفور هستند، می توانید این ماده را همراه با اسپند استفاده کنید و باعث فراری دادن حشرات شوید. در رستوران ها از این ماده برای سفیدتر کردن برنج استفاده می کنند. این ماده به صورت جوشانده می تواند ظروف آلومینیومی را تمیز و سفید کند. بریدگی ها و زخم های کوچک را با این ماده می توان التیام بخشید. نمایندگی داتیس در کرج و همچنین نمایندگی محصولات کن در کرج و نمایندگی آلتون در کرج هم میتوانید نمایندگی بیمکث در کرج از خدمات ما استفاده نمایید.

سخن آخر

به این نکته توجه کنید، که برای مورد استفاده قرار دادن این ماده در نواحی ای مانند واژن و یا رحم حتما پیش از استفاده از پزشک اطلاعات و دستورالعمل لازم را دریافت کنید. در رابطه با موارد دیگر نیز، زمان های مناسب استفاده را رعایت بفرمایید، زیرا در غیر این صورت ممکن است به سبب وجود سرب اکساید (pbo) استفاده زیاد آن موجب سوختگی پوست شود.

شما می توانید زاج سفید و یا سولفات آلومینیوم 17% را از از تولید کننده ای معتبر به نام پگاه محیط آرین، با بهترین قیمت و بهترین کیفیت سفارش داده و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

Rate this post

۱ Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *