خرید سولفات آلومینیوم

خرید سولفات آلومینیوم در سایت پگاه محیط

سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم ترکیبی شیمیایی است که با نام های آلوم، زاج سفید، زاج عطاری نیز شناخته شده است. فرمول شیمیایی این ماده به صورت Al2(SO4)3 و با جرم مولی ۳۴۲٫۱۵ g/mol است. شکل ظاهری این ماده به صورت جامد پودری به رنگ سفید است. این ماده را کمتر می توان به صورت بی آب یافت و معمولا در حالت های 12 یا 14 آبه وجود دارد.برای خرید سولفات آلومینیوم به سایت پگاه محیط مراجعه کنید.

از لحاظ خواص شیمیایی به شدت اسیدی است، غیر قابل اشتعال، بی بو و غیر فرار است. هنگامی که با آب ترکیب شود اسیدی تر می شود و به همین جهت برای نگهداری به شرایط خاصی احتیاج دارد.

سولفات آلومینیوم دارای کاربردهای فراوان و متفاوتی در صنایع مختلفی است، به سبب همین ویژگی ها و مزایای فوق العاده اش مورد استفاد بسیاری از تاجران و کارخانه داران است.

آلوم
سولفات آلومینیوم

تولید سولفات آلومینیوم

معروف ترین و شایع ترین روش تولید این ماده، از واکنش بین اسید سولفوریک و هیدروکسید آلومینیوم (آلومینا) است، در این روش سولفات آلومینیوم ابتدا به صورت مایع و سپس به حالت جامد پودری در می آید. یکی از مزایای سولفات آلومینیوم مایع این است که زودتر می توان آن را مورد مصرف قرار داد، از آنجایی که برای استفاده از آلوم اگر به حالت جامد باشد باید ابتدا به مایع تبدیل شود و سپس استفاده شود.

خرید سولفات آلومینیوم

همانطور که گفتیم سولفات آلومینیوم دارای کاربردهای فراوانی است و بسیاری از افرادی که با کارهایی از قبیل تصفیه آب شرب و فاضلاب، تصفیه آب استخر، صنایع نساجی، دباغی، کارتن و کاغذ سازی و … سر و کار دارند، قطعا به خرید سولفات آلومینیوم به عنوان راه حلی کاربردی و تضمینی نگاه و فکر کرده اند.

در ادامه ما نکاتی را که لازم است در رابطه با مزایا و کاربردهای سولفات آلومینیوم بدانید را برایتان ذکر خواهیم کرد. به این نکته توجه کنید که پگاه محیط، تولید کننده انواع مواد شیمایی به خصوص سولفات آلومینیوم 17%، برای افرادی که قصد خرید سولفات آلومینیم را دارند، در خدمت رسانی حاضر است.

کاربرد سولفات آلومینیوم

از جمله کاربرد های مهم آلوم در تصفیه آب و فاضلاب است. از این ماده جهت پاک سازی و شفاف سازی آب های کدر و حذف ناخالصی ها و ذرات کلوئیدی موجود در آب استفاده می شود. به این ترتیب که با اضافه آلوم به آب، به دلیل اختلاف باری که به وجود می آید، ذرات به هم چسبیده و ته نشین می شوند، در نهایت هم که از فیلتر رد نشده و عمل تصفیه آب انجام می شود.

از دیگر کاربردهای آلوم در صنعت کاغذی سازی و کارتن سازی است. از سال ها پیش این ماده را در این صنعت مورد استفاده قرار می دادند. ویژگی ها و مزایای زاج سفید در صنعت کاغذ سازی افزایش استحکام و محافظت از الیاف سلولزی کاغذ است. همچنین سبب افزایش چسبندگی خمیر کاغذ و خنثی کردن شار مغناطیسی می شود.

از سولفات آلومینیوم چه استفاده هایی می شود؟
زاج سفید

زاج سفید که سولفات مضائف آلومینیوم است، به سبب کاربردهای فراوانش در طب سنتی و عطاری، زاج عطاری نیز نامیده می شود. می توان از مزایایش به مواردی مانند از بین بردن بوی بدن، درمان و ترمیم ترک های کف پا و پوست صورت، کاهش و حذف موهای زائد بدن و … اشاره کرد.

آلوم در کشاورزی هم دارای اهمیت زیادی است. گیاهان برای رشد خوب به خاک مناسب و با PH کافی احتیاج دارند. برای اسیدی تر کردن خاک و مناسب رشد کردنش برای برخی گیاهان از آلوم استفاده می کنند.

این ترکیب شیمیایی در صنعت رنگرزی هم کاربرد دارد. در این صنعت جهت تثبیت رنگ بر روی پارچه استفاده می شود.

سخن آخر

سولفات آلومینیوم به دلیل همین کاربرد ها و مزایا برای بسیاری از شرکت ها و کارخانجات محبوب است و به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای سفارش و خرید سولفات آلومینیوم 17 % از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید و سولفات آلومینیومی با کیفیت و کاملا مقرون به صرفه تهیه کنید.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *