ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟

ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟

منو سدیم فسفات

یکی دیگر از ماده شیمیایی پرکاربرد منو سدیم فسفات می باشد. این ماده به نام سدیم دی هیدروژن فسفات معروف است و باید بدانید در آب به صورت محلول است. از طرفی این ماده به دو صورت به بازار عرضه می شود. که شامل خشک و آبدار می باشد. یکی از ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟ می توان پاسخ داد از این ماده شیمیایی جهت کنترل ph در بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. آنچه باید درباره این ماده با ارزش بدانیم آن است که این ماده بی رنگ و بی بو و به صورت کریستال یا پودر عرضه می گردد

نقش سدیم فسفات در زندگی انسان

این ماده نقش مهمی در بدن انسان دارد. هم چنین با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این ماده برای انجام بسیاری از آزمایش های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. از منو سدیم فسفات که در بدن به عنوان بافر در نوسانات سریع ph نقش موثری دارد . هم چنین با کمبود فسفر که توسط پزشک تشخیص داده می شود. از این ماده برای درمان آن استفاده می شود.

از طرف دیگر سلول ها بدن برای رشد به فسفر نیاز دارند و به طور معمول اغلب افراد در استخوان هایشان از کمبود فسفر رنج می برند. باید بدانید که کمبود فسفر در بدن با علائمی همراه است که در زیر شرح داده شده اند.

  • استخوان درد
  • اضطراب
  • خستگی و تنفس نامنظم

کاربردهای منو سدیم فسفات

همانطور که در بالا بیان شد این ماده در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

کاربرد مونو سدیم فسفات در خوراکی

یکی از مهم ترین ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟ استفاده از آن در قرص های مکمل خوراکی می باشد. به طور کلی این نوع مکمل ها، دارویی نیستند. در نتیجه این ماده به شکل خوراکی در رژیم های خوراکی استفاده می شود. اگر از این ماده بیش از اندازه استفاده شود منجر به سنگ کلیه می شود. با استفاده از منو سدیم فسفات می توان به ماندگاری غذا کمک کرده و آن را دل چسب تر کند. هم چنین از مونو سدیم فسفات در فرآیند تولید محصولات نیمه پخته گردیده استفاده می شود. به عنوان مثال در خمیر مرغ، کیک قبل از پختن اشاره کرد.

کاربرد مونو سدیم فسفات در پزشکی

یکی دیگر از استفاده های مهم این ماده در کادر پزشکی می باشد از این ماده برای درمان التهاب، زخم و سرطان استفاده می شود.

مونو سدیم فسفات در صنعت کشاورزی

از مهم ترین کاربرد منو سدیم می توان به صنعت کشاورزی اشاره داشت از این ماده برای تولید کود کشاورزی استفاده می شود.

مونو سدیم سولفات در کشاورزی چه کاربردی دارد؟
استفاده از مونو سدیم سولفات در کشاورزی

سایر کاربرد های مونو سدیم فسفات

جدا از این کاربردها که بیان شد می توان به سایر کاربردهای دیگر آن اشاره داشت. به عنوان مثال در مکمل های غذایی برای دام ها از این ماده استفاده می کنند. از طرف دیگر برای تصفیه آب و فاضلاب و تولید دارو های مختلف، خمیر دندان و دهان شویه جهت پوسیدگی و سفید کنندگی دندان به کار می رود. از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. ضدعفونی کننده و پاک کنندگی
  2. تولید شامپو و پودر جوشان
  3. استفاده از کارخانجات کاشی، سرامیک و نساجی

روش تولید مونو سدیم فسفات صنعتی

ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟ پس از اینکه متوجه کاربردها و ویژگی های این ماده شدید لازم است بدانید چگونه تولید می شود. برای تولید این ماده با ارزش باید اسید فسفریک و کربنات سدیم باشد تا از طریق این دو واکنش بتوانید مونوسدیم فسفات تولید کرد و باید این ماده در دمای بالای 300 درجه سانتی گراد تولید شود.

نحوه تولید مونو سدیم فسفات
مونو سدیم فسفات

نکات ایمنی در هنگام کار با مونو سدیم فسفات

با توجه به نکاتی که درباره این ماده بیان شد از این ماده برای تامین فسفر در بیشتر داروها استفاده می شود و استفاده بیش از حد باعث مشکلات کلیوی می شود. از طرفی این ماده با عوارض جانبی همراه است.

  • سوزش پوست
  • حساسیت
  • سوزش دستگاه گوارش
نکات ایمنی  هنگام کار با مونو سدیم فسفات
نکات ایمنی هنگام کار با مونو سدیم فسفات

خرید و فروش منو سدیم فسفات

از شرکت پگاه محیط که یکی از بهترین تولید کننده های مواد شیمیایی با کیفیت در ایران می باشد می توانید این ماده را به بهترین قیمت خریداری کنید. یکی دیگر از راه هایی که میتوان این ماده را خریداری کرد به صورت اینترنتی از سایت پگاه محیط می باشد.

قیمت مونو سدیم فسفات

با توجه به این که این ماده به طور گسترده ای تولید در صنایع مختلف تولید می شود میزان درصد خلوص و کیفیت هم متفاوت است و قیمت آن با توجه به کیفیت آن قیمت گذاری می شود.

نتیجه گیری درباره ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟

همان طور که می دانیم ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟ باید بگوییم این ماده بسیار پرکاربرد است و می توان آن را به صورت آنلاین خریداری کرد. هم چنین قیمت آن براساس کیفیت آن قیمت گذاری می شود.

سوالات متداول

  1. ویژگی منو سدیم فسفات چیست؟
    باید بگوییم این ماده بسیار پرکاربرد در صنعت داروسازی، پزشکی و کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. چگونه مونو سدیم فسفات قیمت گذاری می شود؟
    این ماده در شرکت های مختلف تولید می گردد و هر شرکتی این ماده را با کیفیت های مختلفی تولید می کند و باید بدانید این ماده را بر اساس کیفیت آن قیمت گذاری می کنند.
  3. چگونه می توانیم مونو سدیم فسفات را خریداری کنیم؟
    این ماده را می توانید به صورت آنلاین از سایت پگاه محیط خریداری کنید.
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *