قیمت سدیم هیدروکسید عمده

سدیم هیدروکسید

سدیم هیدروکسید ماده ای شیمیایی با خاصیت قلیایی قوی است که در صنایع بیشماری کاربرد دارد. شرکت ها و کارخانه های تولیدکننده مواد شیمیایی زیادی این ماده را با کیفیت ها و درصد خلوص های متفاوتی تولید می کنند. سدیم هیدروکسید در دو گرید صنعتی و خوراکی تولید می شود. همانند سولفات آلومینیوم، این ماده شیمیایی نیز به ابتدا به صورت مایع تولید می شود و سپس جهت کاهش حجم و همچنین استفاده و حمل و نقل راحت تر به صورت سود پرک و یا به صورت گرانولی در می آید.

از اسامی دیگر سدیم هیدروکسید می توان به سود پرک، سود سوز آور، کاستیک سودا و … اشاره کرد. به سبب خاصیت سود پرک در چربی بری به نام چربی گیر صنعتی نیز شناسایی می شود. در ادامه در رابطه با قیمت سدیم هیدروکسید عمده توضیحاتی را ارائه داده ایم.

سود پرک
سدیم هیدروکسید

سدیم هیدروکسید مایع

این ماده شیمیایی و قلیایی بی رنگ، بی بو، شفاف است که  دارای فرمول شیمیایی NaOH است. تولید کننده ها این ماده را با درصد خلوص های 30 و 50 درصد عرضه می کنند. نوع جامد و پرک شده آن درصد خلوص بالاتری دارد. سود پرک مایع به شدت سوزاننده، قلیایی و جاذب رطوب است. معمولا به صورت پایدار است اما درصورتی که حرارت ببیند غیرپایدار می شود. از حالت مایع این ماده نیز همانند نوع جامد آن در صنایع مختلفی استفاده می کنند.

تولید سدیم هیدروکسید 

در گذشته برای تولید این ماده از فرآیند واکنش بین کربنات سدیم و هیدروکسید کلسیم بهره می بردند. پس از آن فرآیند دیگری جایگزینش شد، که در آن سدیم و آب را به طور مستقیم واکنش می دهند، این واکنش با شعله همراه است.

سدیم هیدروکسید ابتدا به صورت محلول 50 درصد طی تغییرات فرآیند الکترولیتی تولید می شود. طی این فرآیند گاز کلر ایجاد می شود. همانطور که پیشتر ذکر کردیم این ماده اول به صورت مایع و محلول تولید شده و سپس با تبخیر آب به صورت جامد در می آید. شکل ظاهری نوع جامد سود پرک به صورت پرک و گرانولی است. قیمت سدیم هیدروکسید عمده به صورت مایع و یا جامد متفاوت است.

کاربرد سدیم هیدروکسید

از این ماده در صنایع مختلفی جهت مصارف گوناگونی استفاده می کنند، که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • این ماده در تولید کاغذ و مقوا کاربرد بسیاری دارد.
  • از کاربرد های مهم سدیم هیدروکسید، استفاده در سیستم تصفیه آب و فاضلاب است.
  • از کاربرد های گسترده کاستیک سودا در صنایع غذایی و دارویی است.
  • در صنایع رنگ و رزین نیز سدیم هیدروکسید کاربرد دارد.
  • صنایع نساجی و دباغی از صنایعی است که سدیم هیدروکسید را به طور گسترده مورد استفاده قرار می دهند.
  • از دیگر کاربرد های کاستیک سودا در صنایع پتروشیمی  و استخراج نفت برای سولفور زدایی است.
  • از این ماده در تولید مواد آرایشی و بهداشتی و همچنین الکل نیز استفاده می کنند.
  • در صنایع تولید آلومینیوم برای خالص کردن آلومینا از این ماده استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های سود سوز آور در کاهش سختی آب است. از دیگر موادی  که در این مورد کاربرد دارند آهک است، در زیر دلایلی را که استفاده از سود سوزآور نسبت به آهک  ارجحیت دارند آورده شده است:

  • استفاده از سود سوز آور راحت و کم دردسر تر است.
  • نگهداری سود سبب فاسد شدن آن نمی شود و می توان در طولانی مدت ذخیره سازی شود.
  • لجنی که در استفاده از سود پرک تولید می شود بسیار کمتر است و به  همین سبب آب کمتری هدر می رود.
  • منیزیم به طور کامل تر پاک و حذف می شود.
سود سوز آور
کاربرد سدیم هیدروکسید

قیمت سدیم هیدروکسید عمده

سدیم هیدروکسید را به صورت جزئی و عمده عرضه می کنند که تولید کننده ها با قیمت های متفاوتی  آن را عرضه می کنند. قیمت سدیم هیدروکسید عمده با توجه به فاکتور های متعددی تعیین می شود. فاکتورهایی مانند درصد خلوص، مایع و یا جامد بودن ماده، شرکت عرضه کننده و میزان مورد نظر در تعیین قیمت سود پرک تاثیر گذارند.

شما می توانید سدیم هیدروکسید را با بهترین قیمت و با بهترین کیفیت از تولید کننده ای معتبر به نام پگاه محیط سفارش دهید.

سخن آخر

کاربرد مواد شیمیایی در اکثر صنایع روز به روز رو به افزون است، و اکثر خریداران به دنبال مواد شیمیایی با کیفیت و مقرون به صرفه می گردند. زیرا بهترین بازده را کسانی  می گیرند که از مواد اولیه و خالص خوبی استفاده کنند.

پگاه محیط در زمینه تولید مواد شیمیایی به خصوص سولفات آلومینیوم 17% و همچنین سدیم هیدروکسید زبانزد و آماده عرضه این ماده به صورت عمده است.

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *