فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم

تولید سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم، ماده ای شیمیایی و به عبارتی دومین ترکیب پر مصرف آلومینیوم است. فرمول شیمیایی آن به قرار Al2(SO4)3 است که معمولا به صورت 18 آبه است. شکل ظاهری این ماده به صورت پودری و یا گرانولی و به رنگ سفید درخشانی است.

از اهمیت این ماده همینقدر بگوییم که در صنایع فراوانی کاربرد دارد و نسبت به بسیاری از مواد شیمیایی دیگر ارجحیت دارد. از ویژگی های شیمیایی این ماده می توان به فرار نبودن و غیر قابل اشتعال پذیری اش اشاره کرد. همچنین سولفات آلومینیوم، آلوم و یا زاج سفید را می توان به خوبی در آب حلال کرد. این ماده به خوبی جاذب رطوبت است.

به شدت اسیدی است اما هنگامی که با آب ترکیب می شود اسیدی تر شده و PH آن کاهش می یابد. این ماده در صورتی که با پوست تماس حاصل کند باعث سوختن آن و در صورت برخورد با فلز، باعث خوردگی آن می شود. در ادامه در رابطه با فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم نکاتی را ذکر کرده ایم.

تولید سولفات آلومینیوم

Al2O3.2H2O + 3H2SO4 à Al2(SO4)3 + 5H2O مطابق با این واکنش شیمیایی، سولفات آلومینیوم از واکنش بین بوکسیت و اسید سولفوریک به وجود می آید. بوکسیت سنگ معدن آلومینیوم طبیعی است که مقداری آهن را به صورت ناخالصی درونش نگه می دارد. این ناخالصی ها را بایستی از ترکیب خارج کرد برای این کار از سولفید باریم که با نام خاکستر سیاه شناخته می شود، استفاده می شود. سولفید باریم را که به ترکیب بیافزاییم، این ناخالصی ها از ترکیب خارج می شوند.

همین مسئله، سبب تبدیل سولفات فریک به سولفات فرو می شود. البته به این موضوع هم توجه کنید که سنگ بوکسیتی مورد نظر است که دارای آهن کمی باشد.

خرید سولفات آلومینیوم
تولید سولفات آلومینیوم

مراحل تولید سولفات آلومینیوم

رای شروع کار، سنگ های بوکسیت را به صورت پودری نرم و بسیار ریز در می آورند سپس آن را به درون مخزن واکنش می ریزند. ترجیحا مخزنی که در آن واکنش را انجام می دهید، آستر و روکشی از سرب داشته باشد بهتر است.

حال اسید سولفوریک را با ملایمت به مخزن اضافه می کنیم. دمای مخلوط بایستی در حدود 110 درجه سانتی گراد حفظ شود. حال زمان هم زدن مخلوط است. برای هم زدن آن بایست از پروانه چدنی استفاده کنید و به طور پیوسته مخلوط را هم بزنید. دمای مخلوط تا 15 یا 16 ساعت بایستی در همین حال باقی بماند. پس از تکمیل واکنش، سولفید باریم، همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، را به مخلوط اضافه می کنیم.

مخلوط را به مخزنی بزرگ تر منتقل می کنند و به آن مقداری آب می افزایند. این افزودن آب به جهت افزایش رقت مخلوط و ته نشینی موادی است که به خوبی حل نشده اند. پس از آنکه به خوبی ته نشین شدند، بخش شفاف را به آرامی جداسازی می کنند و دوباره از فیلتر می گذرانند. حال زمان آن است که سولفات آلومینیوم را به حالت پودری و یا کریستالی در بیاوریم. برای این کار از فرآیند تبخیر سازی استفاده می کنیم تا سولفات آلومینیوم غلیظ شود، و یک شبانه روز به همین حال می ماند تا شکل بلورین به خود بگیرد.

در نهایت سولفات آلومینیومی متبلور و سفید رنگ به دست می آید که در صورت خواست تولید کننده و یا مشتری به حالت ریز و پودری در می آید.

کاربرد سولفات آلومینیوم

همانطور که گفتیم این ماده دارای کاربرد های فراوانی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • صنعت تصفیه آب و فاضلاب: از اصلی ترین کاربرد های سولفات آلومینیوم در این صنعت است که برای حذف ناخالصی ها و آلودگی های موجود در آب و در نهایت ته نشینی آن ها به کار می رود. در صنایع آب و فاضلاب شهری برای تصفیه آب از این ماده استفاده می کنند هر چند مقدار آن مهم است. زیرا اگر بیشتر از میزان لازم استفاده شود مضر و آسیب رسان خواهد بود.
  • صنعت رنگرزی: در کل نقش آلوم در این صنعت، تثبیت کنندگی است. به این صورت که با آب مخلوطش می کنند و هیدروکسید آلومینیوم ژل مانندی تشکیل می شود. هیدروکسید آلومینیوم به الیاف جهت تسهیل جذب رنگ کمک می کنند. همچنین سولفات آلومینیوم رنگ ها را در آب غیر محلول می سازد و به همین ترتیب به تثبیت رنگ پارچه کمک می کند.
  • صنعت کشاورزی: در این صنعت عمدتا آلوم را به عنوان کود مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از آن به جهت کاهش PH خاک است. زیرا خاک قلیایی است و برای رشد بسیاری از گیاهان مناسب نیست. همچنین در پرورش گل ادریسی هم از سولفات آلومینیوم برای تغییر رنگ گلبرگ هایش استفاده می شود زیرا به شدت تحت تاثیر PH خاک است.
  • آرایشی و بهداشتی: از این ماده به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد در این صنعت استفاده می کنند.
  • از دیگر کاربرد های این ماده برای تولید و تصفیه فلز روی است.
  • در صنایع ساخت و ساز هم از آلوم به عنوان ماده ای ضد آب و بهبود دهنده بتن استفاده می شود.
  • همچنین از دیگر کاربرد هایش می توان به تهیه و تولید گلیسیرین اشاره کرد.
  • در صنعت آتش نشانی هم در فوم های آتش نشانی به عنوان عامل کف کننده کاربرد دارد.
  • در استخر ها و دریاچه ها برای کنترل رشد جلبک ها از سولفات آلومینیوم استفاده می شود.
  • تهیه و تولید کاتالیست های شیمیایی هم از دیگر کاربرد های این ماده پر مصرف است.
فروش سولفات آلومینیوم
کاربرد سولفات آلومینیوم

فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم 17% را می توان هم به صورت سنتی (حضوری) و هم به صورت آنلاین تهیه کرد. فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم به وفور انجام می پذیرد. این ماده را با بسته بندی های مختلفی که حاوی میزان متفاوتی از ماده است به فروش می رسانند. که همین بسته بندی، جنس آن و اندازه آن در قیمت این ماده تاثیر می گذارد.

همچنین از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت سولفات آلومینیوم درصد خلوص آن است که بهترین آن 17درصد است و در پگاه محیط با کیفیتی خارق العاده به فروش می رسد.

همان طور که می دانید سولفات آلومینیوم نوعی ماده شیمیایی است. که فرمول شیمیایی آن AL2(SO4)3 است. همچنین باید بدانید که بعد از اکسید آلومینیوم ترکیب بسیار پر مصرفی است. در فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم  نکته ای که وجود دارد این است که این ماده به شکل پودر سفید رنگ جامد ساخته می شود که برای نگهداری مولکول های آب قدرت جذب بسیار بالایی دارد. همان طور که می دانید سولفات آلومینیوم قابلیت اشتعال و فرار بودن را ندارد. ولی بسیار حالت اسیدی دارد. این نوع ماده زمانی که با آب ترکیب می شود. خاصیت اسیدی پیدا می کند. اگر با فلزات در تماس باشد باعث خوردگی آن ها می شود. در تماس با پوست سوختگی شیمیایی رخ می دهد.

خاصیت شیمیایی و فیزیکی سولفات آلومینیوم

زمانی که می خواهید در مورد فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم اطلاعاتی را بدست آورید باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماده دارای خاصیت فیزیکی و شیمیایی است.

ماده شیمیایی سولفات آلومینیوم اشتعال پذیر و فرار نیست.

ترکیب بسیار مهم و کاربردی در انواع صنایع می باشد.

ماده ای جامد، سفید رنگ، حالت پودری، گرانولی و کریستالی دارد.

فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی
نمونه سولفات آلومینیوم

بالاترین قدرت را برای جذب مایع آب دارد. ترکیب این ماده با آب خاصیت اسیدی پیدا می کند. PH سولفات آلومینیوم کمتر از 2 است.

مهم ترین ویژگی های AL2(SO4)3

تمام ماده های شیمیایی ویژگی هایی دارد. که آنها را منحصر به فرد کرده است. سولفات آلومینیوم هم از این قاعده مستثنا نیست. در فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم باید بدانید که دارای ویژگی هایی است که آن را از میان دیگر ماده ها منحصر به فرد کرده است. در ادامه این ویژگی ها را به طور کامل شرح می دهیم.

خاصیت ثابت کنندگی دارد

ماده سولفات آلومینیوم همانطور که میدانید ویژگی ثابت کنندگی دارد. آن هم زمانی که با آب مخلوط می شود، شبیه به هیدروکسید می شود که به راحتی رنگ به منسوجات جذب شود. این ماده باعث می شود که انحلال پذیری رنگ منسوجات در آب اتفاق نیفتد. باید بدانید که این ویژگی قابلیت این را دارد که رنگ ها را روی پارچه و کاغذ ها ثابت نگه دارد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که رنگ های عالی تنها رنگ هایی هستند که نیاز به ثابت کنندگی دارند.

مننعقد کنندگی سولفات آلومنیوم

همان طور که برای شما گفتیم. سولفات آلومینیوم با آب در صورت ترکیب شدن باعث می شود که آلومینیوم هیدروکسید شود. کمپلکس هایی را با ذرات و ترکیبات موجود در محلول ها تشکیل می دهد. رسوب شدن آن ها را تسریع می بخشد. این در حالی است که این پودر اگر استفاده نشود در این پروسه باعث می شود که مدت زمان زیادی برای این کار طول بکشد.

چگونه از سولفات آلومینیوم استفاده کنیم؟
نمونه سولفات آلومینیوم خام

تولید کردن سولفات آلومینیوم

در فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم باید دقت داشته باشید که آلوم ها از واکنش نهایی هیدروکسید آلومینیوم و اسید سولفوریک است. شما باید بدانید که ثابت و کنترل کردن دما در پروسه واکنش پذیری مهم ترین عاملی است که می توان به این نتیجه رسید. شما به این نکته توجه داشته باشید که دما باید در 225 تا 260 درجه فارنهایت کنترل شود.

نکته ای که وجود دارد این است که محلول آلومینا و سولفوریک همان هیدروکسید آلومینیوم است. از محفظه واکنش برای مدت زمان 5 الی 45 دقیقه عبور می دهند. برای رسیدن به نتیجه کلی و صد درصدی   واکنش مورد نظر کافی می باشد.

مرحله بعد به این صورت است که واکنش دهنده را در میکسری قرار می دهند. از مارپیچ های تغییر جهت دار ساخته می شوند. در نتیجه با یکدیگر مخلوط می شوند. در این زمان سولفات آلومینیوم در حالت مایع تولید می شود. در مرحله آخر تولید باید بدانید که مایع بدست آمده را طی فرآیند هایی به صورت جامد های کریستالی تبدیل می کنند.

دیگر کاربرد های مهم سولفات آلومینیوم

در فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم باید به کاربرد هایی که این ماده شیمیایی دارد. توجه و دقت بالایی را داشته باشید.

در صنعت چرم سازی

صنعت بزرگ کشاورزی

صنعت بسیار مهم کاغذ سازی

در کپسول های آتشنشانی استفاده میشود.

برای تمیز کردن استخر های مختلف کارایی دارد.

کاربرد آن حتی در صنایع نساجی نیز وجود دارد.

خاص ترین شرایط نگهداری از سولفات آلومینیوم

در فروش اینترنتی سولفات آلومینیوم باید به انبار نگهداری سولفات آلومینیوم توجه می شود زیرا باید خشک، خنک و بسته بندی دوجداره باشد. با هیچ ماده ای مخلوط نشود.

این ماده شیمیایی نباید با آب در مجاورت یکدیگر باشند. زیرا ممکن است خیس شوند و خاصیت جذب کنندگی آن باعث می شود که به سرعت آب را به سمت خود جلب کند. سطوح موجود را لغزنده کند.

کیسه هایی که از این ماده پر شده است را روی هم قرار ندهید و هم این که فشار زیادی را به آن وارد نکنید. به دلیل این که دانه های ریز سولفات آلومینیوم با سرعت بالایی به یکدیگر می چسبند و شکل آن ها به صورت کلوخه می شود.

این نوع از کریستال های سفید زاج هنگامی که تحت فشار و در دمای بسیار بالا قرار می گیرند. حالت کریستالی خود را از دست می دهند. از محصول شیرابه هایی خارج می شود. باعث می شود که کریستال ها به یکدیگر بچسبند.

روش های تولید سولفات آلومینیوم
نمونه سولفات آلومینیوم با کیفیت

به دلیل این که PH آن پایین است. خاصیت اسیدی دارد. به همین دلیل خورندگی آن ضعیف است. اما توصیه ما به شما این است که ظروف و اتصالاتی که در مجاورت آن قرار می دهید از جنس های فایبرگلاس، مواد پلاستیکی، فولاد ضد زنگ باشد زیرا بالاترین مقاومت را در بین مواد دیگر دارند.

سخن آخر

اگر به فکر ماده ای برای انجام تصفیه آب و یا بهبود خاک می گردید، سولفات آلومینیوم بهترین گزینه است. وقت را تلف نکنید و این ماده را به میزان دلخواهتان به صورت های مایع و یا پودری از پگاه محیط سفارش دهید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

 

Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *