سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

کاربرد و نگه داری سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

سدیم لوریل اتر سولفات

سدیم لوریل اتر سولفات نوعی ماده شیمیایی بوده است که رنگ آن سفید بوده است، این نوع ماده که در مایع های تمیز کننده به کار می رود به صورت ترکیب با روغن نارگیل و اکسید اتیلن بوده است، در نظر بگیرید که بیشتر کاربردی که این ماده دارد در مایع های ظرف شویی و شامپو های امروزی می باشد که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد. نوع این شکل حالت خمیری دارد و که رنگ آن بعضی اوقات نیز تبدیل به زرد کم رنگ می شود. این ماده سدیم لوریر اتر یک نام تجاری برای خود دارد که آن تگزاپون می باشد، اما بیشتر آن را به نام سدیم لوریل اتر سولفات صدفی می شناسند، این ماده دارای یک بوی خوب دارد که بیشتر شرکت ها آن را در غلظت های 30 درصد و 70 درصد درست می کند.

کاربرد تگزاپون
ماده سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

کاربرد  سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

اصلی ترین کاربردی که سدیم لوریل اتر سولفات صدفی دارد این است که در بیشتر شوینده ها سر و بدن به کار می رود، یکی از اصلی ترین سوالایی که پیش می آید این است که به چه دلیل باید از این ماده در شامپو و شوینده های دیگر استفاده شود؟ به این دلیل است که باعث به وجود آمدن کف زیاد در شامپو و  مایه های شوینده می شود، کف هایی که در شامپو ایجاد می شود باعث می شود چربی هایی که روی بدن و در سر قرار دارد را به صورت کلی از بین می برد. توصیه می شود که از شامپو هایی که این ماده را در برد دارد زیاد استفاده نکنید زیرا باعث می شود پوست تحریک می شود و در نتیجه پوست شروع به گرفتن حالت خشکی می شود.

سدیم لوریل اتر سولفات صدفی جزو اصلی ترین موادی می باشد که امروزه در لوازم های ارایشگری به کار می رود، اما سدیم لوریل اتر سولفات صدفی مصرف داروئی نیز دارد، منظور از داروئی آن دارو که میتوان آن را خورد نه یه چیزی مانند خمیردندان، به طور کلی سدیم لوریل اتر سولفات صدفی در خمیر دندان نیز به کار  می رود. کاربرد دیگر آن در مایه های کف کننده در کارواش ها به کار می رود، اگر دقت کنید هنگامی که به کارواش می روید برای شست و شوی ماشین از یک ماده ای استفاده می شود که کف زیادی می کند، آن ماده ای که کف زیادی درست می کند ترکیب شده با سدیم لوریل اتر سولفات صدفی می باشد که باعث کف زای زیاد می شود و باعث از بین بردن چربی های که روی بدنه ماشین می باشد انجام می شود.

استغاده از تگزاپون
کاربرد سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

نحوه تولید سدیم لوریر اتر سولفات

اس دی اس با واکنش دادن لوریل الکل با گاز سولفور تری اکسید، یا اسید کلرور سولفور یک برای تولید سدیم لوریر اتر سولفات سنتز می شود. در نظر بگیرید که هر فرد به تنهایی نمی تواند این ماده شیمیایی را تولید کند و برای درست کردن آن حتما باید یک سری لوازم خاص داشته باشید تا بتوانید این ماده را تولید کند، در نظر بگیرید که اگر به دنبال این هستید که از این ماده در ماده های شوینده بدن و سر استفاده کنید باید با روغن نارگیل ترکیب کنید. به صورت کلی سدیم لوریل اتر سولفات صدفی برای شامپو بدن و سر استفاده می شود.

راه ساده تر دیگه ای برای تولید این ماده وجود دارد و آن این است که می توانید از طریق اتکسیل یک الکل چرب مانند روغن نارگیل این ماده تولید می شود، هنگامی که این ماده تولید شد یک نیمه استر اسید سولفوریک درست می شود و با نمک سدیم می توان آن را خنثی کرد.

مضرات سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

سدیم لوریل اتر سولفات صدفی همانند مایه های شیمیایی دیگر یک سری عوارض دارد که در ادامه آن ها را خواهیم گفت.

  • حساسیت های پوستی
  • چشایی
  • بهم ریختن  بافت مخاطی
  • بهم ریختن اندام های مغزی
  • بهم ریختن طحال و کبد
  • بهم ریختن عملکرد قلب

درست است که این ماده در ییشتر شامپو  ها به کار می رود ولی همان گونه که در بالا گفته شد استفاده بیش از حد باعث می شود که یکی از علائمی که در بالا گفته شد برای بدن شما رخ دهد.

تائید این ماده توسط سازمان غذا و دارو

این ماده همان گونه که گفته شد در صورت استفاده زیاد باعث آسیب به بدن و پوست می شود ولی سازمان غذا گفته است که طبق تحقیقاتی که انجام شده است این ماده آسیب زیادی به بدن نمیزند و در نتیجه سالم است این ماده، این ماده از سازمان غذا و داروی بین المللی تائید شده است که امروزه در بیشتر ماده های شوینده نظر شامپوی سر و بدن به کار می رود. اما توصیه ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از این ماده برای شست شوی سر و بدن خود استفاده نکنید.

نگه داری تگزاپون
نگه داری سدیم لوریل اتر سولفات صدفی

شرایط نگه داری سدیم لوریل اتر سولفات صدفی به این صورت است که در بشکه های پلاستیکی و یا فولاد زنگ نزن نگه داری می شود، توجه کنید که اگر به دنبال نگه داری این ماده هستید باید ماده سدیم لوریل اتر سولفات صدفی شما در درجه 5 تا 40 درجه سانتی گراد نگه داری کنید، این ماده قابلیت آتش زایی دارد در نتیجه توصیه می شود که از این ماده در برابر نور خورشید مستقیم قرار ندهید، به صورت کلی این ماده می تواند در این جا های که نگه داری شده است 1 سال عمر مفید داشته باشد

نتیحه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که این ماده سدیم لوریل اتر سولفات صدفی یک ماده ای است که امروزه در بیشتر شامپو های سر و بدن به کار می رود اما توصیه ما به شما این است که تا جای ک امکان دارد از شامپو هایی که دارای این نوع ماده هست استفاده نشود و اگر شد در کم ترین حالت استفاده کنید زیرا امکان دارد برای شما عواقب جبران نا پذیری که در بالا گفته شد به وجود بی آید. اگر به دنبال این هسید که این ماده را تولید کنید می توانید از یک الکل چرب مانند روغن نارگیل این ماده را به دست بی آورید. خوب است برای دریافت اطلاعات بیشتر از مواد شیمیایی به مقاله سولفات آلومینیوم نگاهی بیاندازید.

[faq title=”سوالات متداول ماده سدیم لوریل اتر سولفات صدفی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا می توان ماده سدیم لوریل اتر سولفات صدفی با کیفیت خریداری کرد برای تهیه شامپو؟” number=”1″]به صورت کلی شما می توانید با مراجعه به کارخانه های که این ماده را تولید می کنند مراجعه کنید، ولی اگر به دنبال این هستید یک ماده شیمیایی ماده سدیم لوریل اتر سولفات صدفی با کیفیت داشته باشید می توانید تنهای و با یک تیم خاص این ماده شیمیایی را درست کنید و از آن در شامپو استفاده کنید. [/faq_item][faq_item title=”آیا در صورت مصرف کم باز برای ما مشکل ایجاد می کند؟” number=”2″]به صورت کلی مصرف کم این ماده برای بدن هیچ آسیبی وارد نمی کند ولی اگر بی دلیل و زیاد از این ماده استفاده کنید باعث می شود که برای شما و بدن شما یک سری مشکلات به وجود بی آورد.[/faq_item][faq_item title=”آیا این ماده در آب حالت حلال شونده ای دارد؟” number=”3″]بله این ماده در آب بسیار حل شونده می باشد، اصن یکی از دلایلی که باعث می شود این ماده در شامپو ها استفاده شود حل شونده ای آن در آب و آب سخت می باشد.[/faq_item][faq_item title=”در صورت نگه داشتن این ماده در دمای زیر 0 چقدر چه می شود؟” number=”4″]همان گونه که گفته شد اگر قرار است که این ماده در بشکه های پلاستیکی و فولاد نگه داری شود می بایست  در دمای 5 الی 40 درجه قرار بگیرد و در صورتی که زیر 0 درجه قرار گیرد باعث خراب شدن و از بین رفتن مواد کاربردی آن می شود.[/faq_item][/faq]
Rate this post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *