از کجا سدیم هیدروکسید بخریم؟

از کجا سدیم هیدروکسید بخریم؟

خرید سدیم هیدروکسید

یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی سدیم هیدروکسید است که در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین باید بدانیم از کجا سدیم هیدروکسید بخریم؟ تا کیفیت مناسبی داشته باشد. شرکت پگاه محیط در زمینه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی یکی از با سابقه ترین شرکت ها در ایران است. شما می توانید به صورت آنلاین به وب سایت پگاه محیط مراجعه کنید و ماده شیمیایی هیدروکسید سدیم  و سولفات آلومینیوم را با بهترین کیفیت خریداری کنید. توجه داشته باشید هیدروکسید سدیم به راحتی رطوبت هوا را به خود جذب می کند بنابراین در حفظ و نگهداری بسیار دقت کنید.

ویژگی سدیم هیدروکسید

  1. اثر خورندگی بر روی پوست
  2. هیدروکسید به راحتی در آب حل می شود.
سدیم هیدروکسید چه ویژگی هایی دارد؟
ویژگی های سدیم هیدروکسید

قیمت سدیم هیدروکسید

باید بگوییم این ماده شیمیایی به علت تولید در خلوص های متفاوت دارای قیمت های متفاوتی می باشد و بنا به کیفیت و درصد خلوص قیمت گذاری می شود.

کاربرد های هیدروکسید سدیم

به علت کاربرد فراوانی که سدیم هیدروکسید دارد و بسیار پر مصرف است برای عده ای سوال شده که از کجا سدیم هیدروکسید بخریم؟ در زیر با انواع کاربردهای این ماده شیمیایی ارزشمند آشنا خواهید شد.

کاربرد هیدروکسید در صنعت کاغذ

همان طور که در بالا بیان شد این ماده بسیار پرکاربرد است یک یاز مهم ترین کاربردهای آن در صنعت کاغذ سازی می باشد. زیرا در این صنعت از این ماده برای خمیر کردن چوب جهت تولید کاغذ استفاده می کنند. یکی از مهم ترین مزیت های سدیم هیدروکسید آن است که قادر به تخریب هر گونه بافت سخت است از این رو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا از سدیم هیدروکسید در تولید کاغذ استفاده می شود؟
استفاده از سدیم هیدروکسید در تولید کاغذ

کاربرد سدیم هیدروکسید در تصفیه آب

یکی دیگر از کاربرد این ماده در تنظیم کردن ph آب است که نقش بسیار مهمی را در تصفیه آب ایفا می کند.

کاربرد هیدروکسید در تولید مواد شوینده

به دلیل اینکه این ماده به عنوان یک عامل پاک کننده استفاده می شود بسیار در مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این ماده قادر به از بین بردن انواع چربی ها می باشد.

کاربردهای سدیم هیدروکسید
کاربرد سدیم هیدروکسید در تولید مواد شوینده

استفاده از هیدروکسید سدیم در صنایع مواد غذایی

همان طور می دانید از ماده های شیمیایی مختلف برای صنایع مواد غذایی استفاده می شود. هم چنین از این ماده جهت شیرین کردن زیتون تلخ یا تردی دیگر محصولات غذایی استفاده می کنند. یکی دیگر از کاربرد های سدیم هیدروکسید برای جلوگیری از رشد کپک ها و باکتری ها است.

کاربرد هیدروکسید سدیم داروسازی

از این ماده برای تولید انواع داروها استفاده می شود از جمله می توان به داروهایی مانند آسپرین و داروهای کاهنده کلسترول اشاره کرد.

نحوه تولید سدیم هیدروکسید

روش تولید این ماده به دو صورت انجام می شود و در زیر به طور کامل شرح داده شده است.:

  • روش اول تولید سدیم هیدروکسید توسط آب آهک
  • روش دوم تولید سدیم هیدروکسید توسط الکترولیت

برای تولید به روش اول ابتدا باید سدیم کربنات را با آب آهک سودا مخلوط کنیم و کلسیم کربنات ته نشین می شود و در نهایت هیدروکسید سدیم تولید می گردد. در روش الکترولیتی از طریق جریان مستقیم از میان محلول و در ظروف مخصوص که صرفا برای تولید این ماده طراحی شده اند عبور می کند و در نتیجه آب نمک از طریق الکتریسیته تجزیه می شود و در نهایت این ماده با ارزش تولید می شود.

نحوه صحیح استفاده از ماده هیدروکسید سدیم

در هنگام کار با این ماده باید تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید. زیرا بی احتیاطی سبب می شود ضررهای جبران ناپذیری به فرد منتقل شود. زیرا یکی از عوارض جانبی سوختگی پوست می باشد هم چنین تماس این ماده با چشم سبب کوری می شود. به شما توصیه می کنیم قبل استفاده با تجهیزات کامل به سراغ کار با این ماده بروید این تجهیزات شامل دستکش پلاستیکی، عینک و لباس مخصوص به می شود.

خطرات کار با ماده شیمیایی سدیم هیدوکسید
خطرات کار با سدیم هیدوکسید

نتیجه گیری

در پاسخ برای اینکه از کجا سدیم هیدروکسید بخریم؟ باید بگوییم حتما برای خریداری هیدروکسید سدیم باید از شرکت معتبری مانند پگاه محیط این ماده را خریداری کنیم زیرا این شرکت تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت عرضه می کند. باید حتما در هنگام خرید این ماده شیمیایی به درصد خلوص آن توجه داشته باشیم.

سوالات متداول درباره از کجا سدیم هیدروکسید بخریم؟

1چگونه می توانیم سدیم هیدروکسید را خریداری کنیم؟
برای خرید این ماده شیمیایی میتوانیم به سایت پگاه محیط مراجعه کنیم و این ماده را به صورت اینترنتی خریداری کنیم
2در نگهداری هیدروکسید سدیم باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
برای بسته بندی آن باید باید حتما باید جای آن خنک و خشک باشد زیرا این ماده رطوبت هوا را به آسانی ذخیره می کند.
3از سدیم هیدروکسید در چه صنایعی استفاده می شود؟
از این ماده شیمیایی با ارزش در صنایع کاغذ سازی، فولاد، بتن سازی و مواد غذایی استفاده می شود.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *