خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی

مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی

امروزه با پیشرفت روز افزون علم، انسان نیاز مبرم به یک سری محصولات صنعتی و خوراکی دارد که برای تولید آنها از مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی استفاده می شود. این مواد کاربرد گسترده ای در صنعت داشته و بدون آنها نمی توان بسیاری از مواد خوراکی، صنعتی و آرایشی بهداشتی را تولید کرد. با این حال، کیفیت این مواد از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون در صورت بی کیفیت بودن، سلامت انسان را به خطر می اندازد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مواد شیمیایی صنعتی

یکی از پرکاربرد ترین مواد در صنعت شامل مواد شیمیایی صنعتی است. این مواد به صورت گسترده در صنایع معدنی، کشاورزی، شیمیایی، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع بهداشتی و آرایشی به کار می رود.

به عنوان مثال؛ بنزو تری آزول یکی از مواد شیمیایی صنعتی پرکاربرد است که خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی دارد. تولیل تری آزول یکی دیگر از مواد شیمیایی صنعتی پر فروش است که خاصیت مهاری نسبت به خوردگی مس و آلیاژهای مس دارد. از این ماده برای فلزاتی استفاده می شود که در تماس مستقیم با مایعات هستند و احتمال زنگ زدگی دارند.

گلیسیرین یکی دیگر از مواد شیمیایی صنعتی بسیار پرکاربرد در صنعت است! از این ماده بیشتر به عنوان یک مرطوب کننده در فرمولاسیون دارویی استفاده می شود! همچنین گلیسیرین نقش شیرین کننده را هم در صنایع غذایی ایفا میکند.

استون از دیگر مواد شیمیایی صنعتی است که معمولا نقش حلال را در ترکیبات آلی دارد! از این ماده شیمیایی صنعتی برای ساخت پلاستیک، پاک کردن الکل های خاص و چسب های قوی، لاک پاک کن و.. استفاده کرد.

همانطور که می دانید؛ مواد شیمیایی صنعتی حساسیت بالایی دارند! و به همین دلیل خرید و فروش آنها تحت شرایط ویژه ای صورت می گیرد! شما می توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه سفارش مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مواد شیمیایی خوراکی

امروزه زندگی روزمره انسانی بیشتر به سوی غذاهای آماده، فست فود و کنسروی می رود! برای ماندگاری بیشتر از غذاها، باید به به آنها مواد شیمیایی خوراکی اضافه کرد تا مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشند! امروزه مواد شیمیایی خوراکی کاربرد گسترده ای در کارخانه های تولید و بسته بندی مواد غذایی کنسرو شده دارند! از آن جایی که این مواد شیمیایی به مصرف خوراکی می رسند باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس اصول استاندارد تهیه شوند.

از مواد شیمیایی خوراکی به عنوان چاشنی دهنده غذاها استفاده می شود! این چاشنی می تواند به غذا طعم دهد و مزه لذت بخش تری به آن ببخشد! همچنین این مواد می توانند خواص فیزیکی و ظاهری غذا را تغییر دهند! از طرفی از مواد شیمیایی خوراکی برای ماندگاری بیشتر غذاهای کنسرو شده می توان استفاده کرد.

همانطور که گفتیم؛ این مواد باید از کیفیت بسیار بالا برخوردار بوده و دارای مجوز و آنالیز مصرف باشند! مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی بایستی دارای استانداردهای تایید شده سازمان غذا و دارو باشند! در غیر این صورت آثار زیان باری روی سلامتی انسان به جای می گذارد.

مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی
مواد شیمیایی خوراکی و طرز تهیه آن ها

امروزه از این مواد شیمیایی خوراکی در موارد گسترده ای استفاده می شود! از نانی که در نانوایی پخته می شود تا کنسروها، شیرینی پزی، انواع دسر و مرباها، محصولات لبنی، نوشیدنی و محصولات تولید شده از گوشت و…

از جمله مواد شیمیایی خوراکی پرکاربرد می توان به کافئین پودری و اسید سیتریک اشاره کرد! امروزه میزان نوشیدنی و خوراکی های کافئین دار در حد بالایی قرار دارد! این مواد با تحریک مغز، هوشیاری ذهنی فرد را افزایش می دهند! همچنین به عنوان یک روانگردان، روحیه را بالا برده و خستگی را کاهش می دهند.

اسید سیتریک در صنایعی از جمله دارو سازی، صنایع غذایی، آرایشی بهداشتی، مواد نگهدارنده، آبکاری مس، صنایع شیمیایی مثل چاپ یا رنگ و… کاربرد دارد.

در صورتی که تمایل به خرید مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در پگاه محیط تماس بگیرید.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

این مواد کاربرد گسترده ای در زمینه های خدمات پزشکی، دارویی و تحقیقاتی دارند! درصد خلوص و کیفیت این مواد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است! چون در صورت داشتن هرگونه ناخالصی می تواند نتیجه آزمایش را خراب کند! یکی از اصلی ترین مواردی که روی کیفیت مواد شیمیایی تاثیر دارد، این است که از یک شرکت معتبر تهیه شده باشد.

به طور کلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نسبت به مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی از قیمت بیشتری برخوردار هستند! چون کیفیت و خالص بودن آنها اهمیت بسیار بیشتری دارد! عموما درصد خلوص این مواد باید چیزی بین 90 الی 99 درصد باشد تا بتوان از آن برای مصارف بهداشتی و آزمایشگاهی استفاده کرد.

قیمت مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی

قیمت این مواد بسته به برند عرضه کننده و کیفیت آنها متفاوت است! همچنین قیمت این مواد با توجه به نرخ روز ممکن است تغییر کند! بنابراین پیشنهاد میکنیم پیش از اقدام به سفارش، حتما نسبت به قیمت های روز اطلاع پیدا کنید.

قیمت و خرید مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی
قیمت خرید مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی چقدر است؟
کلام آخر

در این مقاله به معرفی مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی و نحوه خرید فروش مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی پرداختیم! امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. با مقالات بعدی ما در پگاه محیط همراه باشید.

سوالات متداول

در ادامه به سه مورد از پرتکرارترین سوالات شما پرداخته ایم:

  1. روش FCC چیست؟
    مشخصات و روش های تحلیلی را ارائه میدهد که میتواند برای شناسایی و تأیید هویت، خلوص و کیفیت مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.
  2. چرا از مواد شیمیایی در مواد غذایی استفاده میشود؟
    مواد شیمیایی می توانند نقش مهمی در تولید و نگهداری مواد غذایی داشته باشند! به عنوان مثال، افزودنی های غذایی می توانند ماندگاری غذاها را افزایش دهند! موارد دیگر، مانند رنگ ها، می توانند غذا را جذاب تر کنند یا از طعم دهنده ها برای خوش طعم شدن غذا استفاده می شود.
  3. چه تعداد مواد شیمیایی در غذا استفاده میشود؟
    شاید برایتان جالب باشد بدانید که حدود 10000 ماده شیمیایی خوراکی در غذاها استفاده میشود.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *