آنالیز سولفات آلومینیوم

آنالیز آلومینیوم سولفات

سولفات آلومینیوم

آنچه باید درباره سولفات آلومینیوم بدانید آن است که این ماده شیمیایی در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد می باشد. سولفات به عنوان دومین ماده شیمیایی است، که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به شکل جامد بلوری می باشد. این ماده به چند دسته محصولی تقسیم می شود و شامل کریستاله، گرانول و پودری می باشد. لازم است بدانید این ماده توسط هیدروکسید آلومینیوم تولید می شود. در زیر آنالیز سولفات آلومینیوم به طور کامل بیان شده است.

آنالیز آلومینیوم سولفات

آلومینیوم سولفات به طور کلی تمامی نیازی های مشاغل و صنایع را تامین می کند. سولفات آلومینیوم را با، دو آنالیز متنوع و قیمت های مختلف عرضه می کند. از این ماده برای تامین مورد نیاز در صنایع تصفیه آب، تولید مواد آتش نشانی، صنایع کارتن و کاغذ از آنالیز آلومینیوم 17 درصد مورد استفاده قرار می دهند.

آنالیز سولفات آلومینیوم 17 درصد

توجه داشته باشید این ماده از واکنش با اکسید آلومینیوم به دست می آید و در صد خلوص آن 17 می باشد و پی اچ آن 3/5 می باشد. آلومینیوم سولفات معمولا در کیسه های پلی پروپیلن لمینت شده و توسط  اتیلن در وزن های 25 یا 50 کیلوگرمی بسته بندی می شود. هم چنین طبق درخواست مشتری می توان این ماده را در وزن یک نبدی بسته بندی کرد.

کاربرد سولفات آلومینیوم

از آنجایی این ماده شیمیایی با ارزش در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در زیر به آنها اشاره شده است.

کاربرد آلومینیوم سولفات
کاربرد سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم در تصفیه آب و فاضلاب

یکی از پرکاربردترین از سولفات آلومینیوم در صنعت تصفیه آب و فاضلاب می باشد. از این ماده به مقدار زیادی در این بخش استفاده می گردد با وجود این ماده موجب می شود ناخالصی به صورت ذرات بزرگ تری تبدیل شوند و این ذرات بزرگ را در ته حوضچه تصفیه به راحتی ته نشین می کنند. یا اینکه توسط فیلتراسیون ها از آب جدا می شوند. و به این عمل لخته سازی می گویند. با انجام این کار از آلودگی آب جلوگیری میشود در نتیجه سبب شفاف شدن آب می شود.

سولفات آلومینیوم در صنعت فاضلاب
سولفات آلومینیوم در تصفیه آب و فاضلاب

آلومینیوم سولفات در صنعت رنگرزی

در رنگرزی و چاپ بر روی لباس و رسوب ژلاتینی به ثبات رنگ بر روی الیاف لباس از طریق غیر محلول کردن رنگدانه ها کمک می کند. هم چنین سولفات آلومینیوم سولفات نقش مهمی را در رنگرزی ایفا می کند. از طرفی این ماده هنگامی که با آب مخلوط می شود با هیدروکسید آلومینیوم ژل تشکیل می شود با این وجود در رنگرزی در جذب رنگ توسط الیاف به عمل رنگرزی کمک مهمی می کند.

سولفات آلومینیوم در کشاورزی

برای کاهش پی اچ خاک کشاورزان مجبورند از این ماده استفاده کنند. نکته ای که قابل توجه می باشد، که سولفات آلومینیوم برای گیاهان استفاده نمی شود. بلکه این ماده شرایط مناسب کردن خاک را برای رشد گیاه فراهم می کند.

آلومینیوم سولفات در آرایشی و بهداشتی

سولفات آلومینیوم که خاصیت آنتی باکتریال دارد در صنعت بهداشتی و آرایشی به کار میرود و به عنوان ضد تعریق در مواد به شمار می روند. یکی از مهم ترین کاربردها در صنعت بهداشت به عنوان انعقاد کننده خود در محل بریدگی های ریز و کوچک می باشد.

سایر کاربرد های آلومینیوم سولفات در صنایع مختلف

  • تولید نمک ها و صابون های آلومینیوم و ژل
  • تولید گلیسیرن
  • صنایع شکر
  • عامل ضد رطوبتی در بتون

روش تولید آلومینیوم سولفات

برای تولید این ماده باید در مرحله اول سنگ معدن بوکسیت را به پودر بسیار و نرم تبدیل کرد و پس از آن در داخل مخزن واکنش می دهند. در این زمان به آهستگی اسید سولفوریک به مخزن واکنش شده اضافه می کند در نتیجه بخار از میان کویلها عبور می کند و درجه حرارت مخلوط واکنش را در دمای 110 درجه سانتی گراد حفظ می کند باید درجه حرارت به مدت 15 ساعت نگه دارند و در انتها سولفید باریم را به مخلوط واکنش اضافه می کنیم. در نتیجه محلول که به دست آمده را مخزن بزرگتر منتقل نمایید تا مواد حل نشده به طور کامل ته نشین شود.

چگونگی تولید سولفات آلومینیوم
نحوه تولید سولفات آلومینیوم

پس از ته نشین شدن محلول شفاف به دست می آید و محلول به دست آمده را به آرامی خالی کنید. باید محلول شفاف آلومینیوم سولفات توسط تبخیر سازی تغلیظ نموده که سولفات آلومینیوم به صورت کلوخی به دست می آید و آن را به پودر ریز و نرم تبدیل می کنند.

نتیجه گیری درباره آنالیز سولفات آلومینیوم

در پاسخ برای آنالیز سولفات آلومینیوم می توان این ماده شیمیایی بسیار در صنعت و در پزشکی کاربرد دارد و برای خرید آن می توانیم به صورت اینترنتی سولفات آلومینیوم را خریداری کنید.

سوالات متداول

1از سولفات آلومینیوم در چه بخش های مورد استفاده می گیرد؟
این ماده در پزشکی، داروسازی و صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
2نقش آنالیز سولفات آلومینیوم در تصفیه آب چیست؟
با استفاده از این ماده ناخالصی را از آب جدا می کند و آلودگی را از آب پاک می کند.
3به چه دلایلی کشاورزان از سولفات آلومینیوم استفاده می کند؟
با افزودن سولفات آلومینیوم به خاک سبب می شود رشد گیاه افزایش پیدا کند.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *