آلومینیوم کلراید چیست؟

آلومینیوم کلراید نوعی ماده معدنی

آلومینیوم کلراید

این ماده یک ماده معدنی می باشد که ساخته شد از کلر و آلومینیوم می باشد، در حال حاضر بیشترین مصرفی که از این ماده معدنی می شود این است که در داروسازی و داروخانه ها استفاده می شود، زمانی که آلومینیوم کلراید به صورت خالص باشد رنگ آن سفید می باشد. می توان گفت که این ماده یکی از سریع ترین ماده های می باشد که در آب حل می شود، شاید بخواهید بدانید که نام دیگر آلومینیوم کلراید چیست؟ در جواب باید بگویم که یکی دیگر از نام های آلومینیوم کلراید تری کلرید آلومینیوم می باشد. اصلی ترین کاربرد تری کلرید آلومینیوم این می باشد که خاصیت دارویی و درمانی دارد، در ادامه مطلب بیشتر در مورد کاربرد آلومینیوم کلراید صحبت می کنیم.

کاربرد آلومینیوم کلراید

در حال حاضر اصلی ترین کاربرد آلومینیوم کلراید در موارد درمانی و دارویی می باشد. اگر می خواهید بدانید که کاربرد آن در داروسازی چیست باید بگویم که بیشترین مصرف آلومینیوم کلراید برای این می باشد که یک ماده ضد تعریق می باشد، می توان گفت که همان اسپری های که برای خوش بو کننده بدن به کار می روند دارای مقدار کمی از آلومینیوم کلراید می باشد. اگر به دنبال این هستید که از این ماده برای متوقف کردن تعریق خود استفاده کنید حتما توصیه می شود که تحت نظر پزشک استفاده شود چرا که اگر زیر نظر پزشک نباشد باعث می شود که یک سری مشکلات به وجود بی آورد. یکی دیگر از کاربرد های آلومینیوم کلراید که وجود دارد این است که در تصفیه آب ها نیز استفاده می شود اما به صورت پیشرفته تر که نام آن پلی آلومینیوم کلراید می باشد.

کاربرد آلومینیوم کلراید در درمان
کاربرد آلومینیوم

انواع شکل آلومینیوم کلراید

همان طور که می دانید در حال حاضر آمونیوم کلراید دارای چند شکل می باشد اما اصلی ترین شکل آن که در داروخانه ها وجود دارد و طبق دستور پزشک تجویز می شود آلومینیوم کلراید 20 درصد می باشد. این ماده همانند الکل می باشد اما با تفاوت های زیاد که دارای درصد های متنوع می باشد.

آلومینیوم کلراید دارویی

همان طور که در بالا گفته شد آلومینیوم کلراید یک نوع ماده دارویی ضد تعریق می باشد. قصد ما در این بخش این می باشد که به شما در مورد ضد تعریق بودن این ماده را به صورت کامل توضیح دهیم. ببینید زمانی که شما این ماده را در زیر بغل خود می مالید باعث می شود که آن غده های که تعریق را آغاز می کنند خنثی شوند یعنی اینکه بسیار تاثیر در این دارد که شما دیگر مواجه تعریق کردن نشوید. مهم ترین سوالی که اینجا به وجود می آید این است که آیا چند دفعه استفاده از این محصول باعث می شود که برای همیشه تعریق نکنیم؟ ببینید طبق تحقیقات انجام شده خیر اگر به دنبال این هستید که تعریق نکردن شما به صورت مداوم باشد شما باید از این ماده نیز به صورت مداوم استفاده کنید.

خوشبختانه یک ویژگی که این ماده معدنی آلومینیوم کلراید دارد این است که هر زمان که از این محصول استفاده می کنید در سریع ترین زمان شما نتیجه آن را می بینید، اگر دقت کرده باشید در برخی از ماده ها می باشد که نتیجه آن در طول بلند مدت به شما نمایش داده می شود اما در این ماده خیر هر زمان که از این ماده استفاده کنید یک نتیجه خیره کنند و بسیار حرفه ای را مشاهده می کنید.

درمان تعریق توسط آلومینیوم کلراید
آلومینیوم کلراید دارویی

نحوه استفاده از آلومینیوم کلراید

حال نوبت آن رسیده است که نحوه استفاده از این ماده معدنی را بگویم. زمانی که شما این محصول را خریداری می کنید شاید به شما نحوه استفاده را نگویند، نحوه استفاده از این ماده به این صورت می باشد شما حین خوابیدن در شب باید بخشی از این ماده را در زیر بغل خود بمالید و با کیسه فریزر آن را بچسبانید تا به جای دیگر اصابت نکند، صبح که از خواب پاشید آن مکانی را که شما این ماده را مالیده اید با آب به صورت کامل بشوید تا به صورت کامل از بخش بدن شما پاک شود. در صورت ماندن امکان دارد یک سری مشکلات برای شما به وجود بی آید.

عوارض استفاده از آلومینیوم کلراید بر روی پوست

در حال حاضر دیده نشده است که آلومینیوم کلراید عوارض شدید و خطرناکی را به وجود بی آورد اما یکی از اساسی ترین عوارضی که وجود دارد و در اغلب افراد دیده شده است همین تحریک پوستی می باشد. استفاده از آلومینیوم کلراید بستگی به نوع پوست شما دارد، در برخی از افراد می باشد که زمانی که از این ماده استفاده می کنند باعث می شود که پوست دچار سوزش و قرمزی شود و بعد گذشت مدتی کوتاه این سوزش و قرمزی از بین می رود، اما یک نکته اساسی که وجود دارد این است که هیچوقت از آلومینیوم کلراید بر روی پوستی که سوخته شده است در گذشته استفاده نکنید چرا که باعث می شود همان سوزش ها و قرمزی ها دوباره به وجود بی آید.

عوارض برخورد آلومینیوم کلراید با بدن

ببینید زمانی که این ماده توسط شما حالا به صورت نا خود آگاه بلعیده شود باعث می شود سیستم تنفسی شما را تحریک کند و از طرفی دیگر اگر با چشم شما این ماده برخورد کند امکان دارد سوزش چشم به همراه اشک برای شما را به وجود بی آورد، تا حد امکان به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از کار با این ماده موارد ایمنی را رعایت کنید تا بعدا برای شما مشکلات جبران نا پذیر به وجود نیاورد.

عوارض جانبی آلومینیوم کلراید
عوارض برخورد آلومینیوم کلراید با بدن
سخن آخر

حال نوبت آن رسیده است که یک نتیجه گیری با شما عزیزان بکنیم، به این نتیجه می رسیم که این ماده یک ماده ضد تعریق می باشد که باعث می شود غده های که از آن عرق ترشح می شود را خنثی کند تا حد بالایی اما گاهی اوقات می باشد که این ماده تاثیر زیادی ندارد به این علت که بدن بیش از حد تعریق می کند و فرد باید راه های دیگری را امتحان کند. در حال حاضر آلومینیوم کلراید در تصفیه آب نیز کاربرد دارد که برای صاف کردن آب و کمتر کردن ph آب نیز به کار می رود. شما می توانید برای تهیه سولفات آلومینیوم و آلومینیوم کلراید به پگاه محیط نیز مراجعه کنید.

[faq title=”آلومینیوم کلراید چیست” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا می توان آلومینیوم کلراید خریداری کرد؟” number=”1″]شما می توانید با مراجعه به داروخانه ها آلومینیوم کلراید 20 درصدی را خریداری کنید.[/faq_item][faq_item title=”آیا آلومینیوم کلراید امکان دارد که به بدن آسیب بزند؟” number=”2″]به صورت کلی باید گفت خیر ولی در برخی از مادران که باردار می باشند حتما باید تحت نظر پزشک این ماده استفاده شود.[/faq_item][faq_item title=”نقطه جوش آلومینیوم کلراید چه مقدار است؟” number=”3″]نقطه جوش این ماده معدنی 451 کلوین می باشد.[/faq_item][/faq]

 

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *